جوابیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبر «تابناک»؛
مسئولان برگزاری آزمون در حالی اعتراضات مطرح شده را مردود دانسته و بر شفافیت کامل امور مربوط به آن تاکید دارند که حتی یک مورد از ابهامات طرح شده در خبر «تابناک» را پاسخ نگفته‌اند.
کد خبر: ۴۴۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 24 June 2017
مسئولان برگزاری آزمون در حالی اعتراضات مطرح شده را مردود دانسته و بر شفافیت کامل امور مربوط به آن تاکید دارند که حتی یک مورد از ابهامات طرح شده در خبر «تابناک» را پاسخ نگفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، در پی درج خبری با عنوان «رازهای فراوان یک آزمون سراسری و پزشکان متخصصی که از آن سر بر می‌آورند»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد. با این ملاحظه که در جوابیه تنظیم شده، هیچ کدام از ابهامات و شائبه های مطرح شده در خصوص این آزمون برای شمار زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون پاسخ داده نشده و در اقدامی عجیب و خارج از عرف، گفت‌وگوی پایگاه خبری وزارت خانه با یکی از نمایندگان مجلس، بخش عمده جوابیه ایشان را دربرگرفته است.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

«به استحضار می‌رساند، فارغ از کیفیت برگزاری آزمون دستیاری و علیرغم شفافیت کامل (اعلام کلید پاسخنامه ها وارائه کارنامه و دریافت و رسیدگی به اعتراضات)، هرساله از سوی برخی از داوطلبین آزمون شاهد اعتراضاتی می‌باشیم که بطور ناخودآگاه و بدلیل شائبه های سنوات دور ناخودآگاه در اذهان آنان متبادر می سازد. البته وزارت بهداشت ایراد اعتراض را حق ذینفعان دانسته و فرایند رسیدگی به این موارد را همچون مراحل طراحی سوالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در جدول زمانی و فرایندهای آزمون پیش بینی نموده است.

در خصوص آزمون دستیاری سال جاری نیز کمیسیونی متشکل از مسئولان حوزه ذیربط دروزارت بهداشت، مراجع نظارتی ذیصلاح و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (از کمیسیون های مرتبط) و حتی نمایندگان داوطلبان، در چند نوبت مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی های همه جانبه درمراحل مختلف برگزاری آزمون بیانگر عدم هرگونه تخلف ویا شائبه بوده و صحت وسلامت آن را بطور کامل مورد تایید قرار داده است.

علی ایحال خواهشمند است دستور فرمایید در جهت شاف سازی موضوع متن ذیل (مصاحبه آقای دکتر جمال سوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیئت رسیدگی به اعتراضات آزمون دستاری با پایگاه اطلاع رسانی وبدا) را بعنوان جوابیه این وزارتخانه منتشر نمایند:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
آزمون دستیاری در صحت و سلامت کامل برگزار شده است/ بررسی های کارگروه تشکیل شده برای رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری، بسیار دقیق بود/ وجود هرگونه شبهه در آزمون دستیاری منتفی است.

دکتر جمالی سوسفی گفت: آزمون دستیاری از ابتدای فرایند طراحی سوالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در صحت و سلامت کامل برگزار شده و قرنطینه و امنیت لازم در برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است .

دکتر منوچهر جمالی سوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، داوطلبان معترض، مجریان آزمون دستیاری و مسئولان وزارت بهداشت به بررسی اعتراضات به نتایج آزمون دستیاری پرداختند، افزود: با این پیش فرض که معترضان معتقد بودند حقوق آنها تضییع شده، کارگروه در دو جلسه تشکیل شد و از آنها مستنداتی خواسته شد در صورتی که دلایل و مستنداتی ارائه نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون دستیاری از ابتدای فرایند طراحی سوالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در صحت و سلامت کامل برگزار شده و قرنطینه و امنیت لازم برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است و کارگروه به این نتیجه رسید که ایراد قانونی در برگزاری این آزمون وجود نداشته است.

دکتر جمالی سوسفی یادآور شد: برای کاهش شبهات حتما باید قبل از برگزاری آزمون و زمان توزیع دفترچه های ثبت نام داوطلبان، توضیحات لازم و اطلاع رسانی دقیق به شرکت کنندگان در این آزمون ارائه شود زیرا شفاف سازی، اعتماد سازی ایجاد می کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی های کارگروه تشکیل شده، بسیار دقیق بوده و نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت با حساسیت تمام به بررسی موضوع پرداختند چرا که هدف ما این بود که حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

دکتر جمالی سوسفی گفت: ما در این کارگروه و کمیسیون بهداشت مجلس، اعتراضات و شکایات داوطلبان را با سعه صدر شنیدیم و شاید تصمیم آنها انتخاب راه های دیگری برای اعتراض بود اما آن راه ها، مناسب نبود و البته مجلس خانه آنها است و در وزارت بهداشت نیز اعتراضات و شکایات آنها شنیده و مستندات آنها بررسی می شود.

وی یادآور شد: اعتراضات مربوط به نتایج آزمون دستیاری تخصصی پس از طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با وزیر بهداشت در میان گذاشته شد.

دکتر جمالی سوسفی در پایان یادآور شد: با وجود امنیت بالا و صحت و سلامت برگزاری آزمون، وجود هر گونه شبهه و شائبه ای در مورد برگزاری آزمون دستیاری منتفی است.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار