معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 277 هزار و 251 گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون وارد استان شده و از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند.
کد خبر: ۴۹۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 08 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،

 حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار  افزود: این گردشگران از کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، فرانسه و ایتالیا بودند که از جاذبه های گردشگری نظیر تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا، موزه مردم شناسی ارومیه، موزه ارومیه و تپه تاریخی حسنلو بازدید کرده اند.

وی اضافه کرد: تعداد گردشگران خارجی آذربایجان غربی در مدت مشابه سال گذشته 210 هزار و 131 نفر بود و امسال 61 هزار نفر بر تعداد گردشگران خارجی افزوده شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال 2 میلیون گردشگر داخلی وارد استان شود.

وی ایمن سازی جاده ها، ساماندهی حمل و نقل هوایی، توجه به مراکز اقامتی و پذیرایی و هتل های بین راهی را از جمله بسترهای توسعه گردشگری عنوان کرد که می توانند دسترسی گردشگران به جاذبه های تاریخی استان را تسهیل کرده و زمینه اقامت آنها در مراکز اقامتی را فراهم کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ارائه غذاهای محلی در هتل ها و رستوران های بین راهی را از دیگر عوامل توسعه گردشگری در استان عنوان کرد و ادامه داد: باید از همه ظرفیت های استان در راستای توسعه گردشگری بهره ببریم.

آذربایجان غربی بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی ثبت ملی شده و 2 اثر جهانی ثبت شده دارد.

براساس این گزارش 57 منطقه نمونه گردشگری برای استان تعریف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار