امام جمعه ماکو گفت: روز جهانی قدس نماد وحدت و اراده ملت های مسلمان دنیا برای مقابله با استکبار جهانی و جهان خواران است
کد خبر: ۴۴۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 16 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:جت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: این روز بزرگ مقدمه ایجاد مقاومت جهانی حزب الله در برابر حکام ظالم است و یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با حضور اقتدار آمیز خود در صحنه های حساس کشور حماسه می آفرینند، ادامه داد: این بار نیز ملت شهیدپرور با حضور در راهپیمایی روز قدس / در جمعه آینده/ حمایت خود را از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، یمن، بحرین و سوریه اعلام می کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) اضافه کرد: جوانان مسلمان باید آرمان های امام آشنایی کامل داشته باشند و سیره ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه ماکو گفت: حضرت علی (ع) همیشه یاور مظلومان بوده و در مقابل زیاده خواهان و ظالمان ایستادگی می کردند و ما هم باید دنباله رو راه آن حضرت باشیم.
رنجبری بیان کرد: جوانان بدانند که با اتحاد و همدلی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری می توانند از منافع و هویت ملی صیانت کنند و در این مسیر باید بحث های جناحی و گروهی را کنار بگذارند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله جهاد کشاورزی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زمینه تولید و کارآفرینی را به ویژه در زمینه کشاورزی فراهم کنیم.
وی افزود: ایجاد صنایع تبدیل از مهمترین نیازهای کشاورزان بوده که باید در اختیار آنان قرار گیرد تا محصول مناسبی تولید و روانه بازار شود و همه این عوامل زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 شمسی در سلماس و در یک خانواده مذهبی متولد شد و در سال 68 به حوزه علمیه قم رفت.
وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رسانده و از سال 76 شمسی وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره)، عابدی، فاضل گلپایگانی شده است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 شمسی نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان مرزی ماکو بوده است.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار