استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌ها در زمینه کمک به رونق اقتصادی کشور کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 05 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،قربان‌علی سعادت بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر آذربایجان‌غربی در جشنواره شهید رجایی که در سالن شهیدعطایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بانک‌ها در زمینه کمک به رونق اقتصادی کشور کوتاهی کرده‌اند و اقدام موثری انجام نداده‌اند.

وی گفت: امنیت ایران پایدار و مردمی است و کسانی که برای ریشه‌کنی اقوام مختلف در ایران تلاش می‌کنند باید به این مورد توجه داشته باشند که نظام جمهوری اسلامی ایران از بطن مردم شکل گرفته و مردم خود نیز از آن حفاظت و نگهبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر موقعیت منطقه‌ای و سیاسی جایگاه خاصی در کشور قرار دارد، افزود: به تبع این ویژگی باید مدیرانی که برای این استان انتخاب می‌شوند با هوشیاری و تیزهوشی درک لازم را از سیاست‌های روز منطقه داشته و مناسب با آن گام بردارند.

این مقام عالی استان با گذری بر مناقشه قره‌باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در آن زمان برخی از جدایی‌طلبان و گروه‌های ضدانقلاب به دنبال تحریک احساسات مردم ترک‌زبان ایران بودند ولی مردم این خطه در چارچوب سیاست‌های نظام گام برداشتند هر چند که در آن زمان برخی از گروه‌های وابسته به آن سوی مرزها از این سیاست ایران انتقاد کردند.

وی ادامه داد: اکنون نیز همان داستان به گونه‌ای دیگر در بخش دیگری از  استان در حال تکرار است و پس از همه‌پرسی کردستان دشمنان جمهوری اسلامی با تحریک احساسات مردم کرد به دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب در ایران هستند و هدف اصلی آنان تجریه کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت رژیم صهیونیستی است تا مسلمانان از درون مشغول مبارزه با یکدیگر بوده و آن غده سرطانی به حیات خود ادامه دهد.

سعادت با بیان اینکه ایران در کنار تشکیل از اقوام مختلف ولی یک کشور مستقل است، بیان داشت: در آذربایجان‌غربی 12 هزار شهید وجود دارد که بخشی از این شهدا در استان از اهل تسنن و کرد هستند که برای دفاع از نظام در برابر منافقین و تروریست‌ها ایستاده و جان خود را فدا کردند و در مواردی نیز جانباز و اسیر شدند.

وی تصریح کرد: آنان که به دنبال پیشرفت و ارتقای جایگاه ایران در منطقه هستند نباید تنها با یک چراغ سبز دشمن از راه به در شده و بازیچه دست آنان قرار بگیرند چرا که همه این حوادث روی داده در منطقه از ایجاد القاعده، طالبان، داعش و ... تجزیه کشورهای منطقه توطئه و نقشه شوم دشمنان است، که برای خاورمیانه کشیده‌اند و مردم آذربایجان‌غربی در سابقه تاریخی و مذهبی خود مسائل این چنین را دیده و با موفقیت رد کرده است.

رئیس شورای اداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افراد باید تا اخرین لحظه حضور خود در سمت خود دست از کار و تلاش نکشد، بیان داشت: موضوع  پدافند غیرعامل یک موضوعی است که مورد غفلت بسیاری از دستگاه‌ها قرار گرفته است و همه باید این امر را مدنظر داشته باشند که پدافند غیدعامل تنها پیش‌بینی حوادث طبیعی و آمادگی برای آن نیست بلکه امروزه پدافند غیرعامل آمادگی در مقابل حملات سایبری، تامین و حفظ امنیت غذایی، هوایی،زمینی و ... را شامل می‌شود.

بانک‌ها در زمینه کمک به رونق اقتصادی کشور کوتاهی کرده‌اند

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در کمک به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، عنوان کرد: نظام بانکی کشور موظف شده است تا از واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اهدای وام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از آنان حمایت بکند ولی بانک‌ها در این زمینه کوتاهی کرده و توجیحات غیرقابل قبول آنان مورد قبول نیست.

سعادت با بیان اینکه بانک‌ها در شهریورماه با برنامه‌ریزی خوبی که انجام دادند موفق به پرداخت وام ازدواج به تعداد کثیری از متقضیان در محدوده زمانی مشخص شدند، گفت: در حال حاضر نیز اگر بانک‌ها اراده لازم را داشته باشند می‌توانند در زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور گام‌های بزرگی بردارند.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار