رکس تیلرسون در پاسخ به سوال کریس والاس مجری معروف شبکه فاکس نیوز گفت: رییس جمهور برای خودش حرف می زند!
کد خبر: ۴۸۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 29 August 2017


"رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا گفت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خودش حرف می زند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان تیلرسون این اظهار نظر را روز یکشنبه و در پاسخ به سوال "کریس والاس" مجری معروف برنامه "فاکس نیوز ساندی" درباره مواضع رییس جمهور آمریکا در حمایت از گروه های نژادپرست، مطرح کرد.

تیلرسون با اشاره به اینکه اظهارات رییس جمهور آمریکا موضع شخصی اوست و بازتاب نظرات دولت آمریکا نیست، گفت: ایالات متحده آمریکا متعهد به ارزش هایی چون آزادی و رفتار برابر با همه مردم جهان است و من فکر نمی کنم کسی درباره ارزش های مردم آمریکا تردید داشته باشد."

در این هنگام مجری فاکس نیوز پس از این اظهار نظر از تیلرسون پرسید: و دونالد ترامپ به چه ارزش هایی متعهد است؟! تیلرسون پاسخ داد: رییس جمهور برای خودش حرف می زند!

این اظهار نظر تیلرسون ممکن است اثباتی بر گمانه اختلاف نظرهایی باشد که در هفته های گذشته رسانه های آمریکایی از بالا گرفتن آن بین تیلرسون و ترامپ خبر داده اند. حتی برخی رسانه ها از احتمال برکناری تیلرسون خبر داده اند.

مواضع دونالد ترامپ پس از خشونت های نژادی اخیر در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا به شدت مورد انتقاد رسانه ها و بخشی از افکار عمومی دموکرات آمریکا بوده است.

منتقدان اظهارات ترامپ را حاکی از جانبداری او از ایده برتری نژاد سفید دانسته اند.

ترامپ بارها پس از خشونت های شارلوتزویل نه تنها با زبانی صریح حامیان برتری نژاد سفید را محکوم نکرده، بلکه مخالفان نژادپرستی را نیز در ایجاد خشونت های نژادی در شارلوتزویل مقصر دانسته است.

مواضع ترامپ حتی انتقاد کمیته ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل را در پی داشته است. این شورا 5 روز پیش با صدور بیانیه ای با هشدار نسبت به مواضع ترامپ، تعهد مقامات دولتی آمریکا را درباره رد هرگونه برتری و یا تبعیض نژادی را یادآور شده است.

رکس تیلرسون

وزیر امور خارجه آمریکا: ترامپ برای خودش حرف می زند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار