نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۵ فقط ۲۵ درصد از کل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تحقق پیدا کرد.
کد خبر: ۵۰۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 13 October 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:سید هادی بهادری  با اشاره به کافی نبودن اعتبارات تخصیص‌یافته برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: اعتباراتی که دولت در سال95 برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داد بسیار کم بود به گونه‌ای که فقط 25 درصد از کل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافت و این موضوع مشکلات بسیاری ازجمله تعطیل شدن پروژه‌های ستاد احیا را ایجاد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر همین روند تخصیص اعتبارات ادامه یابد، پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با شکست مواجه می‌شود چرا که نمی‌توان با این روند تخصیص اعتبارات پروژه‌های دریاچه ارومیه را اجرا کرد.

بهادری افزود: برای اینکه در زمینه پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه شکست نخوریم باید منابع مالی مطمئن برای آن‌ها تعریف شود چرا که اگر بهترین پروژه را هم در نظر بگیریم بدون منبع مالی کاری نمی‌توان انجام داد.

وی با اشاره به منابع مالی قابل‌اطمینان برای احیای دریاچه ارومیه تشریح کرد: منبع مالی مطمئن از 3 محل می‌تواند باشد و یکی از آن‌ها این است که به خدمت مقام معظم رهبری رفته و برای احیای دریاچه ارومیه اجازه دریافت مثلاً 2 میلیارد دلار را از صندوق توسعه ملی بگیریم که راحت‌ترین و مطمئن‌ترین و درعین‌حال سریع مسیر برای تأمین مالی دریاچه ارومیه است.

بهادری گفت: دومین راه آن تشکیل صندوق مردمی برای احیای دریاچه ارومیه است و راهسوم نیز آن است که از سرمایه گذاری‌های خارجی استفاده کرد که در این رابطه نیز بسیاری از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار