رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شأن و جایگاه مهندسان مدنظر قرار گیرد تاکید کرد: مدیریت مجموعه نظام مهندسی باید از ظرفیت‌های مهندسان متخصص حداکثر بهره را ببرند.
کد خبر: ۴۵۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 12 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ علی لاریجانی  تصریح کرد: حفظ شأن و جایگاه مهندسان و موضوع معیشت آن‌ها باید مد نظر دست اندرکاران امر قرار گیرد و در این راستا باید برای اشتغال مهندسان جوان و افزایش درآمد‌ها آنها طرحی ویژه تدوین شود.
وی افزود: فعال شدن بخش‌های تولیدی بویژه در حوزه صنعت ساختمان، شکوفایی اقتصادی کشور را بدنبال خواهد داشت و امیدواریم دولت دوازدهم برای عملی شدن این موضوع مهم برنامه جدی داشته باشد.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های نظام مهندسی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان مرجع تخصصی در امر ساخت و ساز به شمار می‌رود که مدیریت مجموعه باید از ظرفیت‌های مهندسان متخصص نظام مهندسی حداکثر بهره را ببرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ارتباط مراکز تخصصی همانند سازمان نظام مهندسی ساختمان با دولت را مفید و موثر دانست و افزود: بخش خصوصی و دولتی باید مکمل یکدیگر باشند و با همکاری یکدیگر کار‌ها را پیش ببرند که در مجلس شورای اسلامی نیز در کنار نظرات دولت و مجلس از نظرات کار‌شناسی تشکل های غیردولتی استفاده می‌شود.
لاریجانی همچنین ابراز داشت: باید در نظارت و اجرای پروژه ها دست مردم باز باشد تا خودشان مهندسان را انتخاب کنند و در این زمینه نباید به جای مردم تصمیم گرفت که در این صورت مشکلات موجود به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی، در خصوص پیشنهاد بازنگری قانون نظام مهندسی، شهرداری و شورا‌ها نیز اظهار داشت: بازنگری کلی این قوانین کاری زمان بر است اما نمایندگان مجلس می تواند در مواردی که قوانین در مغایرت باهم هستند در کمیسیون عمران و مرکز پژوهش‌های مجلس این مغایرت ها را مورد بررسی قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار