فضاسازی در سطوح شهرستانی، استانی و منطقه برای موضوع شمس بسیار ضروری است و باید در بازگویی و معرفی شهر خوی بعنوان شهر فرهنگی،مذهبی و عرفانی برنامه ریزی کرد
کد خبر: ۵۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ 09 October 2017


به گزارش خبر نگارتابناک استان آذر بایجان غربی از خوی ،صبح امروزدکتر کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در نشست ویژه امضای تفاهم نامه تولید اثر فاخر هنری برای شمس تبریزی گفت: ورود دولت و ارسال پیام ریاست جمهوری برای همایش اتفاق بسیار خوبی بودکه می تواند در استمرار  همایش های فراملی و کشوری تاثیر خوبی داشته باشد.

سید تقی کبیری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش بین المللی شمس افزود: اقدامات و انضباط اجرایی در کنار سطح کیفی همایش شمس بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده و می بایست در روند اجرای همایش ها این روند منسجم همواره مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد:  فضاسازی در سطوح شهرستانی، استانی و منطقه برای موضوع شمس بسیار ضروری است و باید در بازگویی و معرفی شهر خوی بعنوان شهر فرهنگی،مذهبی و عرفانی با اتفاق نظر همه مسئولین و مردم  برنامه ریزی کرد.

کبیری گفت: یکپارچه سازی اقدامات شهری و فرهنگ سازی لازم در حوزه گردشگری و مدیران شهری برای موضوع شمس از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس همچنین اضافه کرد: همایش شمس می بایست در اوج اقدامات مربوط به شمس باشد ولی این به آن معنا نیست که در طول سال از پرداخت به این شخصیت بزرگ و استفاده از این ظرفیت  فرهنگی برای توسعه شهری استفاده نکرد.

وی افزود: تلاش برای تعیین اعتبار ملی برای موضوع شمس از دیگر اقدماتی است که می بایست برای آن تلاش کنیم چرا که اعتبار ملی می تواند در روند پرداخت به موضوع بارگاه و همایش شمس تاثیر بسیاری داشته باشد.
خبرنگار:ف. فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار