مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه:
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶ 10 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر نوروزنژاد عصرامروز در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ارومیه با اصحاب رسانه برای تبیین برنامه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: اصحاب رسانه روشنگری جامعه را برعهده دارند و هدایت جامعه بر اختیار این صنف شریف و بزرگوار است.

وی افزود: بنا بر رهنمود رهبر معظم انقلاب نهادهای نماز جمعه‌ها قرارگاه فرهنگی می‌شوند و این مهم نیازمند افراد فرهنگی است که به این گود وارد شوند و سخنان مقام معظم رهبری در کورد این قرارگاه را باید جاری کنیم تا به فرمایشات ایشان لبیک گوییم و اطلاع‌رسانی در این میان توسط رسانه مهم‌ترین نقش را در این میان دارد چرا که در عصر رسانه‌ها قرار داریم.

نوروزنژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: نماز جمعه‌ها باید قرارگاه ایمان باشد و طیف‌هایی مختلفی در این مجموعه وجود دارد و کارهای فرهنگی در این راستا به‌صورت ستادی صورت خواهد گرفت و در دوره‌های گذشته نیز خدمات بسیاری به مردم ارائه شده که نشان از مطلوبیت زیرساخت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فرهنگی از تمام طیف‌ها که در جاهای مختلفی فعالیت می‌کنند را گرد هم دیگر آوریم و در مباحث فرهنگی هم‌افزایی کنیم و تشکیل جلسات تبادل نظر با اصحاب رسانه نخستین گام در این راه است و اهمیت اقدامات توسط مقام معظم رهبری ایراد شده است و دیگر فعالیت‌ها بر عهده فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی است که در آذربایجان غربی این موضوع بر عهده ماست.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه گفت: نیازمند طرح‌های فرهنگی از سوی اصحاب رسانه هستیم و فردی که می‌خواهد طرح جامعی ارائه دهد باید اقدامات خود را با پژوهش پیش ببرد و بهترین طرحی که اجرا شود برای آن طرح نیز تبرک ناقابلی از سوی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان اهدا می‌شود و تشکیل کمیته رسانه برای مصلی امام خمینی (ره) ارومیه و ستاد برگزاری نماز جمعه یکی از نیازهاست و طرح جامعی برای تشکیل کمیته رسانه و اتاق فکر قرارگاه ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کار فرهنگی تنها مربوط به موضوع حجاب نیست بلکه موضوعات قرارگاه فراتر از حجاب است و این موضوع را نیز در داخل خود گنجانده است و تلاش می‌کنیم تا جامعه ایران اسلامی را از غربی‌گرایی دور کنیم.

نوروزنژاد بیان کرد: ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ارومیه باید همانند نخ تسبیهی باشد که دانه‌های تسبیح را کنار یکدیگر جمع‌آوری کند و این موضوع به این معنی است که باید از تمامی طیف‌ها استفاده کنیم و اصحاب رسانه‌ها باید برای اقدامات خود ر راستای قرارگاه فرهنگی برنامه‌ای برای خود بنویسند.

وی یادآور شد: در مباحث فرهنگی تنها به موضوعات دینی توجه نمی‌شود و مد نظر قرار دادن فرهنگ عمومی از جمله بهداشت و نظافت نیز مورد توجه است.

وی افزود: امروزه اسلامی بودن سبک زندگی در جامعه نیاز است و این موضوع سبب سعادت دنیوی و اخروی فرد می‌شود که این مهم حفظ وضعیت کنونی است تا بتوانیم شکوفایی خود را حفظ کنیم و در نهایت بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به جهان صدور کنیم.

منبع/تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار