تیم ملی ایران با این نتیجه صعودش به جام جهانی را با اقتدار تمام و با امتیاز 22 به پایان رساند. شاگردان کی روش با کسب 7 امتیاز بیشتر از کره جنوبی به عنوان تیم دوم که امتیاز 15 داشت به جام جهانی رسیدند.
کد خبر: ۴۸۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 05 September 2017

تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ملی سوریه متوقف شد.ازهفته پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه اول آسیا ایران در برابر سوریه قرار گرفت و بازی 2-2 به پایان رسید.گل های ایران را آزمون و گل های سوریه را سوما و ناصرحاج به ثمر رساندند.

به گزارش عصرایران در هفته پایانی مسابقات مقدماتی آسیادر گروه اول سوریه موفق به کسب تساوی و به دست آوردن بلیط پلی آف مسابقات جام جهانی شد.

بازی در نیمه اول با دوحمله ایران استارت خورد. هرچند گزارشگر بازی اصرار داشت که به دلیل جانیافتادن بازی سردرگم است اما یک بار طارمی و یک بار آزمون در همان دقایق ابتدایی فرصت گلزنی داشتند که استفاده نکردند.در دقیقه 13 اما اولین شوتی که به دروازه ایران پس 110 دقیقه زده شده دردسر درست کرد.

سوما از فاصله طولانی به سمت دروازه بیرانوند شوت کردو شوت زمینی او بسیار بد دفع شد تا در میان ناباوری رکورد گل نخوردن ایران در دیداری عجیب بشکند. پس از این گل ایران کمی دستپاچه عمل کرد. ایران که عادت به گل خوردن نداشت عکس العمل 20 دقیقه ای بد داشت. اما پس از آن دوباره انسجامش را به دست آورد.

بازیکنان سوری هم در مقابل از همان دقایق وقت کشی را آغاز کردندآنها روی زمین میخوابیدند و بازیکنان ایران با فشار زیاد فقط کرنر به دست می آوردند. کرنرهای متعدد ایران از سمت راست نتیجه ای در برنداشت اما در دقیقه 45 تنها کرنر ایران از سمت چپ با دفاع ناقص دروازه بان سوری روی سینه آزمون قرار گرفت و بازی در همان نیمه اول و در دقایق تلف شده به نتیجه 1-1 رسید.

در نیمه دوم ایران باخروج علی کریمی ،روزبه چشمی به میدان آمد و کی روش کمربند خط هافبک را محکم کرد. نیمه دوم را ایران متمرکزتر آغاز کرد. حملات ادامه دار ایران در نیمه دوم به زودی به گل رسید و آزمون برای بار دوم دروازه سوریه را بازی کرد.گل ایران آب سردی برای تلاش های سوریه بود.

با این حال پس از دقیقه 64 سوریه تلاش زیادی برای رسیدن به گل کرد. تلاشی که به نظر می رسید به نتیجه نمی رسد. سوری ها فقط در کسب ضربات ایستگاهی موفق بودند که از آنها هم نتوانستند استفاده کنند. با این همه روند معمولی بازی در نیمه دوم دو یا سه بار به دلیل درگیری میان بازیکنان مانند بازی اول شکسته شد. یعنی موقعیت هایی که تا دقایق پایانی بازی به دست آمد هم برای ایران بود تا برای سوریه .

اما در دقیقه 93 در یک ضدحمله بیرانوند و سوما در مصافی زاویه بسته تک به تک شدند که سوما به راحتی توپ را از میان پاهای بیرانوند عبورداد و گل دوم و مساوی تیمش را به ثمر رساند.

تیم ملی ایران با این نتیجه صعودش به جام جهانی را با اقتدار تمام و با امتیاز 22 به پایان رساند. شاگردان کی روش با کسب 7 امتیاز بیشتر از کره جنوبی به عنوان تیم دوم که امتیاز 15 داشت به جام جهانی رسیدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار