قانونگذاران آلمانی طرحی را تأیید کرده‌اند که بر اساس آن رسانه‌های اجتماعی در صورت حذف نکردن محتوای غیرقانونی، باید جریمه‌های هنگفتی بپردازند.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 01 July 2017
به گزارش تابناک : قانونگذاران آلمانی طرحی را تأیید کرده اند که به موجب آن رسانه‌های اجتماعی در صورت حذف نکردن محتوای غیرقانونی مانند پیام هایی که به منظور ترویج نفرت و خشونت منتشر می‌شوند، باید جریمه‌های هنگفتی را بپردازند.

بر اساس این طرح که قرار است پس از تصویب شدن از ماه اکتبر اجرایی شود، رسانه‌های اجتماعی بزرگ از جمله فیس بوک و توییتر که بیش از 2 میلیون کابر فعال در آلمان دارند، باید اینگونه پست ها را که شامل محتوای «به شدت غیرقانونی» هستند ظرف مدت 24 ساعت حذف کنند. پست هایی که محتوای غیرقانونی ندارند و تنها برای ترویج نفرت منتشر شده اند هم باید در مدت یک هفته از این شبکه های اجتماعی حذف شوند. اگر رسانه های اجتماعی به طور مکرر از حذف این گونه پست ها غفلت کنند، با جریمه 50 میلیون یورویی (56 میلیون دلاری) روبرو می‌شوند.

فیس بوک از این اقدام دولت آلمان برای جریمه رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: «ما به حذف متونی که برای ترویج نفرت منتشر شده اند، متعهد هستیم. ما معتقدیم بهترین راهکارها زمانی پیدا می شوند که دولت، جامعه مدنی و گروه های صنعتی با یکدیگر همکاری کنند و این قانون نمی تواند تلاشها برای مقابله با مشکلات اجتماعی را بهتر کند.

این درحالیست که وزیر دادگستری آلمان که این طرح را پیشنهاد کرده بود اعلام کرد: جرائم ناشی از تنفر در سطح اینترنت در سالهای اخیر با 300 درصد افزایش همراه بوده است. تجربه نشان داده است که متأسفانه رسانه‌های اجتماعی تا زمانی که از نظر سیاسی تحت فشار قرار نگیرند، در عملکرد خود تغییری ایجاد نمی کنند.

برخی گروه های حامی آزادی بیان هم از این طرح انتقاد کرده اند.





منبع : تلگراف 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار