استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رمز عملیات توسعه کشور در سال جاری تولید و اشتغال است، گفت: افرادی که در خلاف این مسر حرکت کنند، از دستورات مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی تخلف کرده اند.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ 10 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رونق فعالیت واحدهای تولیدی ضامن اشتغال زایی است، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند، باید بتوانیم با رونق واحدهای تولید راکد و نیمه راکد استان اشتغال زایی و اقتصاد استان را فعال کنیم.
وی اضافه کرد: سیاست برنامه ششم و مسئولان استانی، کشوری و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب معطوف به امر اقتصاد، تولید و اشتغال است و باید با هدف گذاری صحیح و عملکرد منسجم و متحدانه و بررسی منابع مالی بانک ها در تحقق این امر گام موثری را برداریم.
وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت ها به ویژه راه اندازی 630 واحد صنعتی استان با هزینه 9 هزار میلیارد ریال با بهره گیری از تسهیلات بانکی از اولویت ها و تاکیدات بانک ها و مسئولان ما باشد تا اینکه بتوانیم جوانان را صاحب اشتغال کنیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای سال جاری یک هزار و 836 طرح و واحد شناسایی شده که با هزینه 13 میلیارد و 690 میلیون ریالی به بهره برداری می رسند.
جعفر صادق اسکندری افزود: 630 واحد مربوط به بخش صنعت، 72 طرح مربوط به بخش گردشگری و یک هزار و 134 واحد مربوط به بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: تاکنون در حدود 28 واحد، تسهیلات بانکی را به مبلغ 215 میلیارد و 540 میلیون ریال دریافت کرده اند و مراحل ثبت و تایید 313 طرح و واحد نیز انجام شده است تا در اسرع وقت از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: میزان اشتغال زایی برای آذربایجان غربی 14 هزار و 65 نفر اعلام شده است که اگر بتوانیم بحث بازسازی و موانع تولید واحدهای استانی را برطرف کنیم می توان اشتغال زایی مناسبی را در استان به اجرا درآورد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه نمایندگان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و نمایندگان بانک ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
وزارت صنعت،معدن و تجارت در راستای بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را راه اندازی کرده است.
درگاه بهین یاب صرفا نمای ارائه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان می باشد، متقاضیان می توانند برای دریافت خدمات از طریق تقسیم بندی های انجام شده به خدمت مورد نظر هدایت شوند.
روش های کسب اطلاع از خدمات ارائه شده در این پنجره واحد عبارتند از: فرم های طراحی شده در بخش راهنمای هر فرآیند، میز خدمت در محل ساختمان های استانی (برای مراجعات حضوری) و راهنمای های معرفی خدمات (به صورت مکتوب و لوح فشرده) است.
تقسیم بندی این درگاه بر اساس خدماتی است که صنعت، معدن و تجارت به متقاضیان ارائه می نماید و به شرح زیر می باشد: سرمایه گذار، محصولات، فناوری، منابع انسانی، تجارت خارجی، تامین مالی، بنگاه ها، جریان کالا و انرژی است که متناسب با حجم فرآیند ها و تعداد متقاضیان، الکترونیکی کردن فرآیند ها انجام شده و بخش های 9 گانه تکمیل می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار