کد خبر: ۴۹۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 22 September 2017
«وانگ یی» وزیر امورخارجه چین روز پنجشنبه در نشست وزیران امورخارجه 1+5 بار دیگر تاکید کرد که کشورش از توافق هسته ای موسوم به برجام قاطعانه حمایت می کند.

به گزارش ایرنا ، وی در در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل از همه طرف های ذی ربط دعوت کرد که از توافق هسته ای پشتیبانی و آن را به طور کامل اجرا کنند.

وزیر امورخارجه چین این توافق را که پس از مذاکراتی درازمدت بدست آمده است یکی از مهمترین توافقات بین المللی خواند که به یک مساله حساس خاتمه داد و برای پیشبرد صلح و ثبات در سراسر دنیا و منطقه مهم و مفید بوده است.

رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شین هوا و تارنماهای چاینا ارگ و چاینا دیلی چین به طور گسترده اظهارات وزیر امورخارجه این کشور را بازتاب داده و از قول وی آورده اند که برجام نشان داد که با توافقات بین المللی و ابزارهای دیپلماتیک و رایزنی های سیاسی و گفت و گو می توان سخت ترین مشکلات را حل و فصل کرد.

وانگ یی گفت که برجام می تواند راهگشای بسیاری از مسایل مهم دنیا با استفاده از ابزار گفت و گو باشد و باید از این نمونه مطلوب برای حل و فصل بسیاری از مسایل دیگر استفاده کرد.

او افزود، توافق هسته ای در واقع نشانه ای از حاکمیت امنیتی بین المللی است و باید تلاش کرد تا آن را به طور کامل اجرا کرد و با این کار پیام مثبتی به دنیا داد که مشکلات و چالش ها با ابزار گفت و گو از میان برداشتنی است.

وزیر امورخارجه چین گفت که همه طرف ها باید ارزیابی ها و قضاوت سیاسی دقیق و صحیحی در باره این توافق داشته باشند و از اجرای آن حراست به عمل آورند.

وی گفت، اگر اختلافی وجود دارد باید با گفت و گو برطرف شود و کشورهای طرف این توافق باید به تعهدات خود بر مبنای برجام پایبند بوده و اجرای بهینه آن را تضمین کنند.

وی اظهار داشت، ما در فرایند اجرای برجام به طور دقیق و کامل مشارکت می کنیم و آماده ایم برای حفاظت از این توافق تلاش های بیشتری صورت دهیم و از آن در هر شرایطی حراست کنیم .

وزارت امورخارجه چین هم با انتشار بیانیه ای تاکید کرده است که برجام یک توافق بسیار مهم بین المللی است که پکن به آن پایبند است و از طرف های دیگر برای اجرای موثر آن دعوت می کند.
برچسب ها: برجام ، چین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار