مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به اعلام آمادگی موکب های این استان برای ارائه خدمت به حدود 30 هزار از زائران امام حسین (ع) در اربعین امسال، گفت: این تعداد 12 هزار نفر بیشتر از پیش بینی های صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 28 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،سید حسن حسینی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موکب های مربوط به آذربایجان غربی در سامرا، مرز خسروی، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف استقرار می یابند و همچینین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده است تا زائران ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از استراحت در این موکب عازم کربلای معلی شوند.
وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از مسئولان استانی با این ستاد، ادامه داد: در 13 سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان به صورت نیمه فعال بوده و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی امسال با همکاری رسانه ها رشد بسیار زیادی در این حوزه را شاهد هستیم و هنوز برخی مسئولان اطلاع دقیقی از عملکرد و وجود این ستاد در استان ندارند.
وی اضافه کرد: کمک در بازسازی عتبات عالیات، اجر و ثواب دنیوی و اخروی را در پی دارد و با حمایت های مردم استان توانسته ایم ستاد بازسازی عتبات عالیات را در 14 شهرستان استان راه اندازی کنیم و فعالیت های آن را گسترش دهیم.
وی با اشاره به میزان جمع آوری نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات استان، افزود: هشت میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی، یک میلیارد و 200 میلیون ریال طلا و جواهرات و 350 تن سیمان از محل کمک های مردمی در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی اظهار کرد: این میزان هزینه برای بازسازی 2 هزار مترمربع از صحن های حضرت زهرا (س)، عقیله بنی هاشم (س) و سامرا صرف می شود.
حسینی با اشاره به اینکه تا پیش از امسال در جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات، سی و یکمین استان کشور بودیم، افزود: با عملکرد مناسب در نیمه نخست امسال به رتبه بیستم ارتقا یافته ایم و با این روند رو به رشد پیش بینی می کنیم تا جز 10 استان برتر کشور شویم.
به گزارش ایرنا این استان در برنامه سال 1396 تعهد کرده است تا برای بازسازی عتبات عالیات 90 میلیارد ریال هزینه کند.
شماره حساب های 1225812717851 بانک انصار و 6041111 بانک رسالت پذیرای کمک های مردی به ستاد اربعین هستند.
همچنین شماره حساب های 122542717851 بانک انصار و 010303353500 بانک ملی پذیرای کمک های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار