مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این استان جزو استان های برتر در مقابله با بازی های رایانه ای غیر مجاز است در حالی که پیشتر وضعیت نامناسبی در این بخش داشت.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 04 September 2017
به گزارش تابناك اذربايجان غربي:حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های ناشی از بازی های رایانه ای از دغدغه های مقام معظم رهبری است و اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، تبعات ناشی از این بازی ها بنیان بسیاری از خانواده ها را سست کرده و با چالش های اساسی مواجه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه همه بازی های رایانه ای مشکل آفرین نیست و مشکل اصلی، بازی های رایانه ای دارای صحنه های نامناسب است، اضافه کرد: این بازی ها حتی در کشورهای عربی و غربی برای سنین زیر 20 سال ممنوع اعلام شده است.
وی اظهار کرد: 70 نسخه بازی رایانه ای غیر قابل تولید و توزیع در ارومیه تولید می شد که با تلاش های کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاع رسانی به نهادهای مربوطه برای نظارت کامل موفق به برداشتن گامهای مثبتی برای مقابله با این امر شدیم.
وی از برگزاری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در نیمه دوم شهریورماه جاری در ارومیه خبر داد و گفت: در 110 غرفه این نمایشگاه محصولات و آثار مجاز بازی های رایانه ای به نمایش گذاشته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: نرم افزارها و کنسول های بازی در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف به فروش می رسد.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: 20 هزار حلقه لوح فشرده برای کودکانی که از این نمایشگاه بازدید کنند، هدیه داده می‌شود و قرار است در این نمایشگاه برنامه‌های جنبی نظیر تیراندازی باکمان و آتش‌بازی و فوتبال دستی 50 نفره اجرا شود.
وی اظهار کرد: در زمان برگزاری این نمایشگاه، مسابقه جایزه بزرگ در 2 رشته fifa2017 و pes برگزار می‌شود که علاقه مندان می توانند تا 19 شهریورماه در آن ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: در هر 2 رشته سه نفر نفر برگزیده می‌شود که جایزه نفر اول یک دستگاه ps4 و یک حلقه بازی با ارزش مادی قابل توجه، نفر دوم یک دستگاه ایکس باکس و یک بازی اصلی و به نفر سوم نیز 300 هزار تومان جایزه داده می‌شود.
وی از برگزاری همایش شعر و ادب فارسی در روز 26 شهریورماه جاری در ارومیه خبر داد و بیان کرد: در این همایش که در آستانه سالروز درگذشت استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی برگزار می شود، از برخی آثار استاد شهریار نیز رونمایی می کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در نیمه دوم شهریورماه جاری همچنین بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان برگزار می شود که تماشای آثار این جشنواره برای عموم رایگان است.
وی تاکید کرد: نمایش های برتر این جشنواره به مسابقات ملی راه می یابند.
حجت الاسلام کریمی افزود: از 17 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این جشنواره، هشت اثر برای نمایش در جشنواره انتخاب شده‌ است.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای 20 تا 24 شهریورماه و بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از 14 تا 16 شهریورماه برگزار می‌شود.
زمان بازدید از نخستین نمایشگاه بازیهای رایانه ای از ساعت 16 تا 23 در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار