سید حسن نصرالله:
ما خواستار آزادسازی مزارع شبعا و التلال با تصمیم و همکاری دولت لبنان هستیم. من خواهان جنگ با "اسرائیل" نیستم، بلکه با جدیت می‌خواهم که برنامه کاملی برای آزادسازی این مناطق و بازگرداندن آن به خاک لبنان درنظر گرفته شود. ما در حزب الله آرزوهای بسیاری برای تحقق این دستاورد در زمان آقای میشل عون رئیس جمهور محترم داریم. ای اهالی بقاع، ای اهالی هرمل، ای اهالی القاع، الفاکهه، راس بعلبک و هرمل، آمریکا نمی خواهد که داعش از تلال و جرود شما خارج شود و برای همین تهدید به قطع کمک های خود به ارتش لبنان کرد.
کد خبر: ۴۸۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ 01 September 2017
دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه‌شب همزمان با مراسم جشن مردم لبنان و حامیان مقاومت در شهر بعلبک به مناسبت پیروزی دوم و اخراج داعش از مرزهای لبنان و سوریه، سخنرانی ایراد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود پیروزی ارتش و ملت لبنان و مقاومت علیه همه گروه‌های تروریستی را تبریک گفت و در روز عرفه دعا کرد که خداوند این امت را از فتنه تکفیری و طایفه‌ای نجات دهد.

 دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی گفت: به سوی کسی گام برمی‌داریم که بزرگترین فداکاری را انجام داد، او حسین است که نماز را به پا داشت و زکات را به جای آورد، در  راه خدا جهاد کرد، در طول تاریخ ماندگار شد و همچنان الهام بخش همه انقلابیون و مبارزان مقاومت در سراسر جهان و در طول تاریخ شد.

وی افزود: به سوی کسی روی می‌کنیم که اسوه فداکاران و الگوی صابران است. از اینجا ایشان را زیارت می‌کنیم و بر او سلام می‌گوییم " السلام عليك يا سيدي ويا مولاي وعلى الارواح التي حلت بفنائك عليك مني سلام الله أبدا ما بقينا وبقي الليل والنهار ولا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم."

نصرالله خاطرنشان کرد: در روز عرفه از شهر بعلبک به زائران خانه خدا عرض می‌کنیم که دعای ما بدرقه شماست تا سالم و سلامت به سرزمین خود برگردید. در روز عرفه همچنین قلب‌هایمان را روانه کربلا حسین (ع) می‌کنیم.  

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز روز نهم ماه ذی‌حجه است که درمیان مسلمانان به روز عرفه معروف است. دراین روز بیش از دو میلیون حاجی در منطقه عرفات در سرزمینی واحد با لباس سفید شبیه به کفن سفید میایستند؛ به گونه‌ای که نمی‌توان فقیر و پولدار را از هم تشخیص داد، همه نام خدا را بر زبان دارند و او را می‌خوانند و به او متوسل می‌شوند.

نصرالله صحنه روز عرفه را نشان‌دهنده قدرت ملت اسلام دانست و گفت: امیدواریم که خداوند وجدان ملت‌ها، نخبگان و مسئولان امت اسلامی را برای خروج از این آلام و فتنه‌ای که جهان عرب و سلام را دربرگرفته است، بیدار کند.
 
مقاومت روش امام موسی صدر را در پیش می‌گیرد / درباره انتقال داعش شخصا از اسد درخواست همکاری کردم 
 

پیروزی مقاومت و ارتش لبنان علیه تروریسم را تبریک می‌گویم

وی پیروزی‌های بدست آمده ارتش لبنان و مقاومت در دو عملیات اخیر در مرزهای لبنان و سوریه را تبریک گفتو افزود: این پیروزی را به شما تبریک می‌گویم. این، پیروزی ارتش و مردم و مقاومت بر تروریست هایی است که سرزمین ما را اشغال کردند. لذا روز 28 اوت را روز دوم آزادسازی اعلام می‌کنیم و از همه کسانی که از همه استان‌ها به ویژه از منطقه بقاع به این جا آمدند و دراین مراسم حضور یافتید، تشکر می‌کنم که این نشانه سیرت و خصلت نیکوی شماست، زیرا شما اهل وفاداری، تعصب و غیرت هستید.

دبیرکل حزب الله لبنان شهدا را پیروزی‌آفرینان واقعی خواند و از خداوند متعال خواست که آنها را مورد رحمت خویش قرار دهد. وی افزود: دراین جا، باید از همه شما عذرخواهی کنم، زیرا قرار بود که در میان شما در شهر بعلبک دراین مراسم باشکوه حاضر شوم، همانطور که 25 ماه می سال 2000 به بنت جبیل رفتم ، اما متاسفانه امروز شرایط متفاوت است و شرایط پس از جنگ ژوئیه 2006 ، مانند شرایط پیش از آن نیست؛ به‌ویژه اینکه آمریکا و اسرائیل این روزها به دلیل نتایج عملیاتهای مقاومت در مرزهای لبنان و سوریه خشمگین هستند، زیرا اکنون سناریوی صهیونیستی آمریکایی در آستانه شکست قرار دارد و برادران به من اجازه آمدن ندادند و به من گفتند که اجازه بدهیم شادی، تداوم داشته باشد.

سيد حسن نصرالله گفت : امروز اینجا جمع شده‌ایم تا یک پیروزی ملی جدید و آزادسازی جدید را جشن بگیریم و درباره اصطلاحی واحد که همان آزادسازی دوم است، با هم به توافق برسیم، زیرا تعداد پیروزی‌ها زیاد است، پیروزی اول، در سال 1985 و زمانی بود که اسرائیل از بیروت و برخی از مناطق لبنان عقب نشینی کرد و درسال های 1993 و 1996 تا سال 2000 و2006  در قانا و برخی از مناطق، شهدایی را تقدیم کردیم، به همین دلیل امروز، روز آزادسازی دوم است.

وی افزود: درسال 1978 در چنین روزی یعنی در تاریخ 31 اوت، رژیم لیبی جنایت ربودن امام موسی صدر و برادرانش را مرتکب شد و وی را از خانواده و مردم و وطنش دور کرد، درحالیکه وی شخصیت و مرد بزرگی در میان امتش بود و بدین مناسبت، نمی توانم چیزی بیشتر از آنچه که برادر بزرگتر ما نبیه بری رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان در این خصوص سخنرانی کرد، اضافه کنم. دراین جا از ایشان به علت مواضع شجاعانه وحکیمانه‌اش که همواره مرد چالش و تضمینی برای وحدت ملی بوده است، بسیار تشکر می کنم.
 

همه پيروزي‌های مقاومت ثمره رهمنون‌ها امام موسي صدر است


سید حسن نصرالله در بخش دیگر از سخنانش به مساله ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش اشاره کرد و گفت: مردی است که در دل امت جای دارد و برای همگان عزیز است.

وی خطاب به امام موسی صدر گفت: ای سید و مولای ما، دختران و فرزندان تو در جنبش امل و حزب الله، راه و مسیر تو در مقاومت و آزادسازی و توسعه و خدمت به انسایت و حفظ لبنان و زندگی واحد و مشترک بین مسلمانان و مسیحیان و دفاع از مظلومان و روابط خاص با سوریه و دفاع از قدس و فلسطین را ادامه دادند و به این شکل، خانواده بزرگ تو، هزاران شهید را تقدیم کرد و همه آنها امیدوارند که به همین راه برگردی و تو معلم و روشنگر مسیر پیروزی‌ها هستی، سرورم، این آزادسازی ، دوم که آنرا جشن می گیریم، ثمره وعده‌هایی است که تو برای پیروزی داده ای مانند پیروزی سال 2000 و اکنون وعده‌هایت به ثمر نشسته است.

نصرالله افزود: ما در مقابل تروریسم با سه موضع مختلف روبرو شدیم؛ بدین ترتیب که برخی‌ها مواضع بی طرفی در پیش گرفتند، برخی‌ها با ارائه امکانات در خدمت این گروهک‎ها رویکرد مثبتی به آنها داشتند و سومین گزینه رویارویی و درگیری بود که در گزینه رویارویی ما در کنار ارتش عربی سوریه ایستادیم؛ چون منطقه ای در هر دو طرف قرار گرفته که توسط ارتش سوریه کنترل می شود.

وی گفت: ما نبرد را از منطقه القصیر آغاز کردیم و درگیری ها تا منطقه "جدیده" که گروههای مسلح بر آن مسلط بودند، ادامه داشت. با آنها در داخل خاک لبنان وارد جنگ شدیم.  دراین نبرد نیروهای مقاومت و ارتش عربی سوریه شهدا و مجروحان زیادی را تقدیم کردند و منطقه را برای آخرین مرحله نبرد در جولای 2017 آماده کردیم. در سالهای اخیر ارتش لبنان در منطقه عرسال، رأس بعلبک و القاع وارد جنگ هایی شده است.

نصرالله گفت: تروریست‌ها در مرزهای شرقی ما مستقر شده بود، چراکه ارتش لبنان در مرزهای شمالی لبنان به شکل بسیار مناسب مستقر بودند و مانع از آن شدند که پای هیچ گروه تروریستی به آن نرسد، اما مشکل ما از طرف مرزهای شرقی با سوریه و تسلط گروههای مسلح بر دو طرف این مرزها یعنی هزاران کیلومتر آن طرف‌تر بود. این منطقه مرکز تهدید واقعی برای سوریه و لبنان شده بود اما سوریه بطور کلی درگیر جنگ بود و این خطری جدی برای لبنان به شمار می آمد، به خصوص اینکه تهدید آشکار برای برپایی امارت در لبنان تا دریای مدیترانه متوجه لبنان بود. تروریست ها بمباران روستاها و شهرها را آغاز کرده بودند و این موضوع تا مرحله دوم آزادسازی ادامه داشت.
 

اصرار حزب‌الله بر پایان جنگ جرود تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما

وی افزود: دولت لبنان در مرحله گذشته به علت اختلافات سیاسی، نتوانست تصمیم قاطعی را درباره این موضوع اتخاذ کند، اما با انصاف عمل کرد و درعرصه امنیتی، آشکارا در مقابله با تروریست‌ها و شبکه های تروریستی ایستاد و ارتش لبنان و نیروهای امنیتی داخلی و امنیت کشور، به موفقیت‌های مهم و برجسته‌ای دست یافتند و در تابستان امسال وقت آن رسید که به اشغالگری پایان داده شود، به ویژه اینکه تهدیدها علیه لبنان دوباره با فرستادن خودروهای بمب‌گذاری شده یا عاملان انتحاری و طراحی حملات دراین کشور و اشغال دو منطقه لبنان و گروگان گیری اهالی این دو منطقه به منظور مذاکره درباره آنان و مبادله با زندانیان زندان رومیه و تعیین شرط های مشخص برای دولت لبنان از سرگرفته شد. در همین ارتباط، ستاد اطلاع رسانی نظامی ارتش لبنان ویدئویی را به دست آورده که در آن به آشکارا از طرحی برای حمله به دو منطقه صلیبی‎نشین (به تعبیر داعش) واشغال کردن این مناطق صحبت شده بود. واضح است که تروریسم در الجرود با آغاز بهار امسال فعال شد و در تابستان، موفقیت های زیادی در مقابله با تروریست ها به دست آمد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: تصمیم گرفتیم به آزادسازی منطقه جرود عرسال و فلیطه اقدام کنیم  و همه از این موضوع اطلاع داشتند و اگر دولت می خواست که جرود عرسال آزاد شود، ما مشکلی نداشتیم و هر کاری را که لازم بود، انجام می دادیم. آنچه من می‌دانم، این است که فرماندهی ارتش لبنان آماده وارد شدن به نبرد عرسال بود، اما تصمیم سیاسی دراین باره گرفته نشده بود، به همین دلیل، به جرود عرسال و جرود فلیطه رفتیم و وارد عملیات شدیم و ماموریت را انجام دادیم و اراضی اشغال شده در جرود عرسال را آزاد کردیم و اسرای عزیز و پیکرهای شهدا را بازپس گرفتیم و شاهد آن پیروزی بودیم و این پیروزی را جشن گرفتیم.
 

باید آخرین قدم برای آزادسازی به دست ارتش لبنان باشد

درمرحله پایانی، ما پیشتر به همه از جمله ارتش لبنان اعلام کرده بودیم که تابستان امسال و قبل از اینکه برف و سرما فرا رسد، می خواهیم به نبرد جرود پایان دهیم و نمی خواهیم که نظامیان ارتش لبنان و نیروهای مقاومت در سرما در کوه ها و برف بمانند. به ما گفته شد که « شما آسوده خاطر باشید»، زیرا دولت لبنان می خواهد که ارتش لبنان بقیه مناطق الجرود در راس بعلبک و القاع و الفاکهه را آزاد کند وما هم گفتیم که این نهایت، سعادت است و اگر از ما هر خدمتی خواسته شود، ما درکناری شما هستیم و دقیقاً این جمله را به آن ها گفتم : باید آخرین قدم برای آزادسازی به دست ارتش لبنان باشد.

سید حسن نصرالله گفت: خلافت داعش و طرح این گروه سقوط کرد و آن ها مجازات شدند و گروه های تروریستی از کشور بیرون رانده شده و خاک لبنان از سمت سوریه بازپس گرفته شد. مجموع مساحتی که در اراضی سوریه و لبنان تحت اشغال گروه های مسلح درآمده بود، 3 هزار و 684 کیلومتر بود که مساحت آن در داخل اراضی سوریه، 2 هزار و 920 کیلومتر و در داخل اراضی لبنان، 764 کیلومتر مربع شامل کوه‌ها و تپه‌های مشرف بر روستاهای منطقه بقاع بود که تا قبل از روز شنبه، 624 کیلومتر مربع در داخل اراضی لبنان در عملیات فجر جرود آزاد شد و بدین ترتیب آزادسازی سایر اراضی لبنان که دراشغال تروریست ها بود، تکمیل شد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که یک روز می‎گویند که حضور تروریسم در مناطق کوهستانی لبنان به نفع حزب الله است و روز دیگر عکس آن را می‌گویند، در حالی که ما از همان ابتدا مواضع آشکاری را انتخاب کرده بودیم و همانطوری که رئیس جمهور در جشن مرکز امنیت عمومی تصریح کردند، ما در انتظار تصمیم سرنوشت‌ساز دیگری هستیم، زیرا بخشی از خاک لبنان، "مزارع شبعا و تلال کفرشوما" هنوز در اشغال رژیم اشغالگر اسرائیل است.
 

در آزادسازی مزارع شبعا جدی هستیم


وی تصریح کرد: ما خواستار آزادسازی مزارع شبعا و التلال با تصمیم و همکاری دولت لبنان هستیم. من خواهان جنگ با "اسرائیل" نیستم، بلکه با جدیت می‌خواهم که برنامه کاملی برای آزادسازی این مناطق و بازگرداندن آن به خاک لبنان درنظر گرفته شود. ما در حزب الله آرزوهای بسیاری برای تحقق این دستاورد در زمان آقای میشل عون رئیس جمهور محترم داریم.

نصرالله گفت: ای اهالی بقاع، ای اهالی هرمل، ای اهالی القاع، الفاکهه، راس بعلبک و هرمل، آمریکا نمی خواهد که داعش از تلال و جرود شما خارج شود و برای همین تهید به قطع کمک های خود به ارتش لبنان کرد.

وی افزود: ما رئیس جمهوری چون ژنرال میشل عون داریم، کسی که هیبت و عظمت دولت را حفظ کرده است. اگر دولت از این تصمیم عقب نشینی کند نه دولتی باقی می ماند نه ارتشی و نه حکومتی. اگر آمریکایی ها تصمیم حکومت را لغو کنند، پس جایگاه حاکمیت و استقلالی که درمورد آن صحبت می کنیم، کجاست؟ رئیس جمهور در حضور رئیس شورای عالی دفاع  و نخست وزیر با این تصمیم موافقت کرد و انصافاً سعد الحریری نخست وزیر مانند قبل با این تصمیم موافقت کردند و و دیدگاه نبیه بری رئیس پارلمان نیز در این بار شناخته شده است.

نصرالله ادامه داد: تصمیم دولت لبنان درخصوص نبرد در فجر الجرود یک تصمیم بسیار مهم و نشان دهنده یك نوع تصمیم گیری سیاسی است و مسائل را دقیقا و بدون تعارف بیان می کند.
 

تهدید آمریکا به قطع کمک به ارتش لبنان پس از دستاوردهای مقاومت


زمانیکه پیروزی درجرود عرسال محقق شد، آمریکایی‌ها پیام هشدار دهنده‌ای خطاب به مسئولان لبنانی درباره مداخله حزب الله در عملیات فرستادند و زمانیکه حکومت تصمیم گرفت که ارتش قهرمان لبنان برای آزادسازی بقیه خاک لبنان در جرود حضور داشته باشد آمریکایی ها بار دیگر از مقامات لبنانی خواستند که ارتش در این عملیات نظامی شرکت نکند و تهدید کردند که در غیر این صورت کمک ها به ارتش را قطع خواهند کرد.

سيد حسن نصرالله گفت: ارتش لبنان و فرماندهانش، کاری بزرگ را انجام دادند که باید مورد تقدیر واقع شود. سیاستمداران لبنانی باید اعتمادشان را نسبت به قدرت ارتش لبنان درانجام عملیات مهم افزایش دهند. فرماندهی ارتش و ارتش لبنان ثابت کرده اند که شایسته این اعتماد هستند.

وی تاکید کرد که افزایش اعتماد به ارتش لبنان، خواسته دیرینه ما است وقدرت لبنان را در مقابله با همه خطرات و نیز قدرت ارتش را تقویت می کند، زیرا هراندازه که قدرت ارتش افزایش یابد و و مقاومت تقویت شود، زمانیکه از طمع ورزی های اسرائیل صحبت شود و همانطور که نبیه بری گفت که بازگشتند تا آب و نفت و گاز و مرزها را سرقت کنند، باز به قدرت بیشتری نیاز داریم و باید به کسانی که می گویند ما خواهان ارتش ضعیف هستیم، شک کرد.
 

فداکاری‌های ارتش سوریه را ارج می‌نهیم


سيد حسن نصرالله همچنین گفت : انصاف حکم می کند که از فداکاری های نیروهای ارتش سوریه از اول اجرای عملیات تا پایان آن در دستیابی به این موفقیت در این نبرد را قدر بنهیم، زیرا بسیاری از نیروهای ارتش سوریه نیز در عملیات آزادسازی به ویژه در نبرد آخر شهید شدند. نیروهای ارتش سوریه به خاطر لبنان و بنا به خواسته ما جنگیدند و آزادسازی جرود فلیطه و الجراجیر و قاره، اولویت فعلی مسئولان سوری نبود ، زیرا ارتش سوریه، نبرد دیگری را در کنار این نبرد رهبری می کرد و اولویت های دیگری برای جنگ داشت.

دبیرکل حزب الله گفت: ما به مسئولان سوری مراجعه کردیم و به آنها گفتیم که می‌خواهیم به خطر تروریست‌ها در مرزها پایان دهیم. برای مسئولان سوری فرقی نمی کرد که داعش درالقلمون غربی بجنگد، یا به مکان دیگری منتقل شوند اما این مساله برای مسئولان سوری دردسرساز شده بود زیرا اولین باری بود که این اتفاق از جانب داعش برای آن ها می افتاد، اما ما این درخواست را مطرح کردیم ، زیرا برای ما یک قضیه ملی انسانی وجود داشت و آن اینکه جز از راه مذاکره نمی توانستیم که از سرنوشت نظامیان مطلع شویم.
 

شخصا از اسد خواستم که در انتقال داعش از قلمون همکاری کند


سید حسن نصرالله تصریح کرد: من شخصاً نزد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رفتم و از وی برای انتقال داعش از القلمون کمک خواستم و به او گفتم که چگونه با داعش مذاکره می کنیم و بشار اسد به من گفت که اگر دولت لبنان خواهان مذاکره دراین باره است، باید با ما درتماس باشد. به بشار اسد و همه برادران سوری به ویژه نیروهای ارتش سوریه به علت مشارکت فعال و واقعی در دستیابی به این موفقیت درود می فرستم.

سيد حسن نصرالله گفت: برخی از افراد فکر می کنند وقتی ما درخواست هماهنگی را مطرح می کنیم، انگار که می خواهیم نظر خود را به دولت لبنان تحمیل کنیم، اما این فقط نظر ماست، زیرا ما منافع اقتصادی لبنان را درنظر می گیریم و نمی‌خواهیم که دولت سقوط کند، بلکه می‌خواهیم به کار خود ادامه دهد، زیرا منفعت لبنان دراین است.

سيد حسن نصرالله گفت: این سخنان را از من بشنوید تا اینگونه القا نشود که ما تابع کسی هستیم. ما باید به منافع مان فکر کنیم ، مثلا اگر ما با عربستان مشکل داریم، هیچ گاه مانعی در روابط دولت لبنان با آن ایجاد نکرده ایم و درمورد سوریه نیز همین طور است. بنابراین در روابط کشورمان باید مساله حفظ حاکمیت کشور را رعایت و فارغ از هرگونه تصمیمات سیاسی و دیپلماتیک عمل کنیم.
 

ایران بار سنگین سناریوی آمریکا و اسرائیل را در منطقه تحمل کرد


سيد حسن نصرالله همچنین گفت که در روز جشن آزادسازی دوم از جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری و مجلس، نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و تک تک مردم عزیز این کشور به علت حمایت مستمر آنان از مقاومت و سوریه و عراق تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: همچنین از اعلام آمادگی دائم ایران برای حمایت بدون قید وشرط و یا تهدید از ارتش لبنان بدون دخالت در تصمیمات حاکمیتی این کشور تشکر می کنم و ایران بار سنگین سناریوی آمریکا و اسرائیل را که در وجود داعش نمایان شد، تحمل کرد.
 

آزادسازی تلعفر را تبریک می‌گویم


دبیرکل حزب الله لبنان همچنین آزادسازی تلعفر و درنتیجه آزادسازی کل استان نینوا از اشغال داعش را به عراق و عراقی ها تبریک می گویم ، داعش فجیع ترین جنایت ها را در استان نینوا به نام اسلام مرتکب شد و به تخریب کلیساها و مقبره ها و اماکن دینی اقدام کرد و به کشتار اهالی آن جا پرداخت.

نصرالله گفت: عملکرد ارتش لبنان و مقاومت در مرحله دوم آزادسازی و ادغام این دو جبهه نبرد، "اسرائیل" را نگران کرده است. امروز "اسرائیل" به خاطر ناکامی های خود می گرید و به شکست پروژه ها و دوستانش در سوریه اعتراف می کند و در جستجوی این است که چگونه موقعیتش را تثبیت کند و از طریق آمریکا، این نگرانی را با اعمال فشار بر ایران و مردم مظلوم یمن و سوریه نشان داده است تا اینگونه روسیه را برای تحقق منافع "اسرائیل" در منطقه و از طریق تهدید به جنگ و تجاوز وادار کند.

وی افزود: قطعا اولویت اسرائیل پیش از آنکه وارد جنگ شود، این است که در راستای منافع خود از دیگران استفاده کند. اگر از فشار ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد بهره گیرد نهایت فشار آمریکا و انگلیس برای اصلاح قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تغییر وظایف UNIFIL برای خدمت به امنیت اسرائیل است که آنها نیز شکست خورده اند.

وی افزود: ارتش، مردم و مقاومت برای پاسخ به دشمن اسرائیلی بسیار تجربه کسب کرده اند و از تجاوز این رژیم به لبنان، امنیت، حاکمیت و موقعیت سیاسی و معنوی آن جلوگیری خواهند کرد، چراکه ما لبنانی‌ها به جهان نشان دادیم که به حضور داعش در خاک لبنان پایان می‎دهیم.

سيد حسن نصرالله همچنین گفت که باید به این حرف و جدیث‌ها که گفته می‎شود مثلا بیروت و الجبل قلب لبنان است یا فلان منطقه، مهم تر از منطقه دیگر است پایان داد. همه ما درقبال هر وجب از خاک لبنان درجنوب یا منطقه بقاع یا شمال، مسئولیت داریم ، فرقی نمی کند که این مناطق از طرف چه کسانی اشغال شده باشد یا به آن تعرض شده باشد. از مهم ترین شروط دولت عادل، اجرای این بند است که همه لبنانی ها در حقوق و وظایف با هم برابر هستند و از همین روی می خواهیم که همگان نسبت به توسعه همه مناطق لبنان، تعامل و احساس وابستگی یکسان داشته باشند، دولت باید به منطقه بقاع توجه داشته باشد وعدالت را درباره آن رعایت کند و به این منطقه به عنوان منطقه ای عزیز از خاک لبنان نگاه کند. منطقه عکار نیز مانند منطقه بقاع محروم است ، از این رو از شما (دولت) می خواهیم که عدالت را رعایت کنید و توسعه را به طور متعادل در همه مناطق انجام دهد و نیروهای امنیتی و نظامی باید درهمه مناطق حضور داشته باشند.

وی گفت: مسئولیت برقراری امنیت درمنطقه بقاع، به عهده دولت است، جایز نیست که به برخی از دزدان و راهزنان و مفسدان و باندهای قاچاق مواد مخدر اجازه داد که وجهه این منطقه را تخریب کنند یا هر قشر و طبقه اجتماعی را که دراین منطقه زندگی می کنند، تهدید کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که دولت لبنان ، این اواخر به موفقیت های بسیاری دست یافته است و این روند باید ادامه داشته باشد و اهالی منطقه البقاع متوجه تعامل مثبت نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی هستند و ممکن است که گاهی در یک منطقه اشتباهی روی دهد، اما اصل تعامل مثبت است زیرا نه در بقاع و نه درمناطق دیگر، جایگزینی برای دولت وجود ندارد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که مقاومت جایگزین دولت نیست و هیچ کسی ما را مسئول کاری که نمی توانیم انجام دهیم، نمی داند. ما نمی توانیم فردی را که  سرقت کرده و یا مرتکب قتل شده است، بازداشت کنیم ، زیرا این جزء مسئولیت دولت است.ما وظیفه داریم که از دولت بخواهیم که به مسئولیت ها و وظایف امنیتی خود عمل کند، انصاف اقتضا می کند که بگوییم ، تلاش هایی که در سال های گذشته از سوی مسئولین برای بهبود اوضاع البقاع و بعلبک الهرمل صورت گرفته ، کمتر  از سطح پیش بینی بوده است، و دولت باید بین حضورامنیتی و نیز حضور در زمینه توسعه مناطق تعادل برقرار کند، زیرا درصورتیکه این دو مکمل هم نباشند، دولت در عملکرد خود با شکست مواجه خواهد شد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: برادران و خواهران، باید بدانیم که طرح های اسرائیل و آمریکا درمنطقه و امید وآرزوهای آنها که با تکیه بر داعش و دیگر گروه های تروریستی بنا نهاده شده است، شکست خواهد خورد و کسی که توانست، این طرح را شکست دهد، محور مقاومت با کمک روسیه بوده است و این پیروزی هم مانند دیگر پیروزی ها، بهایی دارد.

وی افزود: عوامل زیادی هستند که تلاش می کند تا حزب الله را به عنوان یک نیروی ویرانگر و خطرناک معرفی کنند، آمریکایی ها که درخدمت اسرائیل هستند، می آیند تا از دولت لبنان بخواهند که بحران حزب الله را حل کند، زیرا ما خطری برای اسرائیل به حساب می آییم. درنتیجه، تحت فشار قرار می گیریم و ما به عنوان خطر، معرفی می شویم، این درحالی است که خطر از ناحیه آمریکا به ویژه در دوره ترامپ احساس می شود، سرنوشت جهان در دست کیم یونگ و دونالد ترامپ است. دولت ترامپ، روابط با روسیه و چین را به پایین ترین سطح رسانده است و علیه ونزئلا اعلام جنگ کرده و به لغو توافق هسته ای با ایران تهدید کرده و اختلافات میان کشورهای حوزه خلیج فارس را رهبری می کند، زیرا آمریکا می تواند دریک چشم به هم زدن، بحران قطر را حل کند، اما منفعتش دراین است که به تجاوز علیه یمن ادامه دهد و اگر آمریکا بخواهد که تجاوز به یمن را متوقف کند، آن را متوقف می کند، حتی پاکستان،همپیمان تاریخی آمریکا و ارتش آن کشور از سوی ترامپ مورد اهانت واقع شد. بعد از پایان کار داعش، شاید باید آماده طرحی جدید از سوی آمریکا با عنوانی جدید باشیم.

نصرالله گفت: ما بخش جدایی از لبنان نیستیم، بلکه در کل کشور و استان‌ها حضور داریم و اگر شما می‌خواهید مرا را بکشید، ممکن است ناامید شوید. بنابراین، ما باید با روحیه مثبت با فشار بر لبنان مقابله و از این مرحله عبور کنیم.

دبیرکل جنبش مقاومت در ادامه اعلام کرد که ای اهالی منطقه بقاع، این دومین مرحله آزادسازی است که نتیجه ایمان، صبر، استقامت، جهاد خونین و مستمر و شهدای شماست و این نتیجه خون های عزیزان، جوانان و لذت های جگرگوشه های شماست. این نتیجه انتخاب درست، بصیرت نافذ و فرارنگردن شما از معرکه است. چگونه ممکن است این سالهای دلاوری فرزندان شما در کوههای مرتفع در طوفان های سرد را فراموش کنیم و چگونه ممکن است که کاروان های شهدا در هر شهری را فراموش کنیم. چگونه ممکن است مواضع خانواده های شهیدان را فراموش کنیم؟ ای مردم بقاع امروز می خواهم که گفته های رهبران بزرگ را تکرار کنم: عید آزادسازی ثابت کرد که هزینه مقامت بسیار کمتر از تسلیم شدن است و این عید همه لبنان است و در درجه نخست عید شماست. بر شما مبارک و تهنیت باشد چون شما سزاوار آن هستید. از همه نیروهای مقاومت و مجاهدان گرامی، فرماندهان، نیروها، رزمندگان، شهدا، مجروحان، اسیران، مردم و جانفشانی های آنها سپاسگذارم. از عباس، راغب، عماد، ذولفقار، حسان، مردان، مادران و کودکان تشکر می کنم، کسانی که در سنین 16 یا 17 سالگی با شرکت در جلسات مقامت، عجله دارند که برای پیوستن به مقاومت به سن 18 سالگی برسند.

نصرالله گفت: پیام این آزادسازی این است که، لبنان به مردان، ارتش و مقاومتش افتخار می کند و هرکسی که رویای تجاوز به لبنان را در ذهنش می پروراند، بداند که دستش پیش رسیدن به خاک این کشور قطع و این چشم کور خواهدشد. با همت محور طلایی ارتش، مردم و مقاومت گذشت آن زمانی که به لبنان تجاوز می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار