حماسه عاشورا الگو برای همه آزادگان جهان است
کد خبر: ۵۰۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 06 October 2017

به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربايجان غربي از خوي،حجت الاسلام شکوری در خطبه های عبادي سياسي  نماز جمعه این هفته با اشاره به آثار و نتایج قیام عاشورا اظهار داشت: دستگاه خلافت اموی تصور می کرد با شهادت امام حسین(ع) و یاران او و اسارت زنان و کودکان ایشان به هدف خود رسیده است در حالی که شهادت شهدای کربلا و اسارت اهل بیت امام دین اسلام را بیمه کرد.

وی ادامه داد جلوگیری از نابودی اسلام توسط بنی امیه ،الگوسازی برای آزادگان جهان و به وجود آمدن قیام های متعدد گروهی و فردی را از جمله آثار و نتایج قیام عاشورا برشمرد.

خطيب با اشاره به مواضع دانشمندانی همانند موسیو ماربین آلمانی ،سید قطب مصری و گاندی رهبر هندوستان در ارتباط با حماسه عاشورا گفت حماسه عاشورا الگو برای همه آزادگان جهان می باشد.

حجت الاسلام شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 15 مهر روز روستانيز گفت :با قدردانی از تلاش ها و زحمات طاقت فرسای روستاییان بر خود لازم و ضروری می دانم به بخشی از مشکلات آنان را که از نزدیک شاهد آن هستم یادآوری کنم.

وي ادامه داد:فرسایش خاک زمینهای کشاورزی و دامداری،گرانی ابزار ، ادوات و لوازم کشاورزی،بالا بودن هزینه ها و پایین بودن قیمت محصولات،نبود سیستم آموزشی برای کشاورزان،بیمه نبودن زمینهای کشاورزی،نبود مراکز دفن زباله و تأسیسات فاضلاب،تغییر کاربری اراضی و تخریب مناطق حفاظت شده،مشکلات اعطای تسهیلات و اعتبارات،مشکلات مربوط به اجرای طرح هادی،مشکلات متعدد مربوط به دامداری،نارساییهای آموزش در مدارس روستایی و مشکل اساسی مهاجرت روستاییان از جمله مشکلات اساسي روستاييان مي باشد.

ریشه ها و علل هجرت حضرت امام به فرانسه

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به 14 مهر روز هجرت رهبر کبیر انقلاب به کشور فرانسه اظهار داشت: به دنبال رحلت حاج آقا مصطفی فرزند امام مبارزات در ایران روح و تحرک جدید و فوق العاده پیدا کرد مسئولان ایران و عراق طی جلسات متعددی به این نتیجه رسیدند که فعالیتهای امام در نجف برای هر دو کشور مضرّ است لذا نتیجه در دو بند به حضرت امام ابلاغ گردید.

وي ادامه داد اين نتايج ،يکي اين بود که حضرتعالی چون گذشته می توانید در عراق به زندگی عادی خود بدون فعالیت سیاسی ادامه دهید چون فعالیت سیاسی موجب تیرگی روابط ما با ایران می گرددوديگري، در صورت ادامه کارهای سیاسی باید عراق را ترک کنید بعداً سعدون شاکر رییس سازمان امنیت عراق ملاقات کرد با ارائه تحلیل از رابطه ایران و عراق و شرایط منطقه بیشتر از پیغام قبلی چیزی نداشت

خطيب دراين راستا ادامه داد :ولی پاسخ امام این بود که من هر کجا بروم و فرشم را پهن کنم منزلم است،مـن از آن آخونـدها نیـستم که تنها بخاطر زیارت دست از تکلیفم بردارم و اگر شـما در برابـر حـکومت ایـران تعهد دارید من هم در برابر ملت ایران و اسلام تکلیف دارم.

ایرانیان مدیون علامه حلی هستند

عضو شورای استانی مدارس علمیه با اشاره به 20 مهر و 21 محرم روز رحلت علامه حلی نيز اظهار داشت: مناظره علامه حلی با علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت و مغلوب شدن آنان در برابر علامه موجب شیعه شدن شاه معول سلطان خدابنده گردید در نهایت شیعه گری در ایران گسترش پیدا کرد.

وی افزود :از علامه حلی صدها جلد کتاب و رساله در موضوعات فقه ،اصول ،حدیث ،کلام ،فلسفه ،تفسیر ،رجال ،تاریخ ،ادبیات و دعا باقی مانده است. که بدین جهت ایرانیان مدیون علامه حلی هستند.

رسالت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

خطیب در پایان خطبه دوم با اشاره به 19 مهر روز تأسیس مجمع جهانی تقریب بین المذاهب با دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی با اشاره به وظایف و رسالت های این مجمع اظهار داشت: این مجمع سازمانی است غیر دولتی متشکل از گروهی از اندیشمندان و عالمان دینی جهان اسلام از کشورهای ایران ،مصر ،آمریکا ،فرانسه ،تونس،سوریه ،عربستان ،عراق ،پاکستان ،افغانستان ،اردن،قطر،مغرب،سنگال،استرالیان،سوئد و سودان.

وي درهمين راستا ادامه داد:کمک به امر احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و دفـاع از حـریم قـرآن و سـنت پـیامـبر اکـرم(ص)،کوشش در راه ایجاد آشنایی و تفاهم بیشتر بین علماء ،متفکران و پیشوایان جهان اسلام در زمینه های اعتقادی،فقهی ،اجتماعی سیاسی ،گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و انتقال آن به توده های مسلمان و آگاه کردن آنان از توطئه های تفرقه انگیز دشمنان ،گسترش در تحکیم و اشاعه اصل اجتهاد و استنباط در مذاهب اسلامی،سعی در ایجاد هماهنگی و تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه هاازجمله وظايف واهداف اين مجمع مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار