بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: توصیه «آشنا» درباره نحوه مواجهه با آمریکایِ ترامپ/تعداد کارمندان دولت چند نفر است؟/چگونگی انتخاب شهردار تهران مشخص شد/استقبال جهانگیری و هاشمی از اولین کامپیوتری که به ایران آمدو... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 17 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توضیحات علی مطهری در باره سخنان رئیس‌جمهور

علی مطهری در یادداشتی درباره سخنان اخیر حسن روحانی به شرح زیر نوشت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود در جمع پزشکان جمله‌ای فرمودند که نیاز به توضیح داشت. ایشان فرمودند: «امیرالمومنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم می‌داند. لمن ولّیتموا امرکم، گفت که هر کس که شما او را به عنوان ولیّ خودتان و رهبر جامعه برگزینید من هم اطاعت می‌کنم، من هم می‌شنوم و اجرا می‌کنم. امیرالمومنین مبنای حکومت و فرمانروایی را رای مردم، خواست مردم و آرای مردم می‌داند.» این سخن جناب ایشان قطعا ناظر به مساله امامت نیست، بلکه همانطور که قرائن نشان می‌دهد مقصودشان شرط تحقق حکومت امام یعنی رای و انتخاب مردم است و سیره علی (ع) نیز همین را تایید می کند. پس از رحلت رسول اکرم (ص) زمانی که مردم به هر دلیلی علی رغم نص پیامبر اسلام به شخص دیگری اقبال نشان دادند،‌ آن حضرت به خاطر حفظ اساس اسلام و وحدت مسلمین قیام نکرد و حتی در مواردی با خلیفه اول و دوم همکاری داشت و طرف مشورت آنها بود، ولی پس از مرگ خلیفه سوم و اقبال مردم به امیرالمومنین و اتمام حجت بر او، حکومت و خلافت را پذیرفت، در حالی که قبل از آن نیز امام بود و از سه شأن امامت یعنی مرجعیت بیان دین و ولایت معنوی و زعامت سیاسی،‌ تنها شأن زعامت سیاسی و رهبری اجتماع را در اختیار نداشت

واکنش آیت الله مصباح یزدی به سخنان روحانی

آیت الله مصباح یزدی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در باره پذیرش رای مردم توسط امام علی (ع) گفت: برخی می گویند وقتی مردم با کسی بیعت کردند علی(ع) وظیفه خود دانست از آن شخص اطاعت کند و حق نداشت که مخالفت کند چون مردم رأی داده بودند، اگر یک مسلمان ایرانی اینگونه فکر کند پذیرفته است؟ آیا نمی توانست درباره این مسأله تحقیق کند به ویژه اگر سابقه طلبگی داشته باشد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر کسی درس خوانده باشد، کتاب ببیند و اسم الغدیر شنیده باشد و چنین اظهاراتی داشته باشد بعید است، نه تنها عقیده برخی اینگونه است بلکه به صورت رسمی می گویند علی(ع) حکومت برخی را پذیرفت چون رأی مردم بود و بعد گفت هر که را شما قبول دارید من هم قبول دارم. وی افزود:‌ نباید گفت که مسائل از واضحات است و نباید تکرار مکررات کرد چون گاهی کار به جایی می رسد که مقام بزرگ مسؤولی در کشور می گوید خود علی(ع) اعلام کرد که هرچه مردم بگویند من هم همان را می گویم و اگر مردم با کسی بیعت کردند من هم این کار را می کنم و این کار را انجام داد.

ابتکار هم از مردم خواست آتش به اختیار باشند

معصومه ابتکار، ئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهارکرد: یکی از مصداق‌های فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص آتش به اختیار بودن، حوزه محیط زیست است که مردم می‌توانند با حضور و مشارکت خود در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب ها و آلودگی ها در چارچوب قوانین و مقررات نقش داشته باشند.  وی یکی از مصداق‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را محیط زیست برشمرد و افزود: آتش برای فردی که آن را در دست می گیرد، روشنی و نور به همراه دارد و داستان حضرت موسی (ع) و تلاش برای کسب آتش از منبع اصلی نیز بر همین اصل استوار است.

استقبال جهانگیری و هاشمی از اولین کامپیوتری که به ایران آمد

جهانگیری با انتشار عکس زیر در توییترش نوشت: بازخوانی عکسی قدیمی. به همراه مرحوم هاشمی رفسنجانی در بازدید از اولین کامپیوتر وارد شده به ایران.


لللل

امضای قرارداد ایران و توتال قبل از پایان دولت یازدهم

بیژن زنگنه با اشاره به مذاکرات ایران و شرکت فرانسوی توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارد. وی افزود: قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت امضا می‌شود. وزیرنفت در ادامه درمورد اولویت‌های وزارت نفت در سال جدید توضیح داد: در سال جدید امضای قراردادهای جدید نفتی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت در سال ٩٦ است.

حمله قالیباف به منتقدان خط ۷ مترو

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی صد و پانزدهمین ایستگاه مترو شهر تهران با اشاره به حواشی خط 7 مترو با بیان اینکه سیاه نمایی کردن کارها بی انصافی است تصریح کرد: اینکه بخواهیم یک کاری را ضایع کنیم، ضایع کردن یک فرد نیست بلکه ضایع کردن فرهنگ و دستاورد یک ملت و شهر است. وی با بیان اینکه برخی می‌گویند شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل کاری انجام نداده است گفت: باید اعلام کنم در حالیکه 70 کیلومتر مترو تنها در 22 سال ساخته شده بود، در عرض 12 سال 300 کیلومتر مترو ساختیم و این در حالیست که از کوچکترین حمایت‌ها نیز برخوردار نبودیم و 12 سال قبل داشتن اتوبوس کولردار و BRT یک شوخی بود و در شرایطی که بر اساس قانون دولت باید سهم 82 درصدی خود از محل خرید اتوبوس را بپردازد اما شاهد هستیم که در طول هشت سال اخیر حتی یک عدد اتوبوس هم به شهرداری داده نشده است و این در حالیست که در تهران حتی یک کیلومتر تونل ترافیکی وجود نداشت و تنها یک تونل رسالت آن هم به طور نیمه کاره و تونل امیرکبیر رها شده بود و حالا شاهدیم که برخی یک عکس از محدوده کارگاهی ایستگاه بریانک را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و می‌گویند که این همان ایستگاهی است که افتتاح شده؟! اما انصاف داشته باشید و انصاف چیز خوبی است چرا که محیط کارگاهی ایستگاه با محیط مسافرگیری متفاوت است و حق این است که از ایستگاه مترو عکس بیاندازید نه محیط کارگاهی و این اقدامات ضایع کردن فرد نیست بلکه ضایع کردن دستاوردها است و ضمن اینکه لازم نیست تلاش کنید برای اثبات کارآمدی خود دیگران را ناکارآمد جلوه دهید و کسی که از عدم موفقیت یک مجموعه متعلق به شهر خوشحال می‌شود انسان نیست.

توضیح ناجا درباره شایعه ورود گلشیفته فراهانی به کشور

به دنبال انتشار برخی شایعات در خصوص ورود گلشیفته فراهانی به کشور و دستگیری‌اش توسط مأموران پلیس دفتر سخنگوی ناجا با تکذیب این خبر به ایسنا اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قصد گلشیفته فراهانی برای ورود به کشور در روز جاری با پاسپورت جعلی و لباس مبدل کذب است. دفتر سخنگوی ناجا تاکید کرد: با توجه به اینکه اساس این خبر کذب است. بنابراین موضوع دستگیری وی توسط پلیس فرودگاه نیز تکذیب می‌شود.

چگونگی انتخاب شهردار تهران مشخص شد

افشین حبیب‌زاده با اشاره به  جلسه‌ای که با حضور اکثریت اعضای منتخب شورای پنجم، در دفتر احمد مسجدجامعی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در جلسه گذشته شاخصه‌های شهردار آینده تصویب شد، در جلسه امروز فرآیند انتخاب شهردار را تصویب کردیم. حبیب‌زاده با اشاره به اینکه تشریح جزئیات این فرآیند و شاخص‌های انتخاب شهردار آینده به عهده رئیس سنی شورای پنجم مرتضی الویری خواهد بود، ادامه داد: مقرر شد هر عضو شورا سه نفر را به عنوان داوطلب برای شهرداری تهران معرفی و پیشنهاد کند. از میان کاندیداها هر کسی که حداقل ۵ رای کسب کند، وارد لیست اولیه کاندیدهای شهردار تهران خواهد شد.

تعداد کارمندان دولت چند نفر است؟

آمار کارمندان دولت در ابتدای سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۶ نفر استهزینه هر کارمند دولتی حدود ۲.۵ میلیون تومان در ماه است. در قانون برنامه چهارم تاکید شد که باید ۱۰ درصد از حجم نیروهای دولت کاسته شده و پنج درصد استخدام انجام شود. قانون بازنشستگی پیش از موعد بر اساس آن بیش از ۲۶۰ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد شده‌اند اما عملا از هزینه دولت کم نشد چرا که صندوق‌های بازنشستگی توان پرداخت نداشتند و دوباره این دولت بودکه حقوق آنها را پرداخت می‌کرد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

ادعای دخالت ایران در امور عراق از سوی ایاد علاوی

ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق در ادعاهایی علیه ایران حمایت ایران از گروه‌های شیعه عراقی را باعث جلوگیری از تلاش در راستای از بین بردن فرقه‌گرایی در این کشور خواند و مدعی شد: ایران در روند تصمیم‌گیری برای مردم عراق نیز دخالت می‌کند. ما انتخاباتی بر پایه فرقه‌گرایی نمی‌خواهیم و خواستار یک روند سیاسی جامع هستیم. ما امیدواریم که مردم عراق خود بدون هیچ گونه دخالت خارجی نمایندگانشان را انتخاب کنند. رهبران عراق امیدوارند تا پیش از انتخابات پارلمانی سال آینده کنترل همه مناطق عراق را در اختیار بگیرند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

ترامپ دارایی‌هایش را فاش کرد

ترامپ روز جمعه داوطلبانه گزارش دارایی‌های سال ۲۰۱۶ خود را به دفتر اخلاقیات دولت آمریکا ارائه کرد و در آن درآمدها و بدهی‌های امپراطوری تجاری خود از ژانویه ۲۰۱۶ تا بهار امسال را شرح داد. این گزارش نشان می‌دهد که ترامپ بر طبق گفته خود در سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۲۹۴ میلیون دلار درآمد داشته و ارزش دارایی‌هایش به دست‌کم ۱/۴ میلیارد دلار رسیده است. بر طبق این گزارش ترامپ صاحب منصب در ۵۶۵ شرکت یا سازمان‌های دیگر قبل از به دست گرفتن ریاست جمهوری بوده است. در سند ۹۸ صفحه‌ای ترامپ هتل جدیدالتاسیس او در واشنگتن در اولین ماه‌های فعالیتش حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است. همچنین مجمتع تفریحی مارالاگوی ترامپ در فلوریدا که در دوره ریاست جمهوری او میزبان چند رهبر خارجی بوده با افزایش درآمد مواجه بوده و توانسته ۳۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد.ترامپ در این گزارش همچنین نشان داده که بدهی‌های شخصی‌اش به دست‌کم ۳۱۵ میلیون دلار می‌رسد که بیشترین بخش آن یعنی معادل ۱۳۰ میلیون دلار مربوط به بانک دویچه می‌شود. الف این خبر را منتشر کرد.

طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس به جریان می‌افتد

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضع تحریم‌های تسلیحاتی از سوی سنای آمریکا علیه ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به متن برجام بی توجه بوده اند، چرا که در برجام یکی از توافقات مهم، مختومه شدن پرونده pmd و حوزه نظامی و موشکی بود، با توجه به اینکه مورد تایید آژانس هم قرار گرفت و در قطعنامه ۲۲۳۱ به تصویب شورای امنیت رسید جایی برای وضع تحریم به بهانه های موشکی و نظامی نیست.وضع تحریم‌های همزمان آمریکا علیه ایران و روسیه انسجام ۱+۵ بدون ترامپ را بیشتر می‌کند اتحادیه اروپا هم رسما اعلام کرده متعهد به برجام و خواهان اجرای کامل آن است و صراحتا گفته که با خروج آمریکا برجام را تمام شده تلقی نمی‌کند. موضع جمهوری اسلامی ایران نظارت موثرتر بر تعهدات آمریکایی‌ها در چارچوب برجام و اعلام موارد نقض برجام و در صورت نیاز ابلاغ آن به شورای امنیت است. همچنین مجلس در طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا تحریم های غیر هسته‌ای را دنبال می‌کند. کمیسیون امنیت ملی مقدمتا این طرح را آماده کرده و در اولین جلسه علنی مجلس آن را با قید دو فوریت ارائه خواهد کرد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

کوبا خواهان مذاکره رسمی با آمریکا شد

خبرگزاری رویترز، نوشت: در بیانیه منتشر شده از سوی دولت کوبا، این کشور سیاست جدید آمریکا در قبال هاوانا را لفاظی "خصمانه" نامید اما اعلام کرد که تمایل دارد تا به مذاکرات قابل احترام با آمریکا درباره مسائل مشترک بپردازد. رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا اعلام کرد، صحبت‌های ترامپ پر از لفاظی‌های خصمانه بود. وی در بیانیه‌ای که در وبسایت دولتی و تلویزیون کوبا منتشر شد، اعلام کرد که این سخنرانی از سوی رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف موضع آشتی جویانه است و گفت که کوبا به دنبال تداوم مذاکرات با آمریکا بر روی مسائل مختلف است. دولت کوبا می‌گوید دو سال گذشته نشان داده که دو کشور می‌توانند در یک مسیر متمدنانه با یکدیگر همکاری و همزیستی داشته باشند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

موضوع رجل سیاسی هنوز در حال بررسی است

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مورد آخرین اقدامات شورای نگهبان درباره موضوع رجل سیاسی بیان گرد:در حال بررسی این موضوع بودیم که به انتخابات رسیدیم ولی امیدواریم در بعد از انتخابات بر اساس نظرات کارشناسی اعلام نظر کنیم. آنچه در جزء 5 بند 10 آمده مربوط به رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن است اما اصل 115 قانون اساسی این صلاحیت را به شورای نگهبان داده که درباره جزئیات آن و مصوبه مجلس در این باره اعلام نظر کند. یکی از اعضا هم درخواست تفسیر اصل 115 را داشته‌اند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

ترامپ بازجویی شده است

رئیس‌جمهوری آمریکا اذعان کرد، در راستای تحقیقات درباره احتمال مداخله روس‌ها در انتخابات نوامبر گذشته، مورد تحقیق قرار گرفته است. ترامپ همچنین از فرد شماره دو وزارت دادگستری آمریکا که مسوول انجام این تحقیقات است، به شدت انتقاد کرد. رویداد این خبر را منتشر کرد.

مک‌کین: تغییر نظام در ایران حیاتی است

مک‌کین بعد از دیدار با «رضا پهلوی» پسر شاه مخلوع ایران که اخیرا در کنگره برگزار شد، مدعی شد که ایران یک راهرویی را به وجود آورده است که از تهران به لبنان منتهی می‌شود.در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دو نفر از مقامات ارشد امریکا بار دیگر خواستار تغییر نظام در ایران شدند.«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع کلیدی کنگره گفت که سیاست جدید آمریکا در قبال ایران شامل تغییر نظام می‌شود.وی تصریح کرد که این سیاست با تکیه بر «عناصر داخل ایران به منظور انتقال قدرت صلح‌آمیز آن دولت» پیش می‌رود.«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نیز ضمن تأکید بر اظهارات تیلرسون مدعی شد که زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی داشته باشند.

هشدار قوه قضائیه درباره حربه جدید جاسوسان

روابط عمومی مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای درباره حربه جدید جاسوسان که از طریق ارسال نامه‌های الکترونیکی و با عنوان جعلی انجام می‌شود هشدار داد.در این اطلاعیه آمده است با توجه شکایت برخی از مردم، به تازگی نامه‌های الکترونیکی با عنوان مجعول "سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری" برای برخی افراد ارسال شده است که حاوی مطالب جعلی بوده و خواننده را ترغیب به باز نمودن پیوست‌های نامه می‌کند.با بررسی‌های صورت پذیرفته مشخص گردید پیوست‌های مذکور آلوده به بدافزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربران را را به مکانی خارج از کشور ارسال می‌نماید.

ماجرای تلفن‌ کنار گویندگان خبر دهه ۶۰ چه بود؟

بابک بابان، گوینده اخبار ورزشی و برادر فواد بابان، پیشکسوت گویندگی خبر درباره تلفن‌هایی که در دهه 60 کنار مجری‌ها بود گفت: از برادرم درباره این تلفن‌ها پرسیدم، گفت ابتدا برای ارتباط مستقیم معاون سیاسی با داخل استودیو تعبیه شده بود اما خیلی کم استفاده شد.بعدها برای ارتباط رژی (اتاق فرمان) با گویندگان مورد استفاده قرار گرفت مشروح خبرها در آن زمان حدود 2 ساعت طول می‌کشید که با حضور 5 گوینده اجرا می‌شد.تنها راه ارتباط با گوینده‌ها از همین طریق تلفن بود که به یکی از مجری‌ها مطالب را می‌گفتند و آن یک نفر رابط باقی گویندگان می‌شد و دستور را انتقال می‌داد.

خواسته معاون احمدی نژاد از روحانی

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: روحانی باید نگاه جناح‌گرایانه خود در انتخاب کابینه دوازدهم را کنار بگذارد.حجت السلام سید محمد رضا میر تاج الدینی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: کابینه روحانی در دوره دوم نیاز به ترمیم و بازسازی اساسی دارد تغییراتی باید انجام بگیرد که خواسته طرفداران وی، احزاب و عموم مردم ایران است.وی تصریح کرد: دولت دوازدهم باید دولتی جوان و پر نشاطی در عرصه داخلی و بین المللی باشد و روحانی باید وزیرانی را تعیین و منصوب کند که دارای کارنامه مدیریتی و جوان باشند همچنین روحانی باید نگاه جناح‌گرایانه خود در انتخاب کابینه دوازدهم را کنار بگذارد.معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به جریان 16 میلیونی مقابل روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: روحانی باید به جریان مقابل خود در انتخابات ریاست جمهوری که جمعیت کثیر و قابل توجهی بوده احترام بگذارد و در انتخاب کابینه به این قشر نیز توجه داشته باشد.

احتمال حضور رئیسی و قالیباف در مجمع تشخیص مصلحت

هفته نامه «نماینده»، در دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مأموریت دبیرخانه سنگین‌تر می‌شود و قرار است تغییری در ترکیب اعضاء نیز صورت بگیرد.گفته می‌شود احتمال معرفی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زیاد است.شنیده‌ها حاکی است، محمدباقر قالیباف «شهردار تهران» و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی «تولیت آستان قدس رضوی» که در انتخابات سال ۹۶ رقیب حسن روحانی بودند و همچنین حسین فدایی «نماینده ادوار مجلس» در ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهند داشت.

احتمال تاسیس حزب «اصولگرایان معتدل» از سوی ناطق نوری

سایت پارس مدعی شد برخی پیشنهاد کرده اند برای اینکه ناطق نوری خود را نماد اعتدال نشان دهد و همچنین به علما، علامت دهد که همچنان اصولگراست، عنوان حزب خود را «اصولگرایان معتدل» برگزیند.بر اساس رایزنی ناطق نوری، در صورتی که وی بر تاسیس حزب به جمع بندی برسد، احتمال می رود علی لاریجانی، مرتضی مقتدایی، مصطفی پورمحمدی، عباس آخوندی، سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی و.. در راس این حزب قرار گیرند.

وصیت‌نامه عجیب شهید وزارت اطلاعات

 وصیت نامه شهید مدافع امنیت، شهید حسن عشوری که در درگیری با تکفیری ها‌ به شهادت رسید حاوی نکات جالبی است.در این متن جالب آمده است:

به هیچ وجه تا زمان پیدا شدن قبر مطهر حضرت زهرا(س) برای من سنگ قبری تهیه نکنید.

در لحظه تدفین، تربت کربلا، کفن کربلا و پیشانی بند یا زهرا(س) فراموش نشود.

مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بابت سهل انگاری های من در استفاده از بیت المال به محل کارم پرداخت نمائید.

به هیچ وجه در مراسم من هزینه های آنچنانی و اسرافی نشود.

سهمیه و حقوق من پس از اینکه متأهل شدم و به همسرم و پدرم و مادرم رسید مابقی به یتیمان کمیته امداد امام خمینی (ره) برسد.

توصیه «آشنا» درباره نحوه مواجهه با آمریکایِ ترامپ

مشاور رئیس جمهور، در پیامی تلگرامی، سیاسیون را دعوت به اتحاد کرد.حسام الدین آشنا در کانال تلگرامی اش نوشت؛ در مواجهه با آمریکای ترامپ، بیش از همیشه به راهبری رهبری، تدبیر دولت و امید ملت نیازمندیم. روزهای دشواری در راه است؛ اتحادمان را آسان نشکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار