مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 160 هزار تن تولید گوجه فرنگی در استان خبرداد.
کد خبر: ۵۰۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 07 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،

جمشید دارا در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول امسال 4 هزار و 200 هکتار است افزود: با توجه به عملکرد بیش از 40 تن در هکتار این محصول ، پیش بینی تولید این محصول در سال جاری در حدود  168 هزار تن برآورد می شود.

وی گفت: سرانه  مصرف سالانه گوجه فرنگی در استان، 40 الی 50 کیلوگرم است که عمدتا به شکل تازه خوری و در صنایع تبدلی  بمنظور تهیه رب و سس استفاده می شود.

دارا با اشاره به ارقام کشت شده گوجه فرنگی در آذربایجان غربی اظهار کرد: پرس اناری، گوجه فرنگی محلی، متین_ هنگام، سوبر لونا و کیمیا ارقام کشت این محصول در استان بوده که اکثرا در صنایع رب سازی مصرف می شوند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده پیک محصول عرضه شده در ماه شهریور است افزود: این محصول در شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب، بوکان و شاهین دژ کشت می شود که در بعضی شهرستانها گوجه فرنگی توسط زارعین پیش رو در گلخانه ها پیش رس شده تا محصول 15 تا 20 روز زودتر از محصول هوای آزاد به بازار جهت عرضه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تبدیل کارخانجات رب سازی استان به نسبت یک به 5 است گفت: کارخانجات فعال رب سازی در آذربایجان غربی 36 واحد بوده که با ظرفیت اسمی 79 هزار تن که نصف ظرفیت کارخانه است فعالیت می کنند.

منبع/ايسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار