فرماندارتکاب:
فرماندار تکاب گفت: 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مناسب و ارزان قیمت برای خرید فرش دستباف افشار تکاب به کارکنان و کارمندان دولت در آذربایجان غربی پرداخت می شود
کد خبر: ۴۷۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 31 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،ایرج ثقفی در گفت و گو با خبرنگار افزود: همزمان با سفر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به استان آذربایجان غربی توافقی بین این وزارتخانه و صندوق کارآفرینی امید کشور در زمینه پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت برای خرید فرش دستباف افشار تکاب صورت گرفت.
وی بیان کرد: این اقدام حمایتی به منظور افزایش قدرت خرید فرش دستباف از سوی کارکنان دولت و توسعه و رونق بازار و خروج فرش دستباف نفیس افشار تکاب از رکود انجام می شود.
وی با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پرداخت این تسهیلات را صادر کرده است اظهار کرد: در جشنواره ملی فرش دستباف افشار تکاب که اردیبهشت ماه گذشته برگزار و پرداخت این تسهیلات وعده داده شد، با هماهنگی هایی که با جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صورت گرفت، این وعده امروز عملیاتی شد و تسهیلات مربوطه به زودی پرداخت می شود.
فرماندار تکاب گفت: بخشنامه چگونگی و نحوه پرداخت این تسهیلات به کارکنان دولت به زودی ابلاغ و اجرای آن عملیاتی خواهد شد.
ثقفی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات علاوه بر ایجاد رونق در بازار فرش دستباف زمینه صادرات و حمایت از بافندگان و تولیدکنندگان این هنر- صنعت قدیمی در شهرستات تکاب را فراهم کرده و موجب تحول در تولید و خرید و فروش فرش دستباف افشار تکاب می شود.
وی افزود: اجرای این طرح از مهمترین اقدامات حمایتی دولت یازدهم از فرش دستباف افشار تکاب به شمار می رود که برای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی دنبال می شود
وی اضافه کرد: خروج فرش دستباف افشار تکاب از رکود و رونق دوباره آن از مهمترین اهداف اجرای طرح پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت برای خرید فرش دستباف است.
بر اساس این گزارش ، فرش دستباف افشار تکاب از با کیفیت ترین و زیباترین فرش های دستباف کشور به شمار می رود که در کنار فرش 'ریز ماهی' خوی دارای برند جهانی است.
این فرش که از مهمترین صنایع دستی استان آذربایجان عربی محسوب می شود، به دلیل کیفیت بالا، دوام و استحکام و استفاده از مواد اولیه مرغوب در بافت و تولید آن به فرش آهنین افشار مشهور بوده و دارای شهرت جهانی است.
کشورهای اروپایی از مهمترین بازارهای هدف فرش دستباف افشار تکاب به شمار می رود.
سالانه بیش از 40 هزار مترمربع فرش دستباف افشار با دستان هنرمند زنان و مردان شهرستان تکاب تولید می شود.
در شهرستان تکاب بیش از 300 قالیباف فعال هستند.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و بیشتر با ظرفیت مختلف خود در مجموعه آثار معماری در میراث جهانی تخت سلیمان، فرش دستباف افشار، معادن غنی طلا و محصو لات کشاورزی و دامداری مرغوب از جمله سیب و عسل شناخته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار