نماینده اصولگرای مجلس:
حشمت ‌الله فلاحت ‌پیشه نماینده حوزه انتخابیه اسلام ‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و تحمیل در گفتگو با خبر فوری گفت: مزایای تلگرام بیشتر از معایب آن است، امروز در عصری به نام عصر اطلاعات قرار داریم و شبکه های اجتماعی مجازی هم مهمترین بخش آن است یکی از ویژگی های مهم شبکه های مجازی سیال بودن اطلاعات در این فضا است.
کد خبر: ۴۷۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 02 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از راه سوم، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فضای مجازی مخصوصا تلگرام و فیلترینگ این فضا گفت: در عصر کنونی که عصر اطلاعات است، فیلترینگ معنا ندارد و به آقای روحانی به علت فعالیت ها و مقاومتی که در برابر فشارها کردند تا شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام فیلتر نشود نمره قبولی می دهم.

حشمت ‌الله فلاحت ‌پیشه نماینده حوزه انتخابیه اسلام ‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و تحمیل در گفتگو با خبر فوری گفت: مزایای تلگرام بیشتر از معایب آن است، امروز در عصری به نام عصر اطلاعات قرار داریم و شبکه های اجتماعی مجازی هم مهمترین بخش آن است یکی از ویژگی های مهم شبکه های مجازی سیال بودن اطلاعات در این فضا است.
نماینده مجلس دهم تاکید کرد: برای بهتر زندگی کردن و پیشرفت لازم است به این حوزه توجه زیادی کرد در عصر حاضر هر کسی از این فضای موجود و اطلاعات آن بیشتر استفاده کنند حتما موفق تر است. این فضا هیچ محدودیتی نخواهد داشت مگر اینکه در حوزه امنیتی مشکلی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در هر عصری ابزار های قدرت متفاوت بوده است زمانی امپراتوری های برپایه قدرت نظامی قدرت خود را نمایش میدادند و در امروز اطلاعات مهمترین عامل قدرت است و با کمی دقت متوجه می شویم امروزه عصر اطلاعات فراگیر است.
فلاحت ‌پیشه در پاسخ به این سئوال که اختلافات میان قوه قضاییه و دولت در خصوص فیلترینگ شبکه های مجازی مخصوصا تلگرام در چیست گفت:: موضوع اصلی در کشور ما عدم وجود قانون مناسب در حوزه فضای مجازی است در حال حاضر قوانینی که وجود دارد هم قدیمی است و همه قوانین موجود مربوط به گذشته است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در کشور ما قانونی در خصوص فضای مجازی و مدیریت آن وجود ندارد همه قوانین موجود در حوزه فضای مجازی برای گذشته است و قانون جدید در این باره کم داریم و موضوع دیگری هم که بایستی تغییر کند تصویب قوانین به شیوه سنتی فعلی است.
این دکترای علوم سیاسی در ادامه اظهار داشت : به علت عدم وجود قانون مناسب در حوزه مدیریت فضای مجازی دستگاه های مختلف از جمله قوه قضاییه و دولت در سردرگمی به سر می برند ما بایستی شیوه ی جدید درخور فضای مجازی و فارغ از روشهای قانون گذاری سنتی ایجاد تا نیاز‌ های قانونی برای مدیریت هر چه بهتر این فضا داشته باشیم 
نماینده حوزه انتخابیه اسلام ‌آباد غرب تاکید کرد : در عصر اطلاعات فیلترینگ معنا ندارد با فیلترینگ فرصت های موجود در این فضا را از دست میدهیم در صورتی که می توانیم با توان مدیریتی صحیح از این فضا به بهترین شکل استفاده لازم را داشته باشیم.
حشمت ‌الله فلاحت گفت: امروز در عصر اطلاعات تقابل و مقابله معنا ندارد و تعامل و همراهی اصل شده است و دیگر سیاست مقابله مردود و به جای آن می بایست از مدیریت استفاده کرد.
فلاحت پیشه در پاسخ به این سئوال که به دولت حسن روحانی در خصوص مقاومت در برابر فیلترینگ تلگرام چه نمره ای می دهید گفت: آقای روحانی و دولت ایشان قطعا در خصوص مقابله با فیلترینگ تلگرام نمره بالایی می گیرند و فقط در این خصوص می توان گفت که خوب عمل کردند.
این سیاستمدار ادامه داد: یکی از دلایل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوریاستفاده از همین فضای مجازی مخصوصا تلگرام است. این دولت معجزه تلگرام در انتخابات را می داند و در حاضر هم بهترین ابزار برای انتقال پیام های خود را فضای مجازی مخصوصا تلگرام می داند.
نماینده مجلس دهم در خصوص اینکه به تازگی صحبت هایی در خصوص فیلتر تلگرام به علت استفاده تروریست های مجلس از آن مطرح است اظهار داشت: این تحلیل درستی نیست، همانگونه که دیدیم همین فضای مجازی مخصوصا تلگرام بود که موج گسترده ای بر علیه این جنایت وحشیانه تروریست های داعشی در مجلس شورای اسلامی به پا کرد و پیام همبستگی مردم ایران را به دشمنان این کشور نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار