رهبر کره شمالی برنامه هسته ای این کشور که به گفته او با خونفشانی مردم حاصل شده را ستود و گفت آزمایش هسته ای اخیر پیروزی بزرگی برای دولت و ملت کره شمالی در شرایط دشوار اقتصادی بود.
کد خبر: ۴۹۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 10 September 2017



یک هفته پس از ششمین و بزرگ ترین آزمایش هسته ای در کره شمالی، کیم جونگ اون رهبر این کشور در جشنی ویژه در سالن آمفی تئاتر شهر پیونگ یانگ، میزبان دانشمندان و مهندسان هسته ای و مقامات نظامی و سیاسی کره شمالی بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز رهبر 33 ساله کره شمالی در تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی در کنار دو دانشمند هسته ای مهم کره شمالی لبخند می زند.

این ضیافت که زمان آن اعلام نشده اما گمان می رود روز شنبه برپا شده به افتخار آزمایش موفق نخستین بمب هیدروژنی کره شمالی در یکشنبه هفته گذشته برگزار شده است.

در کنار رهبر کره شمالی در تصاویر دو دانشمند و مقام متنفذ کره شمالی حضور دارند: " ری هونگ سوپ" دانشمند هسته ای و رییس موسسه سلاح های هسته ای در کره شمالی و دیگری " هونگ سونگ مو" معاون مدیر بخش صنایع دفاعی حزب حاکم کارگران کره شمالی.

هر دوی این چهره ها از دانشمندان و مقامات متنفذ در بخش هسته ای و نظامی کره شمالی هستند و نقش برجسته ای در توسعه برنامه هسته ای – نظامی کره شمالی داشته و دارند. 

"ری هونگ سوپ" پیشتر مدیر مرکز تحقیقات هسته ای" یانگ بیون" کره شمالی بوده است و هونگ سونگ مو نیز یکی از برجسته ترین مهندسان هسته ای فعال در این مرکز بوده است. این مرکز مهم ترین مرکز تحقیقات هسته ای کره شمالی است که در شمال شهر پیونگ یانگ واقع شده است.

این دو مقام در لیست تحریم شورای امنیت ، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هستند.

رهبر کره شمالی در این جشن در سخنانی با تمجید از نقش دانشمندان هسته ای این کشور در توسعه برنامه هسته ای این کشور گفته است:" آزمایش موفق بمب هیدروژنی پیروزی بزرگی برای دولت و ملت کره شمالی به قیمت خونشان است در شرایطی که مردم کمربندهای خود را برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی سفت کرده اند."


رهبر کره شمالی در جشن هسته ای در کنار "ری هونگ سوپ" و " هونگ سونگ مو"

برگزاری جشن هسته ای با حضور رهبر کره شمالی (+عکس)


برگزاری جشن هسته ای با حضور رهبر کره شمالی (+عکس)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار