تابناک مرکزی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: یک گوزن زرد ایرانی چهارساله در باغ وحش اراک زایمان کرد.
کد خبر: ۴۶۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 24 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ سعید محمودی افزود: وضعیت گوساله گوزن 2 روزه بسیار مطلوب است و مشکل خاصی تا این لحظه وجود ندارد.

وی گفت: براساس اعلام کارشناسان محیط زیست بچه گوزن متولد شده ، وزنی معادل حدود چهار کیلوگرم دارد و تا 9 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در باغ وحش اراک 20 راس گوزن زرد ایرانی نگهداری می شود که تلاش شده بهترین شرایط زیستگاهی برای آنان فراهم شود و هم اکنون در این گله مادر بارداری وجود ندارد.

وی بیان کرد: گوزن زرد ایرانی با نام علمی (Dama dama mesopotamica ) جزو کمیاب ترین گوزن های دنیا است که از شوکا بزرگتر و از مرال کوچکتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: گوزن زرد ایرانی زیرگونه ای از گوزن زرد اروپایی است که در خطر انقراض قرار دارد و بر اساس آخرین اخبار اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، این گونه همچنان در رده معرض خطر است.

محمودی عنوان کرد: گوزن های زرد ایرانی در اوایل پاییز جفت گیر می کنند و پس از حدود هشت ماه بارداری یک یا به ندرت 2 گوساله به دنیا می آورند.

وی بیان کرد: بیشترین گوزن های زرد ایرانی در محوطه های محصور وسیعی در دشت ناز ساری، پناهگاه حیات وحش سمسکنده در مازندران، جزیره اشک و کبودان دریاچه ارومیه، میانکتل دشت ارژن و منطقه حفاظت شده پریشان در استان فارس است.

وی تصریح کرد: تغذیه گوزن ها بیشتر از علف ها و شاخ و برگ گیاهان است و گاهی اوقات نیز از سرشاخه های درختان یا از پوست ساقه آنها استفاده می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار