در جلسه ای با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ، مسائل و مشکلات آموزشی و بهداشتی زنان عشایر طرح و چاره اندیشی شد.
کد خبر: ۵۰۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 04 October 2017
به گزارش تابناك آذربایجان غربی، شهلا تاجفر در دومین جلسه ارائه راهکار برای مشکلات بهداشتی و آموزشی عشایر و هماهنگی نمایشگاه محصولات عشایرکه امروز در استانداری برگزار شد، گفت: عدم دسترسی به امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی، نداشتن سرمایه،  نبودن بازوهای اجرائی توانمند برای رسیدگی به مشکلات زنان از عمده مشکلات عشایرنشینان می باشد.

وی در ادامه به برخی مسائل و مشکلات بهداشتی خانواده های عشایر اشاره کرد و گفت: حضور در مناطق ییلاقی و ویزیت بیماران به صورت ماهانه، ارائه آموزشهای بهورزی و کمک های اولیه لازم به دختران تحصیلکرده و باسواد که در صورت بروز حوادث در مناطق ییلاقی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند می تواند مثمر ثمر باشد.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی و دستی زنان عشایر استان خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات عشایر برای عرضه مستقیم در راستای حفظ حقوق شهروندی و خرید و فروش محصولات ارگانیک عشایر دهه اول آبانماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برپا می شود.

در ادامه این جلسه اقدامات و پیشنهاد های لازم برای بهبود وضعیت بهداشتی ، آموزشی و افزایش میزان سواد در بین زنان و خانواده های عشایر توسط حاضرین و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط ارائه شد.

منبع/برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار