رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای گلخانه ای این استان از 80 واحد به 105 واحد در دولت یازدهم، گفت: مساحت واحدهای گلخانه های این استان از 19.6 هکتار به بیش از 32 هکتار افزایش یافته است .
کد خبر: ۴۷۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 07 August 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در دومین جلسه کمیته استانی نظام صدور پروانه واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی استان بر لزوم بازنگری در بهبود انجام فرآیند کارجهت تسهیل صدور مجوز و اعطای تسهیلات برای واحدهای گلخانه ای استان تاکید کرد و گفت : یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه کشاورزی نوین، حرکت به سمت توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای است که با کمترین میزان آب، بیشترین میزان بازدهی و تولید محصول را در پی دارد.
کریم زاده افزود: در راستای افزایش بهره وری آب و افزایش درآمد بهره برداران، ایجاد اشتغال و کاهش بروکراسی اداری با تصمیمات اتخاذ شده در سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی روند اخذ مجوز احداث گلخانه ها تسهیل یافته است و باید از کلیه ظرفیت های استانی برای توسعه کشتهای متراکم گلخانه ای در استان استفاده شود .
وی با تاکید بر اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای در استان با توجه به وضعیت بحران زیست محیطی دریاچه ارومیه گفت: دولت از متقاضیان سرمایه گذاری برای کشت محصولات گلخانه ای در جهت بالابردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می کند.
این مسئول اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب بر بهره وری حداکثری از ظرفیت های داخلی تاکید دارد که حمایت جدی از کشت های متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در این راستا است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه از 105 واحد گلخانه ای در استان تعداد 72 واحد به مساحت 21.37 هکتار به صورت خاکی و 33 مورد در سطح 11.41هکتار به صورت هیدورپونیک  فعالیت می کنند، گفت : سالانه در حدود چهار هزار و 600 تن انواع سبزی و صیفی جات، 83 تن توت فرنگی، 280 هزار شاخه گل بریده رز، 2 میلیون گلدان گل و گیاه آپارتمانی از جمله تولیدات گلخانه های این استان است.
وی اضافه کرد: یک میلیون و 200 هزار بوته نشاء گیاهان دارویی، یک میلیون و 230هزار  اصله نهال پایه های رویشی نیز از دیگر تولیدات مهم گلخانه های استان در طول سال به شمار می رود.
فتح اله زاده ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای است و این امر یکی از اولویت های مهم سازمان جهادکشاورزی استان به شمار می رود.                                                                                                                                                                                                                                                                   در ادامه این جلسه ، وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی گلخانه ای برای متقاضیان سرمایه گذاری و نحوه واگذاری اراضی ملی و تخصیص آب به مجتمع های گلخانه ای استان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و هریک از اعضای کمیته به ارائه راهکارها و پیشنهادات خود در این راستا پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار