مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت
چهار تن سیست آرتمیا خریداری شده و در شرایط مطلوب دریاجه ارومیه به دریاچه ریخته خواهند شد.
کد خبر: ۴۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 15 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:پرویز آراسته، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان این که مسائل طبیعی، مصرف آب، افزایش جمعیت، تغییرات اقلیم و خشکسالی، فعالیت انسانی مانند توسعه کشاورزی آبی از جمله دلایل خشکی دریاچه ارومیه می باشد گفت: 1270.85 تراز دریاچه و 70 سانتی متر میزانی است که دریاچه ارومیه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در شهرسور ماه 94 مقدار آب دریاچه 540 میلیون متر مکعب بود؛ تثبیت گونه های درختی در 480 هکتار، مالت پاشی بیولوژیکی در 45 هکتار و احداث دو ستون آبگیر برای تامین آب حیات وحش جزایر اقداماتی است که برای افزایش تراز دریاچه انجام گرفته است.

آراسته با اشاره به پروژه ای که هم در آذربایجان غربی و هم در آذربایجان شرقی تعریف شده عنوان کرد: پوشش گیاهی 290 کیلومتری ساحل دریاچه از بناب تا سلماس برای پوشش کانون ریزگردها پروژه ای است که در دو استان تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کشاورزی پایدار با کنک های مالی کشور ژاپن به مبلغ یک میلیارد دلار که در سال 96 تخصیص یافت و اجرا خواهد شد از دیگر اقدامات اخیا می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: تالاب های اغماری بسته به اکولوژیک دریاچه متغییر بوده و با لایروبی کانال ها آب مورد نیاز به تالاب ها از جمله تالاب سولدوز، حسنلو و کانی برازان و دیوارهای خاکی برای تغذیه آب های زیرزمینی و حفظ آن کارهای انجام گرفته است.

آراسته با بیان این که 500 کیلومتر میله گذاری برای حفظ حریم تالاب ها صورت گرفته عنوان کرد: چهار تن سیست آرتمیا خریداری شده و در شرایط مطلوب دریاجه ارومیه به دریاچه ریخته خواهند شد.
منبع/باریش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار