رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: مشکلات مدیریتی و اقتصادی کشور ناشی از ضعف در حوزه علوم انسانی است که نیازمند توجه جدی در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۴۷۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 07 August 2017





به گزارش تابناک آذربابجان غربی، عزیز جوان‌پور در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به نقش اساسی و تحول ساز خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران تاثیر مهمی در جامعه دارند و هرگاه بخواهیم تاریخ هر دوره را مطالعه کنیم باید به مطبوعات وقت و مطالب خبرنگاران رجوع کنیم.
رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با نفس گرم امام خمینی (ره) و کمک یک میلیون تومانی وی به شجره طیبه تبدیل شده است افزود: متاسفانه در طول زمان های مختلف برخی، به دنبال کمرنگ کردن دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند و اکنون نیز شاهد ادامه بی مهری ها به دانشگاه هستیم.
وی تصریح کرد: در طول تاریخ، سابقه نداشته که 2900 رشته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت گسترده و بدون دلیل حذف شود این در حالی است که در دولت های مختلف شاهد رفتار و رویه نامناسب نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.
جوان پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در بومی سازی داشته است و امروز بسیاری از دانشجویان در شهر های خود مشغول به ادامه تحصیل هستند افزود: دانشگاه آزاد واحد ارومیه امروزه یکی از واحدهای پیشرو در عرصه گسترش تحصیلات تکمیلی بوده است به طوری که امروزه داوطلبان ورود به مقطع دکتری تخصصی در۲۴ رشته در این واحد به عنوان مرکز استان مصاحبه شده اند و تلاش داریم تحصیلات تکمیلی را در این واحد گسترش دهیم.
وی با قدردانی از زحمات روابط عمومی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: برنامه دانشجویی صرفا خودمونی که به همت روابط عمومی شروع شد و در حال ادامه است و یکی از جدیدترین شیوه ها برای ایجاد ارتباط بین داننشجویان و مسئولان ایفای نقش می‌کند، موجب بیان بی پرده دغدغه ها و مطالبات دانشجویان شده است که نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف دانشگاه دارد.
رئیس واحد ارومیه اظهار کرد: دانشگاه آزاد در تلاش است در حوزه های مختلف اثرگذاری مفیدی در توسعه استان داشته و با الگوسازی مفاخر استان به جوانان نقش خود را بیش از پیش در رشد و کیفی سازی آموزش های ارائه شده ایفا کند.
وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر استان گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه قدردانی از دکتر یثربی به عنوان استاد فلسفه و از چهره های شاخص فرهیختگان است.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی پیشرفت چندانی در گذر زمان نداشته ایم افزود: مشکلات مدیریتی و اقتصادی کشور ناشی از ضعف در حوزه علوم انسانی است که نیازمند توجه جدی در این خصوص هستیم.
این مقام دانشگاهی تاکید کرد: «تا زمانی که در زمینه رشته های انسانی الگوسازی مناسب را نهادینه نکرده و فقط از نسخه های ترجمه شده استفاده کنیم بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود.
جوان پور با اشاره به حضور دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وی توجه بسیاری به علوم انسانی دارند و با تغییر مدیریت و حضور دکتر رهبر به عنوان رئیس جدید امدواریم شاهد تحول در حوزه علوم انسانی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار