رئیس‌جمهور آمریکا در جریان مراسمی در مرکز کندی بار دیگر از آنچه که "رسانه جعلی" می‌نامید به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 02 July 2017
به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از کنسرت "جشن آزادی" که به افتخار کهنه سربازان آمریکایی برگزار شده بود، استفاده کرد تا مجددا از رسانه‌ها انتقاد کند.

وی گفت: رسانه‌های جعلی در تلاشند تا ما را ساکت کنند اما ما به آنها اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. رسانه‌های جعلی تلاش کردند تا مانع ما از ورود به کاخ سفید شوند اما می‌بینید که در حال حاضر من رئیس‌جمهور هستم.

وی افزود: حقیقت این است که مطبوعات خود را تخریب کرده‌اند چراکه پا را از حدشان فراتر گذاشتند. آنها به جای آنکه دقیق و باهوش باشند تیشه به ریشه خود می‌زنند و مردم درست از همان ابتدا متوجه حقیقت شدند. این رسانه‌های غیرقابل اعتماد هرگز مانع ما از رسیدن به اهداف ما به عنوان مردم بزرگ آمریکا نخواهند شد.

این در حالی است که ترامپ یک روز قبل با انتقاد از شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: در حال فکر کردن به این موضوع هستم که هشتگ سی‌ان‌ان خبرگزاری جعلی را به هشتگ "سی‌ان‌ان خبرگزاری شیاد" تغییر یابد؛ چراکه اقدامات این کانال خبری "خبرنگاری فاسد و بی‌مصرف" است.

شبکه سی‌ان‌ان به خاطر دست کشیدن از ماجرایی در ژوئن سال جاری میلادی که ادعا می‌کرد یکی از مشاوران کمپین ترامپ به خاطر دیدار با رئیس یک صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت روسیه در مجمع جهانی اقتصاد داووس تحت تحقیقات سنا قرار دارد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. به دنبال این انصراف سه روزنامه‌نگار از جمله سردبیر بخش تحقیقاتی سی‌ان‌ان این شبکه را ترک کردند.

ترامپ که به خاطر استفاده بیش از حدش از توئیتر برای بیان عقاید شخصی‌اش مورد انتقاد قرار گرفته بار دیگر از استفاده خود از رسانه‌های اجتماعی به عنوان "ریاست جمهوری عصر امروز" دفاع کرد.

وی گفت: "استفاده من از رسانه‌های اجتماعی تنها ریاست جمهوری نیست بلکه در حقیقت ریاست جمهوری عصر امروز است. بیایید آمریکا را بار دیگر با عظمت کنیم."

در همین حال جان کاسیچ، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اوهایو از استفاده ترامپ از توئیتر به عنوان اقدامی "غیرقابل قبول" انتقاد کرد.

وی گفت: مدتی است که شاهد این مساله هستیم. این مساله مایه تاسف است و مردم از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنند که این کار را انجام ندهد و به خوبی می‌دانید که شما باید دست از این کار بردارید.





منبع : راشاتودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار