مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی مطرح کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: افتتاح مدول دوم سامانه فاضلاب خوی خدمات‌رسانی به 150 هزار نفر را به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 05 August 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ظرفیت 15 هزار مترمکعبی این تصفیه‌خانه، افزود: مدول سوم این تصفیه‌خانه در طی سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد که توان خدمات‌رسانی به 230 هزار نفر را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در خوی از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به دنبال منابع آب پایدار باشیم و دراین‌راستا باید روش‌هایی مورد استفاده قرار گیرد که در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری رسد.

اکبری با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی 47 درصد منابع آب سطحی و 53 درصد آن زیرسطحی است، گفت: به دنبال افزایش منابع آب‌های سطحی به میزان 75 درصد هستیم که امیدواریم در طول سال‌های نه چندان دور به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد: تاکنون 140 هزار انشعاب آب واگذار شده و یک و نیم متر مکعب نیز به ظرفیت تامین آب افزوده شده همچنین در زمینه فاضلاب شاخص بهره‌مندی استان بالای 53 درصد است.

وی در خصوص پیش‌بینی ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان، گفت: در دو سال آینده 25 میلیون مترمکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی تصریح کرد: در استان حدود 75 پروژه با اعتباری بالغ بر 1 هزار و 100 میلیارد تومان در دست اجرا است.

اکبری به دستاوردهای آب و فاضلاب استان در طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، چابک‌سازی سازمان توجه به افزایش کیفیت آب و استفاده از توان بخش خصوصی بخشی از دستاوردهای این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: چهار تصفیه‌خانه در استان وجود دارد که در حدود 70 درصد پیشرفت داشته و 60 میلیون مترمکعب از مجموع 190 میلیون مترمکعب نیاز سالانه توسط این چهار تصفیه‌خانه تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار