مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: 15 هزار ناظر امین در شبکه نظارتی شورای نگهبان استان جذب و ساماندهی شده اند که در دوران انتخابات در استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۶۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 16 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:قنبر کریم نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ناظران از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثار گران بوده و حراست و حفاظت از انتخابات را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: برای گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان برنامه های مختلفی تدوین شده که تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در شهرستان ها جزو برنامه های گرامیداشت این روز است.
وی بیان کرد: انجام همایش های 15 هزار عضو شبکه نظارتی در 17 شهرستان، دیدار با تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران، سخنرانی مسئولان دفاتر استانی در آیین نماز جمعه و توزیع تراکت و بسته های محتوایی درباره فعالیتهای شورای نگهبان از جمله اقداماتی است به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد در استان انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه انتخابات مطلوبی امسال در استان برگزار شد، ادامه داد: هر چند تخلفاتی در انتخابات امسال مشهود بود و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است ولی انتخابات سال 96 با سلامت کامل برگزار شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
وی بیان کرد: کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم صدور کارت نماینده نامزدها، خرید و فروش آرا جزو اصلی ترین تخلفات مطرح شده هستند که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است.
کریم نژاد اضافه کرد: در ایام تبلیغات انتخابات نیز تخلفاتی پیش از آغاز زمان قانونی و در زمان قانونی رخ داده که پرونده افراد حقیقی و حقوقی هم اکنون در نزد مراجع قانونی مفتوح است و هنوز برخی از پرونده ها به نتیجه نرسیده و تا پایان نتیجه نهایی تعداد پرونده های تخلفات مشخص نخواهد بود.
به گزارش ایرنا مردم آذربایجان غربی مشارکت 68 درصدی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها که در 29 اردیبهشت امسال برگزار شد داشتند.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز 2 میلیون و 342 هزار نفر بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار