مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس زدودن آثار شعرهای کهنه، سطحی و انحرافی را از چهره زیبای فرهنگ اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۴۸۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 30 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدصادق مهرابی در نشست خبری مشترک مدیرکل تبلیغات اسلامی، رییس حوزه هنری فارس و دبیران کنگره شعر علوی که بعد از ظهر چهارشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، تکریم و تعظیم غدیر را گرامیداشت همه ارزشهای این واقعه دانست و گفت: فراموشی غدیر باعث شد دختر نبوت و ولایت به اسارت برود؛ بنابر این، احیای فرهنگ غدیر یعنی احیای همه زیباییها و ارزشهاست چراکه آن روز که غدیر فراموش شد باعث گردید سر امام(ع)بالای نی برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با توجه به برپایی کنگره شعر آیینی علوی به میزبانی شهرستان جهرم از ۱۵ تا۱۶ شهریورماه جاری عنوان کرد: این رویداد عزیز و ارزشمندی که قرار است در چند روز آینده در استان ما رقم بخورد حرکتی ارزشمند و خلاقیتی جدید بود که از فکر روشن و ذهن خلاق جرقه اش زده شد؛ ظرفیت بالای استان در حوزه هنری وجود شاخصه های شعر آیینی همچون حضور شاعران بزرگ آیینی و ظرفیت های موجود در حوزه ادب آیینی وجود دارد، از این رو می طلبد جرقه و بارقه های آن در استان زده شود.

مهرابی از زیبایی های این رویدادها زدودن آثار شعرهای کهنه و سطحی و انحرافی از چهره زیبای فرهنگ اهل بیت دانست و گفت: می توانیم حقیقت اهل بیت(ع) را با هنر شعر و با گفتمان جدید تبلیغ کنیم باشد که همه باهم و در کنار هم با همت و قلم و قدم اصحاب رسانه کاری ماندگار با همگرایی همه دستگاههای فرهنگی رقم بزنیم.

تا رستاخیز جهان؛روزی عظیم تر از غدیر نیست

این درحالیست که احد ده بزرگی پدر شعر آئینی استان فارس و کشور هم در این نشست با بیان اینکه تاریخ شاهد است که تا روز رستاخیز روزی عظیم تر از غدیر نیست گفت: شیعه ۴ رکن دارد که غدیر، کوثر، عاشورا و انتظار را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: در سه محور این استان شاهد شکوفایی است که اکنون پنجمین کنگره شعرغدیر امام علی(ع) هستیم.

ده بزرگی با اشاره به اینکه شیراز ۳۲ سال با برگزاری شب شعر عاشورا رکورددار شعر آیینی است افزود: شب شعر فاطمی نیز در جهرم داریم و ۱۴ سال از آن می گذرد و ۵ سال قبلش در لامرد بود به اضافه این ۱۴ سال و شعر علوی هم پنجمین سالش را دارد پشت سر می گذارد.

دبیر شب های شعر عاشورا با توجه به اینکه کاری که در این استان انجام می شود حساب شده و دقیق است افزود: در موضوع چراغ داران شعر آیینی در فارس هر کدام از شهرستان ها یکی از شعرا هستند که به شب شعر عاشورا وصل هستند و هرسال اشعار اهل بیتی را برگزار می کنند و نماینده استان در شهرستان ها هستند.

وی شکوفایی کنگره شعر علوی را به واسطه  علیرضا رنجکش که دبیر اجرایی آن است از نتایج شب های شعر عاشورایی دانست و گفت: تمام استان این حرکت ها را دارند و این نعمت کمی نیست و باید خدا را شکر کنیم که توفیق داده مردم این استان علمدار شعر اهل بیت(ع) هستند چراکه حوزه هنری جریان سازی را شروع کرده و رهبری معظم انقلاب تاکید کردند این جریان سازی را داشته باشید ما سال های داشتیم ولی امروز به شدت دارد کار می کند.

کنگره شعر آیینی علوی به میزبانی شهرستان جهرم ۱۵ و ۱۶ شهریورماه جاری برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار