معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به قرار گرفتن خوی به عنوان دشت ممنوعه برداشت آب گفت: با وجود برنامه ریزی ها تنها 14 درصد طرح پر کردن چاه های غیرمجاز در این دشت تحقق یافته که باید این روند سرعت داده شود.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 17 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:یاسر رهبر دین روز دوشنبه افزود: دشت خوی دارای کسری بسیار زیادی در آب زیرزمینی است و به همین علت، این دشت را جزو دشت های ممنوعه آبی اعلام کرده ایم.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح تعادل بخشی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از منابع زیرزمینی امسال قصد داریم 70 حلقه چاه غیرمجاز را در این دشت پر کنیم که از این تعداد تنها 10 حلقه پر شده است.
وی اظهار کرد: باید با همراهی بخش های شهرستانی و شرکت آب منطقه ای و همچنین مشارکت کشاورزان، این تعداد به 70 حلقه چاه افزایش یابد تا بتوانیم شاهد بهبود هرچند کم وضعیت آبی این دشت ممنوعه باشیم.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت برداشت های غیراصولی شن و ماسه از بستر رودخانه الند خوی ادامه داد: این برداشت ها توسط کارخانه های شن و ماسه انجام می شود که امیدواریم هرچه سریعتر با همراهی نهادهای مسئول این برداشت ها ساماندهی شود.
رهبر دین افزود: تثبیت حریم بستر رودخانه الند خوی بسیار مهم است و تمهیدات لازم در این خصوص توسط شرکت آب منطقه ای اندیشیده شده که به اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های دارای مشکل کم آبی است به طوری که چند دشت این استان در فهرست دشت های ممنوعه قرار گرفته است.
خوی از جمله دشت های ممنوعه آذربایجان غربی است که در شمال این استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار