مردم آذربایجان غربی همزمان با بیست و یکم رمضان و سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) با حضور در مساجد و تکایا و تشکیل دسته های عزاداری در سوگ شهادت ابوتراب اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۴۴۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 16 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:شیفتگان مولای متقیان علی (ع) در آذربایجان غربی امروز با شرکت در آیین های سوگواری، بار دیگر، تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار را مرور کرده و با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تجدید میثاق می کنند.

سوگواران علی (ع) از صبح امروز در جای جای آذربایجان غربی در دسته های منظم برای سوگواری آن امام همام در خیابان های اصلی شهرها حضور یافته اند تا بار دیگر عشق خود به اهل بیت (ع) و ولایت را به تصویر کشیده و ارادت خود را به مولای متقیان و منادی عدالت و حق طلبی نشان دهند.

آیین های سوگواری علی بن ابیطالب (ع) امروز با حضور گسترده مردم آذربایجان غربی اعم از پیر و جوان و کودک و نوجوانان و بانوان با شور معنوی خاصی در حال برگزاری است و نوحه خوانان و مداحان در مدح اهل بیت (ع) و امام علی (ع) به مداحی و نوحه سرایی می پردازند.

مراسم عزاداری امیر مومنان علی (ع) علاوه بر مساجد، تکایا و حسینیه ها، در امامزادگان مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار می شود و مداحان اهل بیت (ع) در این مراسم به مداحی و نوحه سرایی می پردازند.

پخش نذری در سالروز شهادت امام علی (ع)

در مساجد مختلف آذربایجان غربی نیز برنامه هایی برای سخنرانی در باره فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه انجام می شود.

بانوان و خانواده های آذربایجان غربی نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن پرداخته و مظلومیت های آن امام همام را با برپایی مراسم مرثیه سرایی در منازل گرامی می دارند.

به مناسبت شهادت امام علی (ع) از روز نوزدهم ماه رمضان، مردم ولایی آذربایجان غربی در شهرهای مختلف سیاهپوش شده و با نصب بنر و پرچم های سیاه نسبت به اهل بیت (ع) سلام اظهار ارادت کرده اند.

همچنین مردم مومن و روزه دارآذربایجان غربی همچنین شب گذشته و در دومین شب احیا، که مصادف با شب شهادت حضرت علی (ع) بود، با مرثیه خوانی و سینه زنی عزاداری کرده و عشق و ارادت خود را به امیرالمومنین(ع) ابوتراب ابراز داشتند.

سیره و روش حضرت علی(ع) الگوی منحصر به فرد برای بشریت است

در دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت امیرالمومنین (ع) مردم استان و ارومیه با حضور در مساجد و تکایا مراسم احیا را برگزار و از لحظات نورانی این شب پربرکت بهره مند شدند.

قرائت قرآن، خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن سرگرفتن و برپاداشتن نماز شب احیا و طلب مغفرت و بخشش گناهان از جمله آداب این شب پربرکت بود که توسط حاضران و شب زنده داران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در سخنرانی مراسم شب احیا در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه گفت: سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) الگوی منحصربفرد برای بشریت است و انس مسلمانان با این شخصیت والا و آشنایی با مفاهیم عمیق نهج البلاغه، موجب سعادت دنیوی و اخروی آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: خصوصیات و ویژگیهای والای حضرت امیرالمومنین(ع) موجب شد دشمنان وجود نازنین ایشان را تاب نیاورده و وی را به شهادت برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار