یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛
پرسپولیس در یک دیدار دراماتیک توانست با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرد تا به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد. پرسپولیسی‌ها در حالی در ابوظبی به مصاف الاهلی عربستان رفت که با توجه به تساوی ۲-۲ در بازی قبل که پرسپولیس میزبان آن بود، به نظر می‌رسید کار سختی در بازی برگشت داشته باشد. با این حال، سرخپوشان پایتخت در یک دیدار دراماتیک و زیبا توانستند با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرند و به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کنند.
کد خبر: ۴۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 13 September 2017
پرسپولیس توانست در یک دیدار دراماتیک با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرد تا به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد. پرسپولیسی‌ها در حالی در ابوظبی به مصاف الاهلی عربستان رفتند که با توجه به تساوی ۲-۲ در بازی قبل که پرسپولیس میزبان آن بود، به نظر می‌رسید کار سختی در بازی برگشت داشته باشد. با این حال، سرخپوشان پایتخت در یک دیدار دراماتیک و زیبا، توانستند با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرند و به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابند.

به گزارش «تابناک»، بازی در حالی در ورزشگاه محمد بن زاید امارات آغاز می‌شد که نزدیک به هفت هزار تماشاگر بیشتر برای دیدن این بازی به ورزشگاه نیامده بودند. پرسپولیسی ها خیلی زود و در ابتدای بازی به گل رسیدند. فرار علی علیپور در همان دقیقه پنج بازی، موجب شد تا پرسپولیسی ها به گل برسند و برای صعود امیدوار باشند. اما شوک بزرگ بازی در دقیقه ۱۲ به پرسپولیس وارد شد و تکل خشن کمال کامیابی‌نیا با کارت قرمز مستقیم داور همراه بود تا پرسپولیس بیش از هفتاد دقیقه را ده نفره برابر حریف عربستانی صف‌آرایی کند؛ اتفاقی که استرس زیادی به تیم وارد کرد اما در مجموع با پیروزی شیرین پرسپولیس به فراموشی سپرده شد.

به ‌رغم ده نفره شدن اما پرسپولیسی‌ها با دوندگی‌ زیاد و پوشاندن نقاط مختلف زمین توانستند بازی را به خوبی اداره کنند و نیمه نخست را یک بر صفر و با یک یار کمتر به رختکن رفتند؛ اما در آغاز نیمه دوم فشار زیاد بازیکنان الاهلی منجر به باز شدن دروازه پرسپولیس شد تا بازی ۱-۱ مساوی شود و پرسپولیسی‌ها سایه حذف را بالای سر خود ببینند. اما مانند بازی قبلی تعویض‌های عالی برانکو پرسپولیس را به بازی بازگردانند. بشار رسن، شایان مصلح و گادوین منشا، سه بازیکن تعویضی پرسپولیس در دو گل بعدی این تیم تأثیر مستقیم داشتند. مدافع الاهلی شوت مصلح را با دست از روی خط دروازه برگرداند تا هم اخراج شود و هم یک پنالتی نصیب پرسپولیسی‌ها کند. پنالتی که منشا آن را به گل دوم پرسپولیس بدل کرد. چند دقیقه بعد هم خطا روی بشار رسن در محوطه جریمه تبدیل به دومین پنالتی پرسپولیس شد تا این بار طارمی با خیال راحت پنالتی بزند و پرسپولیس با نتیجه ۳-۱ برنده این بازی باشد.

به این ترتیب، یکی از بهترین تیم‌های تاریح پرسپولیس توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد و تنها نماینده ایران در جمع چهار تیم برتر آسیا باشد.


ترکیب پرسپولیس
 
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی ‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و علی علیپور

ترکیب الاهلی
 
محمد العویس، ولید باخشوین، تیسیر جاسم، محمد عبدالشافی، محمد آل فتیل، صالح العمری، کلاودیمیر د سوزا، سعید المولد، معتز هوساوی، لئوناردو د سوزا و عمر السومه

پرسپولیس ایران 0 – الاهلی عربستان 0/ 90 دقیقه تا تاریخ سازی قرمزها

گزارش بازی
 
۰۲:۰۰ ـ ارسال کرنر از سمت چپ با ضربه سر اشتباه از سوی شجاع خلیل زاده علیرضا بیرانوند را با دردسر بزرگی مواجه کرد که تیزهوشی او باعث تکرار این کرنر شد.

۰۳:۰۰ـ  روی ضدحمله طراحی شده از سوی بیرانوند وحید امیری توپ خوبی برای طارمی مهیا کرد که پیش از حرکت مهاجم پرسپولیس مدافع حریف آن را راهی کرنر کرد.

۰۵:۰۰ ـ  گل برای پرسپولیس. فرار علی علیپور و استفاده مناسب از قدرت بدنی‌اش بهترین فرصت را در مصافی تک به تک برای سرخپوشان قرار داد که ضربه این مهاجم تبدیل به گل اول پرسپولیس شد.

پرسپولیس ایران 1 – الاهلی عربستان 0/ شروع طوفانی پرسپولیس با یک گل و یک اخراجی

۱۱:۰۰ ـ کمال کامیابی نیا با خطای شدید که روی ولید باخشووین، باعث شد داور مسابقه کارت قرمز به او نشان دهد تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود.

۱۷:۰۰ ـ فرار علی علیپور از سمت راست به داخل هجده قدم با ارسال زمینی او برای طارمی همراه شد که این بار هم مدافع الاهلی در بهترین شرایط، مانع از ضربه زدن مهاجم پرسپولیس شد و یک کرنر برای این تیم شکل گرفت.

۱۹:۰۰ـ  این بار هم فرصت ضدحمله روی حرکت فوق العاده علی علیپور و جا گذاشتن مدافع حریف با هجومش درون هجده قدم همراه شد که ضربه اش را دروازه بان الاهلی راهی کرنر کرد.

۲۱:۰۰ـ  ارسال ضربه ایستگاهی الاهلی درون محوطه جریمه با ضربه سر مدافع پیش تاخته این تیم به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

۳۷:۰۰ ـ بازیکنان الاهلی از اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده کردند، ولی ضربه جاسم بازیکن عربستانی الاهلی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

۴۲:۰۰ ـ نفوذ وحید امیری می توانست موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی پرسپولیس باشد که مدافعین الاهلی توپ را برگشت دادند.

۴۴:۰۰ ـ سانتر مسلمان با ضربه سینه مهدی طارمی به فرشاد احمدزاده رسید اما ضربه این بازیکن به مدافعان الاهلی برخورد کرد.

۴۶:۰۰ ـ علیرضا بیرانوند با خروج به موقع خود از تک به تک شدنش با مهاجم الاهلی جلوگیری کرد.


پایان نیمه نخست با برتری ۱-۰ پرسپولیس برابر الاهلی

۵۰:۰۰  ـ شوت سرکش موالید بازیکن تیم الاهلی با فاصله کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

۵۱:۰۰ ـ صالح العمری وارد محوطه جریمه شد و با جای گذاشتن مدافعان حریف، با یک ضربه زیبا دروازه پرسپولیس را باز کرد. 

۵۶:۰۰ ـ در حالی که روی مهدی طارمی در داخل هجده قدم الاهلی پنالتی اعلام نشد، ضربه فرشاد احمدزاده از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.

۶۱:۰۰ ـ  بشار رسن به جای محسن مسلمان وارد بازی شد.

۷۲:۰۰ ـ العمری بازیکن الاهلی صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه پرسپولیس به صورت خطرناکی به بیرون رفت.

۷۷:۰۰ ـ سومه بازیکن الاهلی شوتی از پشت محوطه هجده قدم زد اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیادی به بالای دروازه پرسپولیس رفت.

۸۱:۰۰ ـ در پی یک فعل و انفعال، توپ روی خط دروزاه به دست مدافع الاهلی خورد و داور مسابقه علاوه بر اخراج این بازیکن نقطه پنالتی را نشان داد و در ادامه منشا پت توپ قرار گرفت و درواز حریف را باز کرد.

پرسپولیس ایران ۳- الاهلی عربستان ۱ / صعود تاریخی پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا
۹۳:۰۰ ـ  حرکت بشار رسن باعث شد تا داور چینی برای تیم پرسپولیس پنالتی بگیرد.

۹۴:۰۰ ـ ضربه پنالتی تیم پرسپولیس توسط مهدی طارمی تبدیل به گل شد.

پایان بازی با برتری ۳-۱ پرسپولیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار