فرمانده انتظامی آمل گفت: کشف مواد مخدر در شهرستان آمل نسبت به سال گذشته با رشد 42 درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 17 June 2015
به گزارش بلاغ، ولی‌الله گنجیان‌مقدم  در نشست خبری با محوریت گزارش فصلی سال جدید، برنامه‌های فصل تابستان و ماه رمضان، اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی این شهرستان در سال جدید براساس منویات رهبر انقلاب و وظایف محوله برای ایجاد امنیت و آرامش در شهر تلاش دارند تا شهروندان، مسافران و گردشگران از نزدیک امنیت را لمس کنند.

فرمانده انتظامی آمل با اعلام اینکه ۳ هزار و ۵۲۲ تماس در سال جاری در سامانه تلفنی ۱۱۰ ثبت شد، گفت: میزان کشف مواد مخدر در این شهرستان نسبت به سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

وی با اعلام آمار سرقت در بخش لوازم برقی عمومی افزود: در این بخش طی سه ماه نخست امسال ۱۸ سارق کابل برق دستگیر شدند که در پی آن ۶۳ واحد صنفی که از سارقان سیم‌های سرقتی را خریداری می‌کردند نیز شناسایی و پلمب شدند.

فرمانده انتظامی آمل بیان کرد: اداره برق باید نظارت بیشتری در سرقت سیم‌های برق داشته باشد زیرا با هزینه ناچیز و به ‌راحتی می‌توان از این سرقت ها جلوگیری کرد.

این مسئول خواستار همکاری بیشتر و اطلاع ‌رسانی به ‌روز اداره برق شهرستان آمل در زمینه سرقت سیم‌های برق شد و تصریح کرد: نباید در این تخلفات شاهد گزارش‌های ماهانه باشیم زیرا این امر جست‌وجو برای کشف موارد سرقتی و سارقان را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

گنجیان‌مقدم با اشاره به اینکه در بخش ورزشی نیز با معرفی مسئولان در زمینه باشگاه‌ها و واحدهای صنفی ورزشی متخلف مشکلی نداریم خاطرنشان کرد: برای کنترل باشگاه‌های ورزشی و عدم فعالیت مکان‌های غیرمجاز، اداره ورزش و جوانان و شبکه بهداشت و درمان پای کار باشند و باید نظارت بیشتری در امر ورزش داشت زیرا معتقد به انجام اقدامات و برخورد چکشی مقطعی نیستم.

*رشد ۳۰ درصدی کشفیات در آمل *
فرمانده انتظامی آمل با اعلام رشد ۳۰ درصد کشفیات شهرستان آمل طی سه ماه نخست سال جاری تصریح کرد: در امر سرقت نیز شاهد رشد ۲۳ درصدی بودیم.

این مسئول میزان کشف مواد مخدر در این شهرستان را با افزایش ۴۲ درصدی عنوان کرد و گفت: در زمینه دستگیری سوداگران و عوامل توزیع مواد مخدر ۲۸ درصد رشد داشتیم البته عمده دستگیری عاملان مواد مخدر به ماده ۱۶ معتادان پرخطر سطح شهر باز می‌گردد.

گنجیان‌مقدم از اجرای طرح تابستانه پلیس گفت و افزود: در فصل تابستان شاهد حضور بیشتر پلیس در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان هستیم که این مهم در طرح استقرار گنجانده شده است تا با برقراری امنیت، از موارد سرقت داخل خودروها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان آملی در ایام تابستان بیشتر به ییلاق و روستاهای خوش‎آب ‎و هوای بخش لاریجان سفر دارند عنوان کرد: طرح اظهار مجرمان سابقه‌دار با هدف جلوگیری و کاهش سرقت‌ منازل در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی آمل با اعلام فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح مبارزه با روزه‌خواری در این ماه، خاطرنشان کرد: این طرح براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود که دستورالعمل آن در نماز جمعه در بین عموم بیان می‌شود.

این مسئول از میزان تصادفات طی امسال گفت و بیان کرد: هم‌اکنون شاهد کاهش ۱۰۰ تصادفات خسارتی در این شهرستان هستیم که در پی آن ۳۵ درصد از تصادفات جرحی نسبت به‎ مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

کاهش ۷۵ درصدی وقوع جرایم خشن در آمل*
گنجیان‌مقدم میزان قتل، شرارت، جرایم خشن و آدم‌ربایی در این شهرستان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷۵ درصدی عنوان کرد و گفت: شماره تماس ۱۱۰ یکی از پل‌های ارتباطی مردم با پلیس حین بروز مشکلات، سرقت، درگیری و دیگر موارد است که کارشناسان نیروی انتظامی در طول شبانه‌ روز آماده پاسخ‌گویی هستند.

وی میزان تماس مردم با شماره ۱۱۰ پلیس را با رشد ۲۵ درصدی اعلام کرد و افزود: میزان تماس مردم با سامانه تلفنی ۱۱۰ از ۲ هزار و ۸۱۵ تماس در سه ماهه نخست سال ۹۳ به ۳ هزار و ۵۲۲ تماس در سال جاری افزایش داشت.

فرمانده انتظامی آمل در پاسخ به سوال خبرنگاران این شهرستان در مورد عوامل برهم‌زننده دومین جشن ۲۴ خرداد شهرستان آمل که روز گذشته با درگیری نیمه‌تمام ماند گفت: باید جزئیات حادثه را از رئیس شورای تأمین شهرستان آمل سوال کرد البته افراد برهم‌زننده جزو اراذل و اوباش محسوب نمی‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار