مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی:
تصفیه خانه های استان ظرفیت 300 هزار متر مکعبی را دارا هستند
کد خبر: ۴۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 15 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:رسول اکبری، مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گفت: باتوجه به مصرف بی رویه آب، ورودی آب دریاچه ارومیه نیز کاهش پیدا کرده و کمکم به بحران خشکی نزدیک شد.

وی با بیان این که یکی از اقدامات انجام گرفته برای احیاء دریاچه تحویل پساب فاضلاب با میکره دریاچه ارومیه می باشد افزود: ارومیه، شهرک گلمان، میاندوآب، مهاباد، نقده، سلماس، تکاب، بوکان و شهرهای اغماری شهرهایی هستند که در آن ها تحویل پساب تصویه شده به دریاچه صورت می گیرد.

اکبری ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه ها از سال 70 تا 92، 200 هزار متر مکعب بوده و در عرض چهار سال به 300 هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی عنوان کرد: از سال 93، برای احیا دریاچع ارومیه، 500 میلیارد تومان در اختیار آبفا قرار گرفته و در 93، از محل احیا دریاچه 44 میلیارد تومان به آبفا تخصیص می یافت که در سال 95 این رقم به 70 میلیارد تومان رسید.

اکبری با اشاره با این که 140 کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال ایجاد شده است خاطر نشان کرد: اکنون نیز در سال 40 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه ریخته می شود.

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی تصریح کرد: اکنون 60 هزار متر مکعب تصفیه خانه شبانه روز در حال احداث داریم؛ برای ورود مستقیم پساب تصفیه شده آب به دریاچه ارومیه در سال های آتی، با مبلغ 40 میلیارد تومان، خط انتقال 15 کیلومتری ایجاد خواهد شد.
منبع/باریش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار