کد خبر: ۴۴۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 16 June 2017


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من با روش‌های تند در زمینه رعایت حجاب که جوابی نداده و نمی‌دهد، مخالف هستم؛ چرا که باید منطقی و با اخلاق و بر اساس اسلام و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) در این زمینه کار کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم شب قدر در حرم امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، گفت: امشب از سه جهت دارای اهمیت است. یکی این که شب شهادت بهترین بشر در آفرینش بعد از پیامبر (ص) است و نیز احتمال بسیار داده می‌شود که امشب شب قدر هم باشد که یک ذکر در آن از هزار ماه بهتر و بالاتر است؛ ضمن این که این دو حادثه با شب جمعه که شب رحمت و مغفرت است، عجین شده است.

وی افزود: این یک توفیق است که نصیب همه مومنان می‌شود که معلوم نیست سال آینده هم ادامه داشته باشد و این نعمت خداوند است که امشب را زنده بودیم و آن را درک کردیم اما شکر این نعمت فقط با زبان نیست بلکه شکر هر نعمتی صحیح استفاده کردن از آن نعمت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که حفاظت از زبان یکی از نصیحت‌های پیامبر (ص) به امت خود بوده است، اظهار کرد: به جان هم انداختن افراد، تهمت زدن، دروغ گفتن و ایجاد شکاف در جامعه همه از زبان است که شکل می‌گیرد. ما همه انسان هستیم. علی (ع) هم به مالک می‌فرمود اگر عضوی از جامعه تحت حاکمیت تو مسیحی است قابل احترام است و انسان است، اگر زرتشتی است، قابل احترام است و انسان است.

ناطق نوری تاکید کرد: ما می‌نشینیم و می‌گوییم وضع جامعه بد است، وضع جامعه خراب است، جامعه کیست؟ جامعه خود ما هستیم اگر ما خوب شویم و درست باشیم جامعه هم خوب و درست می‌شود. اگر چیزی را نمی‌دانیم و بدون تحقیق آن را می‌شنویم - که این روزها با رشد شبکه‌های اجتماعی این جور چیزها هم بیشتر شده - همین‌طور نقلش نکنیم و به راحتی به دیگران تهمت نزنیم. به طرف می‌گوییم از کجا فلان کلام را درباره کسی می‌گویی، می‌گوید شنیده ام. شاید درست نباشد، چرا آن را نقل می‌کنی؟ چرا آبروی مومن را می‌بری؟ آبروی مومن حرمتش از کعبه بالاتر است.

وی با تاکید بر حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر این که قبل از رسیدگی به حسابمان در آخرت، خودمان به حسابمان رسیدگی کنیم، گفت: دختران و پسران معزز چرا گونه‌ای حرکت و عمل کنیم که معصیت خدا را انجام دهیم یا دیگران را به گناه بیندازیم؟ چرا قرآن را زیر پا بگذاریم؟ اسلام برای زن بالاترین مقام را قائل است. اسلام جایگاهی به زن داده است که هیچ مکتبی به او نداده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اسلام اگر به زن می‌گوید خودت را حفظ کن؛ نه این که او را تحقیر کرده باشد بلکه او را عزت داده است. خانم چرا شما باید عامل به گناه انداختن دیگران شوی؟ البته من با روش‌های تند مخالفم که جواب نداده و نمی‌دهد؛ باید منطقی و با اخلاق و بر اساس اسلام و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) کار کرد.

ناطق نوری با اشاره به خاطره‌ای از دوران جوانی خود اظهار کرد: من جوان که بودم عصر یک روز سرد زمستانی از کرج به سمت تهران می‌آمدم. دو خانم بی‌حجاب جلوی ماشین من را گرفتند و گفتند ما می‌دانیم شما روحانی هستی اما ما به کسی جز شما در این هوا و این ساعت نتوانستیم اعتماد کنیم که در نهایت من آن دو خانم بی‌حجاب را سوار کردم و در راه تهران از وجوب حجاب در اسلام با آنان سخن گفتم که در نهایت گفتند چه کتابی را برای شناخت حجاب به ما معرفی می‌کنید که من هم کتاب مسأله حجاب شهید مطهری را معرفی کردم.

وی افزود: این خانم‌ها قلب‌هایشان، قلب‌های درستی است و تنها تربیت نادرست بوده است و گرنه، با زبان نرم می‌شود تغییر ایجاد کرد اما آنان نیز خودشان باید متوجه باشند که عامل معصیت دیگران نشوند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان این که باید بیدار باشیم و بدانیم از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم، گفت: می‌شود در خودمان تغییر ایجاد کنیم به شرط آن که خود را محاسبه کنیم و بنای تحول در خودمان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، چهره‌هایی چون آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی، حجج الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، سیدعلی خمینی، مجید انصاری، مرتضی اشراقی، سیدمحمود دعایی، قدرت‌الله علیخانی و مهدی هاشمی‌رفسنجانی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار