مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر لزوم شناسایی، ثبت و هویت بخشی به بازی های بومی و محلی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 19 June 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:دکتر هوشنگ عطاپور در جلسه ستاد برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی که با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت ثبت و هویت دادن به بازی های بومی و محلی استان تاکید کرد و گفت: ورزش های بومی و محلی جزو میراث ناملموس ما هستند که باید به دنبال شناسایی، ثبت و تملک معنوی و هویت بخشی به آنها باشیم.

وی افزود: آذربایجان غربی جزو غنی ترین استان ها به لحاظ کثرت قومی و فرهنگی و وجود و وفور آداب و رسوم و بازی های بومی و محلی است که باید از این ظرفیت بیش از پیش در جهت رشد، تعالی و شکوفایی استان بهره گیری شود.

عطاپور در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در استان گفت: توسعه ورزش های بومی محلی و روستایی و توجه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی و ورزش مردم روستاها و عشایر و توجه و تقویت هویت ملی و فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است و از دستگاههای استانی انتظار می رود در راستای برگزاری این جشنواره بعنوان یک رویداد مهم فرهنگی ورزشی نهایت همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین بسترسازی در جهت توسعه صنعت ورزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از چشم اندازهای تعریف شده برای استان توسط استاندار محترم، استفاده از ظرفیت های ورزشی استان در جهت رشد و رونق اقتصادی و در حقیقت توسعه صنعت ورزش است که برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره بازی های بومی و محلی، می تواند گامی موثر در نیل به این اهداف باشد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در رابطه با برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی گفت: این جشنواره شهریور ماه سالجاری با حضور 6 کشور خارجی و 8 استان کشور در ارومیه برگزار خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در فضایی بانشاط و سالم علاوه بر تقویت و تحکیم پیوندهای دوستی، ناشر ارزش ها و فرهنگ غنی خود باشیم.

چمن گلی، برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و هیات های ورزشی برتر استان، برگزاری جشنواره پاراگلایدر، برگزاری تور دوچرخه سواری، برگزاری همایش ملی ورزش و سلامت، برگزاری تعدادی از اردوهای تیم های ملی در استان، برگزاری همایش پیاده روی در ارومیه، برگزاری همایش دوچرخه سواری در میاندوآب، برگزاری همایش کوه روی در نقده، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار، برگزاری رژه ورزشکاران، تجلیل از خانواده های معظم شهدای ورزشکار و ... را از جمله برنامه های ورزشی استان در شش ماهه نخست سالجاری برشمرد.

در این جلسه هر کدام از اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با برگزاری هرچه بهتر جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی در استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار