مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی مطرح کرد
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی گفت: میانگین سن ازدواج زنان در آذربایجان غربی به ۲۳ سال رسید.
کد خبر: ۴۷۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 16 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:محمد حیرت‌انگیز عصر امروز در جلسه  ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل سالن همکف استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های سامانه ثبت ازدواج و طلاق در سال 95 حدود 33 هزار و 329  ازدواج در اسناد ثبت‌شده داریم  که این میزان در سال 94 برابر 32 هزار و 726  نفر بوده و این آمار نشان از رشد 1/7 درصدی ازدواج در  استان را نشان می‌دهد.

وی گفت: در سال 95 میانگین سن ازدواج زنان 23/4 درصد بوده است که از این میزان شهرستان پلدشت بیشترین و شهرستان‌های شوط و چالدران کمترین میانگین سن ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

حیرت‌انگیز افزود: نرخ ازدواج ثبت‌شده برای کل استان آذربایجان غربی 10/1 واقعه  در هزار نفر استان است که شهرستان چایپاره بیشترین و پلدشت کمترین نرخ را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت کل استان آذربایجان غربی 3میلیون و 265 هزار و 219 نفر است که حدود 4 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که از این تعداد 50/7 درصد جمعیت آذربایجان غربی را مردانو 49/3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی بابیان اینکه بیشینه نرخ ازدواج به شهرستان  تکاب و کمینه نرخ ازدواج به شهرستان پلدشت مربوط می‌شود خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال 9 هزار و 991 واقعه ازدواج ثبت‌شده است که این عدد در سال گذشته  11 هزار و 138 واقعه بوده  که این نشان از کاهش13/9 درصدی آمار ازدواج در استان در طول یک سال گذشته است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج مردان 28/3 سال است که بیشینه سن ازدواج مردان با 29/3 سال مربوط به شهر ارومیه  و کمینه سن ازدواج  با 26/1 سال مربوط به شهرستان پلدشت است همچنین میانگین سن ازدواج زنان در  استان 23/7 سال است که بیشینه سن ازدواج برای زنان مربوط به شهرستان بوکان با 25/2 سال  و کمینه سن ازدواج برای زنان شهرستان‌های شوط و پلدشت با 21/8 سال  است.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار