گزارش «تایمز» از اوضاع وحشتناک پایتخت داعش:
کد خبر: ۴۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 31 August 2017
روزنامه انگلیسی "تایمز" در گزارشی شرایط بد و نگران کننده غیرنظامیان رقه را فاش کرد.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه انگلیسی "تایمز" در مقاله‌ای به قلم ریچارد اسپنسر با عنوان "اهالی رقه علف می‌خورند و هیچ‌کس اجساد پراکنده شده آن‌ها را جمع نمی‌کند" نوشت که در رقه اجساد کسانی که سرشان توسط داعش بریده شده و یا افراد مسلحی که در حمله هواپیماهای ائتلاف متجاوز عربی کشته شده‌ یا هدف تک تیراندازها قرار گرفته‌اند، به چشم می‌خورد.

صاحب این مقاله افزود، رقه که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش است – شاهد حملاتی سخت است البته برای این شهر ناامن این امر طبیعی است.

ریچارد اسپنسر به نقل از تیم رمضان، از فعالانی که از زمان آغاز بحران هنوز در رقه است، خاطرنشان کرد که کسی نیست که اجساد کشته شدگان  که در خیابان‌ها به چشم می‌خورد را دفن کند.

وی در ادامه افزود که صحنه اجساد کشته شدگان موضوعی عادی شده و کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد.

نویسنده این مقاله همچنین تاکید کرد که تعداد غیرنظامیانی که در رقه کشته شده‌اند بسیار زیاد است و تعداد آن‌ها بیش از  ۷۰۰ شخصی است که اواخر هفته گذشته دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس است، اعلام کرد.

رمضان  معتقد است که دلیل کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان در رقه این است که تعدادی از خانواده‌ها از خطوط مقدماتی جنگ فرار کردند و تصمیم گرفتند که با هم در رقه بمانند، لذا در یک حمله هوایی ده‌ها تن از این خانواده‌ها کشته می‌شوند.

تیم رمضان همچنین تصریح کرد که دارو در رقه از ۳۴ روز پیش تمام شده و غذا نیز از ۱۰ روز پیش به اتمام رسیده است و اهالی رقه علف یا برگ درختان را می‌خورند و به آن نان خشک اضافه می‌کنند تا شکم خود را سیر کنند.

وی افزود:‌ اگر درختی ببینی که برگ داشته باشد باید تعجب کنی.

این فعال در شهر رقه در ادامه افزود: برخی از افراد در همه جا به دنبال غذا هستند حتی در آشپزخانه‌های داعش که آن‌ها را ترک کرده‌اند، این در حالی است که بسیاری از آن‌ها بازداشت شده و متهم به "سرقت" شده‌اند.

تیم رمضان همچنین گفت که داعش انبارهای مخصوص غذا را در اختیار دارد و از همان روز نخست درگیری اعلام کرد که هیچ کس نباید توقع داشته باشد که عناصر داعش به آن‌ها غذا بدهند زیرا که به گفته رهبر گروه تروریستی داعش آن‌ها افراد مسلحی هستند که برای دفاع از شهر از جانشان می‌گذرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار