در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مطرح شد؛
اين بار سياست ترامپ و دشمنان كشور، اين است كه تحريم و ترور را تركيب كنند، چون با فشار از بيرون و عقب نشینی از داخل و نفوذ در دستگاه هاي کشور به خيال خود قصد براندازي دارند. فشار از بیرون، یعنی ترور و تحریم و عقب نشینی از داخل، یعنی نفوذ در دستگاه هاي حاكميتي، افكار عمومي و اقتصاد.
کد خبر: ۴۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 16 June 2017
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد، گفت: اين بار سياست ترامپ و دشمنان كشور، اين است كه تحريم و ترور را تركيب كنند، چون با فشار از بيرون و عقب نشینی از داخل و نفوذ در دستگاه هاي کشور به خيال خود قصد براندازي دارند. فشار از بیرون، یعنی ترور و تحریم و عقب نشینی از داخل، یعنی نفوذ در دستگاه هاي حاكميتي، افكار عمومي و اقتصاد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز جمعه 26 خردادماه همزمان با سالروز شهادت مولی الموحدین، در جمع نمازگزاران نماز جمعه مشهد، با تسلیت شهادت حضرت امام علی (ع) گفت: امام علی (ع) به میدان آمد تا خداپرستی، انسانیت الهی، سلامت، پاکی، اخلاص و عدالت را به جهان برگرداند. امیر المومنین علي(ع) برای احياي ارزش های دوران پيامبر اكرم كه پس از رحلت ايشان تضعیف شده بود، امامت و ولایت کرد و دشمنی ها با ایشان نيز از همین نقطه آغاز شد، زيرا کسانی که در مدت 25 سال پس از رحلت پيامبر، قدرت، جایگاه، مقام و ثروتی به دست آورده بودند و به عیش و نوش و خوشگذرانی رسیده بودند، منافع خود را با محیطی که امیر المومنین (ع) در صدد ايجاد آن بود، در تضاد مي ديدند.
 
دکتر محسن رضایی افزود: توده های مردم از شيوه حكومت اميرالمؤمنين راضی، اما صاحبان قدرت و ثروت های بادآورده از آن ناراضی بودند. البته طبیعی بود که زرمداران و زورمندان در جامعه اي اسلامي نمي توانستند بگویند ما برای كسب ثروت و حفظ قدرت می خواهیم با امیر المومنین بجنگيم؛ در نتيجه ابتدا با شعارهاي اسلامی و قرآنی، جریان های انحرافی ایجاد کردند تا در مقابل اسلام واقعی که همان اسلام ناب محمدی است، بايستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مبارزه امیر المؤمنین، مبارزه براي بازگرداندن ارزش های اسلامی و الهی بود، گفت: انقلاب اسلامی ما هم با همین انگیزه و هدف آغاز شد و امام خميني(ره) برای احیای ارزش های اسلامی قیام کرد. با پيروزي انقلاب اسلامي بود كه ارزش هاي اسلامي به جامعه ما بازگشت، نواي دلنشين قرآن دوباره از صداوسیمای ایران برخاست و ندای عدالت خواهي در سراسر كشور طنين افكند، به گونه ای كه در يك كلام مي توان گفت استقلال، آزادی و ارزش های سیاسی ـ الهی را امام براي ما به رهاورد آورد.

سرلشکر محسن رضایی ادامه داد: پس از امام خميني (ره)، امروز رهبر معظم انقلاب اسلامي، ندای استقرار ارزش های اسلامی را در ايران و جهان صيانت و پاسداری می کنند و طبیعی است که در برابر احیای اين ارزش های انقلابی مخالفت ها شروع شود، زيرا وقتی امام جامعه از عدالت سخن مي گويد، آنهایی که به دنبال رانت ها و بهره های نامشروعند، ناراحت مي شوند.محسن رضايی: انقلاب اسلامی ایران در مقابل تهدیدها یک فناوری چهار مرحله‌ای دارد / دشمن می‌گفت تحریم‌ها شش ماهه مردم را به گرسنگی می‌اندازد اما سه در مدت سه سال هیچ دستاوردی نداشتند و مذاکره کردند  
 
او افزود: وقتی امام جامعه از استقلال سخن می گوید، آمریکایی ها که خاورمیانه را قلک و صندوق دلارهای مجانی خود به حساب می آورند، ناراحت مي شوند، زيرا اگر عربستان استقلال داشته باشد، در اين قلک كه پول های مفت پانصد میلیارد دلاري در آن است، بسته خواهدشد. استقلال ملت ها به ضرر آمریکاست. معلوم است وقتی امام جامعه از آزادی و مردمسالاری سخن مي گويد، حکام عربستان ناراحت می شوند، چون می گویند وقتي شما این حرف ها را در ایران می زنید، اين مطالبه براي مردم ما هم شكل خواهد گرفت و خواهند گفت، چرا ما نبايد مثل ایرانیان در صف های طولانی بايستيم و خودمان سرنوشت خودرا رقم بزنیم؟

دكتر محسن رضايي با اشاره به اينكه حکام سعودی مي گويند ما می خواهیم شاهانه زندگی کنیم، گفت: همه حرف سعودي ها اين است كه بگذاريد ما پول مردم منطقه را به آمریکایی ها بدهيم تا آنها به ما بمب و سلاح بدهند و ما بمب ها را بر سر یمنی ها ريخته و آنها را خفه کنیم. شما با پیام انقلاب خود، وضعيت ما را به هم می ریزيد.

دکتر محسن رضایی همچنين با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: در سنای آمریکا تحریم های جدیدی را با اين ادعا كه ایران، عامل بی ثباتی منطقه است، تصویب کرده اند و آنچه را خود انجام داده اند، به ما نسبت می دهند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: این روزها در ایامی به سر مي بريم که در چنين روزهایی، ایران اسلامی، یکی از بهترین فرزندان خود به نام شهید بزرگوار دکتر چمران را در منطقه دهلاویه سوسنگرد خوزستان در مبارزه با متجاوزان بعثي از دست داد. نقطه شهادت ایشان نشان می دهد که دشمن متجاوز هشتاد کیلومتر وارد خاک ما شده است؛ با این حال، برخی به دنبال این بودند که تجاوز دشمن را ناديده بگيرند و بگویند جنگ زیر سر جمهوري اسلامي است. شهيد دكتر مصطفي چمران، رزمنده اي بزرگ و استادی بسیجی بود که دکتراي فیزیکش را از دانشگاه های معتبر آمریکا گرفته بود و در داخل خاک ما در مقابله با متجاوزان بعثي به شهادت رسید.
 
 وی با تبریک روز «بسیج اساتید» به استادان دانشگاه ها و مراکز علمی ابراز اميدواري كرد كه اساتید ما ادامه دهنده راه شهید چمران باشند و افزود: «مبارزه ملت ایران ادامه دارد. از ابتدای انقلاب تا کنون هر چه پرونده روی میز آمریکایی ها بوده، علیه ما به کار گرفته شده است و در قبال این كه روسای جمهور آمریکا می گویند ما گزینه هاي فراواني روی میز داریم، باید بپرسید کدام گزینه تان جدید بوده و علیه ما به کار نگرفته اید؟
 
محسن رضایی افزود: آنها هر گاه از این گزینه ها استفاده کرده اند، با آبروریزی شکست خورده اند. ابتدا ترورهای گروهک فرقان را به راه انداختند و استاد مطهری و دکتر مفتح را به شهادت رساندند. از ابتداي سال 58 تا پايان آن سال ما با گروهك فرقان مبارزه مي كرديم. در دی ماه 58 با حمله به 11 خانه تیمی در تهران، تشکیلات آقای گودرزی برچیده شد. بعد از آن آمریکایی ها کودتای نوژه را طراحي کردند كه کودتاچیان در ورودی فرودگاه شهید نوژه، دستگیر شدند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: آنها می خواستند با فانتوم هايشان اقامتگاه حضرت امام را بمباران کنند که شکست خوردند. دو ماه پس از این کودتا، جنگ تحميلي را به راه انداختند و درست در زمانی که پنج استان ما در اشغال متجاوزان بود، رئیس جمهور وقت، غائله اسفند 59 را به پا و دموکرات ها، کومله و منافقین را دور خود جمع كرده، از داخل كشور، جنگ سیاسی بزرگی به راه انداخت. در پایان خرداد 60 که مجلس او را عزل کرد، منافقین در تهران، مشهد و اصفهان با 17هزار عضو و هفتاد هزار سمپات، رژه مسلحانه برگزار و در باقی استان ها ترور و ناامنی ایجاد کردند؛ اما به لطف خدا، هم صدام سیلی خورد و هم منافقین مضمحل شدند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: آمریکایی ها به سراغ تحریم ها آمدند. البته تحریم ها از ابتدای انقلاب بود اما به قول خودشان با تحریم های فلج کننده و کمرشکن اين گزينه شان را هم رو کردند. البته ملت ما استقامت کرد و قهرمان پیروز شکست تحریم ها شد. دشمن می گفت شش ماهه کمر جمهوری اسلامی شکسته می شود و مردم از گرسنگی و تشنگی به خيابان ها می ریزند اما شش ماه که هیچ، در مدت سه سال هیچ دستاوردی نداشتند و بعد هم مذاکرات برجام پیش آمد.

دکتر محسن رضایی با اشاره به مواضع دولت جديد امريكا افزود: سرانجام آمريكايي ها پس از شش ماه از شروع كار دولت جديد سياست خود را در قبال ايران اعلان كردند. همین دو سه روز پیش آقای تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مثل لات ها آمده و گفته که ما قصد براندازي جمهوری اسلامی را داريم ولي مي خواهيم تغيير قدرت را از راه صلح آميز انجام بدهيم. گذشتگان او چنین غلطی نمی کردند. حالا آمده و این غلط اضافه را هم انجام داده و گفته است می خواهیم جمهوری اسلامي را از دست رهبری انقلاب و انقلابیون به توسط مخالفان داخلی بگیریم. تغيير قدرت صلح آميز! در همين اثنا دو اقدام را شروع كردند.
 
سنای آمریکا تحریم های جدیدی را به عنوان اينكه ايران منطقه را بي ثبات كرده است و به بهانه آنچه حمایت ایران از تروریسم لقب داده، تصويب كرده اند، ترامپ نيز باز منشأ تروریسم منطقه یعنی آل سعود جلسه گذاشت تا با تروریسم مبارزه کند. جالب آن كه واشنگتن پست اخیرا مقاله ای نوشته و در آن اذعان كرده که هیچ کشوری به اندازه ایران در مقابله با تروریسم جدی نیست و ائتلاف آمریکایی ها ائتلافي بی خاصیت است.

از یک طرف سنا تحریم های جدیدی عليه ايران اعمال کرده و از طرف دیگر، تروریست ها را عليه امنيت ما كه در جهان نمونه است وارد كردند. حوادث هفته گذشته در تهران را به وجود آوردند و از همین دو سه روز گذشته نيز یک گروه 8 تا ده نفره از چابهار داخل کشور شدند و از دیروز بعد از ظهر تا همین الآن که هنوز درگیری وجود دارد، در قصرقند سیستان و بلوچستان گروه ديگري وارد كرده اند. سياست ترامپ و دشمنان كشور اين بار اين است كه تحریم ها و ترورها را ترکیب کنند. دعوا بر سر ارزش هاست. امريكايي ها و اسراييل وعربستان قصد دارند صدای ارزش ها و انسانیت های واقعی، آزادی واقعی، استقلال و حقوق بشر واقعی كه ازايران بلند شده، قطع شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به قصد تروريست ها در حادثه مجلس گفت: تروريست ها قصد داشتند وارد صحن مجلس شوند و زمان درستي را انتخاب كرده بودند، یعنی در زماني كه نزدیک 290 تن از نمایندگان جلسه داشتند و تا چند متری صحن هم رسیدند، ولی تو دهنی خوردند و موفق نشدند. در حرم حضرت امام (ره) نيز سرگرد شجاعی هر دو نفر را بلافاصله از فاصله خوبی زد؛ به طوري كه اصلا فرصت نکردند وارد حرم بشوند. ترور كوري انجام دادند ولي از آن بهره برداري سياسي كردند.

دکتر محسن رضایی ادامه داد: تروريست ها از چابهار نيز قصد داشتند وارد تهران شوند و شب های قدر با بالای دو تن مواد منفجره و ده ها سلاح آدم بکشند، ولی در همان چابهار و سیستان بلوچستان جلویشان گرفته شد كه بعد از نااميد شدن از اقدام خود به ترقه بازي در سطل آشغال روي آوردند. نباید دشمن را دست کم بگیریم ولی باید واقعیت را نيز بگوییم كه اينها از آنچه ادعا مي كنند، بسيار ضعيف ترند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با يادآوري اظهارات مداخله جويانه وزير خارجه امريكا گفت: آقای تیلرسون گفته ما می خواهیم قدرت را از جمهوري اسلامي بگیریم و تغيير صلح آميز بدهيم و از مخالفين داخلي مي خواهيم استفاده كنيم. در حقيقت ترامپ با فشار از بيرون و عقب نشینی از داخل و نفوذ در دستگاه هاي کشور به خيال خود قصد براندازي دارد.
 
محسن رضایی یادآور شد: فشار از بیرون یعنی ترور و تحریم و عقب نشینی از داخل یعنی نفوذ از هر طریقی که شده، در دستگاه هاي حاكميتي و افكار عمومي و اقتصاد و حتی اگر لازم شد از طریق دموکراسی، تا بعد از 7-8 سال سياست چكش و سندان را در قبال جمهوری اسلامي به اجرا درآورند. آقای ترامپ در رياض می گفت صبر کنید ما به زودی خواهیم گفت سیاستمان در قبال ایران چيست. حالا رسما آن را اعلان كردند. اصل ماجرا هم این هست که آمریکایی ها و آل سعود، نمادهای استکبار و استبداد و همچنين اسرائیل، منشأ این فشارها هستند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: البته پادشاهان قدیمی آل سعود آدم های محتاطی بودند و هیچ گاه دستشان را رو نمی کردند. براي مثال آل سعود، صدام را برای ورود به ایران تحريك کرد. او میلیاردها دلار به صدام داد. آل سعود بود که به صدام می گفت، تو اگر حمله کنی من نمی گذارم در مجامع بین المللی حکمی علیه تو صادر شود و وقتی 598 صادر شد صدام که به کویت حمله کرد در واقع پاسخ بي وفایی آل سعود را داد.
 
محسن رضایی تأکید کرد: چون در 598 صدام محکوم شد و به عربستان و کویت اولیتماتوم داد و حمله کرد که شما پاي قول هایی که اول جنگ به من دادید، تا آخر جنگ نایستادید. اصلا آل سعود حامی اصلی جنگ صدام عليه ايران بود ولی هیچ گاه این ها دستشان را رو نمی کردند. اما تیم جدید شمشيرباز ال سلمان، خیلی علنی رفتار می کند. الآن عربستان، اسرائیل و دولت آمریکا عليه ما برنامه ريزي كرده اند.
 
استاد دانشگاه امام حسین یادآور شد: قبلا اروپایی ها هم با این سه تا بودند، الآن اروپا فاصله اش را از امريكا زیاد کرده و فرانسوی ها، آلمان ها و سایر اروپایی ها از این معرکه جدیدی که درست شده ناراحتند. با اين حال این سه، يعني امريكا، عربستان و اسرائيل، قلدر مآبانه ماجراها را شروع کرده اند؛ به طوري كه تحریم، ترور و دخالت و نفوذ در ایران، سیاست جدید این سه تفنگدار آشوبگر منطقه است.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد گفت: هم دولت، هم مجلس، هم قوه قضاییه و هم نیروهای مسلح و هم مردم، همه ما باید مثل دوران انقلاب و دوران جنگ، اولا با خونسردی عمل كنند، چون بیشتر این ها دنبال جنگ روانی هستند، این ها با ترقه بازی می خواهند امنیتی را که در کشور هست و در در دنیا حتی فرانسوی ها و آلمان ها غبطه آن را می‌خوردند به هم بریزند. لذا هشیاری و خونسردی هر دو مهم است. این که مسئولین امنیتی و حکومتی ما غفلت کنند بخشودنی نیست و از طرف دیگر بزرگنمايي مسأله نيز در راستای خواست آمریکایی هاست.

دكتر محسن رضايي مسأله دوم را تحريم ها خواند و با تأكيد بر اصلي بودن مسأله تحريم اضافه كرد: اصل ماجرا حمله به اقتصاد کشور، جلوگیری از پیشرفت ما و جلوگیری از تولید ملی و اشتغال است. پس باید فناوری انقلاب را به کار ببریم، انقلاب دارای یک فناوری است که من تعجب می کنم چرا ما نمی توانیم این فناوری را در این مرحله به کار ببریم؟ به کار گرفته می شود ولی ناقص است. آن فناوری این است که وقتی تهدیدي صورت می‌گيرد مرحله اول ایستادگی و مقاومت است.
 
او تأکید کرد: مرحله دوم خلع سلاح تهدیدکننده، مرحله سوم زدن سیلی و مرحله چهارم دنبال کردن تهدیدکننده است. ما در انقلابمان این فناوری را به کار گرفته ایم. اول مردم ما مقاومت کردند، رژیم سران انقلاب را زندان و شکنجه کرد و فشار آورد. ملت مقاومت کرد. بعد ملت ما رژيم شاه را خلع سلاح کرد. در 22 بهمن سیلی محکمی به گوش شاه و استبداد زديم و بعد از 22 بهمن سلطنت طلب ها و ضدانقلاب را تعقيب كرديم. این فناوری بود كه در انقلاب منجر به تشکیل جمهوری اسلامی شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما این فناوری را يك بار ديگر در جنگ نيز به کار بردیم. یعنی عراق به کشور ما حمله کرد، ما اول حمله را سد کردیم، به طوري كه سال اول سال مقاومت ایران بود. هیچ عملیات موفقی در سال اول نداریم، ولي ایستادگی و مقاومت درسال اول صورت گرفت و دشمن را متوقف كرديم. از سال دوم به بعد حمله و دشمن را در سرزمین خود خلع سلاح کردیم تا اين كه به مرز، رسيديم، ولی باز دشمن را رها نکردیم. 
بنابراين پاسخ اینکه یک عده می گویند چرا بعد از آزادی خرمشهر عراق را رها نکردید، آن است كه اين فناوری نبايد ناقص می ماند و باید وارد مرحله سوم می شدیم؛ یعنی باید به صدام سيلي می زدیم. از سال دوم به بعد ما به صدام سيلي زديم و بعد او را تعقیب کردیم و الآن دوست ترین کشور منطقه با ما ملت و دولت عراق است. اكنون بايد پرسيد چرا در تحریم ها این فناوری را به کار نمی گیریم؟ 
 
محسن رضایی ادامه داد: در مرحله اول مقاومت می کنیم كه واقعا تحسین برانگیز است، زيرا ایستادگی ملت ما فوق العاده و کانون اين ایستادگی معجزه آفرين، مقام معظم رهبری است. ما حتي علاوه بر ایستادگی، بعضا خلع سلاح هم می کنیم. یعنی وارد مرحله دوم نيز می شویم، اما در تحریم سیلی نمی زنیم و دشمن را تعقيب نمی کنیم. لذا او دوباره حمله مي و تحريم هاي جديدي اعمال مي كند. ما بايد او را ازتحريم ها نا اميد كنيم؛ يعني او را خلع سلاح كنيم . نصف راه را می رویم ولی آنجا که باید با ایجاد اشتغال از تهدید ها فرصت بسازیم، تولید ملی را راه بیاندازیم، و بعد با اشباع بازار منطقه از كالاي ايراني، اقتصاد منطقه را متحول کنيم، این اقدامات يعني مراحل سوم و چهارم را كه مرحله سيلي زدن و تعقيب تحريم كنندگان است، انجام نمی دهیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز وظيفه ماست كه ديگر بار فناوري انقلاب و جنگ را در مقابل تحریم ها و ترورها به كار بگيريم تا به فضل پروردگار متعال، یک بار دیگر، دولت، مجلس و همه ملت بزرگ ما قیام كردن و دشمن را خلع سلاح کرده و ضمن سیلی زدن به تحريم كنندگان ايران، اقتصاد كشور را شکوفا کنند تا واشنگتن خود به خود عقب بنشيند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار