رئیس جمهور آمریکا توافق هسته ای دولت قبلی آمریکا با ایران را بی منفعت برای آمریکا خواند و گفت: ایران موجب ایجاد خشونت و بی ثباتی در منطقه شده است.
کد خبر: ۴۴۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 16 June 2017
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در بین مهاجران کوبایی حاضر در آمریکا از اعمال سیاست های جدید آمریکا در قبال این کشور و لغو تمام قراردادهای قبلی با کوبا خبر داد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا گفت تمام توافقاتی که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با کوبا داشته است را لغو خواهد کرد.

وی در سخنرانی در جمع مهاجران کوبایی در فلوریدا اظهار داشت: ما قصد داریم روند اشتباه دولت های گذشته با کوبا را اصلاح کنیم. من تمام توافق های قبلی آمریکا با دولت کوبا را لغو می کنم. منافع قراردادها با کوبا به جیب ارتش و نظامیان می رود.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: تا زمانی که آزادی بیان تضمین نشود، آزادی فعالیت سیاسی، مردم و مطبوعات اعمال نشود، با کوبا قراردادی نداریم و تحریم ها علیه این کشور را تا برگزاری انتخابات و ایجاد آزادی بیان ادامه می دهیم.

ترامپ افزود: همه شما که اینجا هستید از رژیم ترسناک کاستروها در کوبا زخم خورده اید. شما خودتان از من خواستید که صدای سرکوب شدگان باشم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: منافع آمریکا در این است که کشورها آزاد باشند، چه کوبا باشد و چه ونزوئلا . ما چشم مان را به روی جنایات در کوبا و دیگر کشورها نمی بندیم. 

ترامپ: آمریکا از برجام چیزی بدست نیاورد

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توافق هسته ای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران (برجام) گفت: این توافق موجب به وجود آمدن خشونت و بی ثباتی در منطقه شد.

ترامپ گفت: دولت قبلی با کشوری توافق کرد که دائماً در منطقه خشونت و بی‌ثباتی ایجاد می کند و در ازای این توافق آمریکا هیچ چیزی به دست نیاورد. ایرانی ها به سختی برای همه چیز تلاش کردند، اما تلاش ما به اندازه کافی زیاد نبود.

وی افزود: اما اکنون دیگر آن روزها تمام شده اند و اکنون برگ برنده در دست ماست.  

ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود اعلام کرده بود که برخی توافقات همچون برجام را لغو خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین امروز در سخنرانی خود در بین مهاجران کوبایی حاضر در آمریکا از اعمال سیاست های جدید آمریکا در قبال این کشور و لغو تمام قراردادهای قبلی با کوبا خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار