رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف قرآنی در جامعه مغفول مانده است گفت: ایجاد موقوفات بزرگ قرآنی باعث تقویت فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 08 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در  با اشاره به اینکه تنها یک درصد از موقوفات کشور قرآنی است، اظهار داشت: از این درصد موقوفات قرآنی نیز غالب آن مربوط به تلاوت قرآن بر سر قبر واقف است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در رابطه با موقوفات قرآنی فرهنگ سازی مطلوبی صورت نگرفته است، اذعان داشت: با وجود اینکه در بخش های بهداشت و سلامت، مدرسه و مسجدسازی فرهنگ سازی مطلوبی انجام گرفته است در رابطه با موقوفات قرآنی این اتفاق نیفتاده و متأسفانه تنها یک درصد از موقوفات کشور با نیت مسائل قرآنی ثبت شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه برای افزایش موقوفات قرآنی در سطح کشور، گفت: درراستای فرهنگسازی برای ثبت موقوفات قرآنی، پویش رسمی وقف مشارکتی قرآن همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه راه اندازی شد.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسینی ادامه داد: وقف مشارکتی راهکاری مناسب برای افزایش موقوفات قرآنی و تقویت فعالیت های قرآنی محسوب می شود.
وی خواستار تبلیغ وقف مشارکتی قرآن از سوی علماء و روحانیون شد و تأکید کرد: روحانیان خود باید پای کار آمده و با عمل مردم را به انجام وقف های قرآنی تشویق کنند همانطور که در گذشته عالمان با پیش دستی در مسائل وقف و خیر مردم را به این امر تشویق می کردند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برخورداری استان از موقوفات بزرگ قرآنی باعث تقویت فعالیت های قرآنی می شود که می توان از عواید آن در زمینه گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه و تعمیق آشنایی طلاب و مبلغان دینی با این کتاب شریف اقدام کرد.
وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند با شماره گیری کد #114*780* در طرح بزرگ وقف مشارکتی قرآن در ارومیه و سراسر کشور مشارکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار