فقدان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی شهرستان ارومیه و برای همه تولیدکنندگان این شهرستان تبدیل به مشکل بزرگی شده که حل آن نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.
کد خبر: ۵۰۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵ 13 October 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه امروز با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ارومیه، رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه، ناظر پولی بانک مرکزی در آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه و دیگر مسئولان شهرستانی در محل سالن خانه جوان این شهر برگزار شد.

این جلسه برای ارائه گزارش عملکرد، ارزیابی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد که نشان از عملکرد خوب دستگاه‌ها از جمله شرکت آب و فاضلاب شهرستان ارومیه است ولی به نظر می‌رسد اداره گاز شهرستان ارومیه و در نهایت اداره گاز استان آذربایجان غربی عملکرد مناسبی ندارند چرا که گازرسانی در استان 23 درصد از میانگین کشوری کمتر است.

مسئولان اطاعت از ولایت فقیه را دستور کار خود قرار دهند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: از تمام مسئولانی که در ماه محرم ادارات را سیاه‌پوش کردند نهایت قدردانی را داریم و این مهم باید تا اتمام ماه صفر ادامه یابد.

نادر قاضی پور افزود: امروز هر چیزی که داری از امام حسین (ع) داریم بنابراین باید پرچم یا حسین در سر در اداره‌ها مشاهده و نصب شود و انقلاب اسلامی ایران و هشت سال جنگ تحمیلی با این کلمه زیبا به پیروزی رسید و تمامی ادارات و دستگاه‌ها در عزاداری‌های ماه محرم نقش آفرینی کردند که بسیار جای قدردانی دارد.

قاضی‌پور با اشاره به سخنرانی ترامپ در روزهای آینده بیان کرد: این سخنرانی در رابطه با کشورمان و کشور کره شمالی خواهد بود و از جمله موضوعات این سخرانی می‌توان به برجام اشاره کرد و رمز موفقیت ما در مقابل دشمنان و کارشکنان غربی به ویژه دولت آمریکا و دولت اسرائیل وحدت و اطاعت مطلقه از ولایت فقیه است و اگر از سخنان مقام معظم رهبری تبعیت کنیم پیروز نهایی ما هستیم.

وی تصریح کرد: مسئولان باید در عملکرد و سخنان خود بسیار احتیاط کنند و از عملکرد نظام دفاع کنند و نباید به فضای مجازی اعتماد کرد و این فضا به قدری تأثیرگذار است که می‌تواند موضوعات کاذب را به در جامعه جاری کند و از مسئولان درخواست می‌شود تا با چنین معضلاتی مبارزه کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه ایران اسلامی نباید امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود و برای سالم بودن جامعه این موضوع لازم است و لازمه این مهم اطاعت از قانون است.

وی یادآور شد: حمایت آقای روحانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از چندین سال نشان از اتحاد ملت ایران و مسئولان با یکدیگر است و در مواقع حساس به صورت واحد در پشت ولایت فقیه هستیم و باید همگان از سیاست‌های کلی اطاعت کنیم و با فضای مجازی برخورد محکمی کنیم.

واحدهای تولیدی ارومیه با مشکل سرمایه در گردش دست و پنجه نرم می‌کنند

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: این آرامش و اقتداری که در مملکت ما وجود دارد به سبب وجود این نیروهاست و از خداوند متعال خواستاریم این مهم را همیشه بر ما ارزانی دارد.

عباس حسن خانی افزود: بزرگ‌ترین تجمع انسانی در ایام ماه محرم در سایه امنیت کامل در شهرستان ارومیه و در کشورمان برگزار شد که نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی موثرترین مهره‌ها در این موضوعات هستند و خداوند متعال را شاکریم که این برنامه‌ها در آرامش کامل برگزار شدند.

فرماندار ارومیه گفت: دستگاه‌ها توجه خاصی به ستاد عتبات عالیات و موضوع بازسازی داشته باشند و خوشبختانه ستاد اربعین تشکیل شده است و این بخش غیردولتی است و باید برخی از نیازمندی‌ها از طریق ادارات تأمین شود و استفاده از ظرفیت ادارات در این زمینه نیاز است تا پیاده روی اربعین به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به تغییرات مدیران استانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این تغییر ممکن است سبب تغییراتی نیز شود و این موضوع تنها احتمالی بیش نیست و آقای سعادت به عنوان وزنه‌ای در استان است که یکی از الگوهای مدیریتی در سطح استانمان به شمار می‌رود.

حسن خانی بیان کرد: از محضر ایشان بسیار کسب تجربه کرده‌ایم و در سطح استان چند مدیر شاخص داریم که آقای سعادت یکی از این افراد است و باید در این راستا بدرقه خوبی برای قدردانی از زحمات ایشان صورت گیرد تا بتوان گوشه‌ای از زحمات ایشان را با این اقدام گرامی داشت.

وی یادآور شد: استاندار جدید آذربایجان غربی نیز یکی از مدیران خوش نام و خوش سلیقه مطرح است و به عنوان یک دیپلمات ارشد در نظام جمهوری اسلامی ایران در حال خدمت رسانی بودند که امیدواریم از تجربیات ایشان در مدیریت استان استفاده شود و مهم‌ترین مزیت ایشان زبردستی در موضوعات اقتصادی است.

فرماندار ارومیه با اشاره به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان ارومیه تاکید کرد: موضوع سرمایه در گردش یکی از موضوعات حیاتی واحدهای تولیدی امروز در کشورمان به ویژه شهرستان ارومیه است و باید تمامی شرکت‌های خدمت رسان توجه کنند که خدمات واحدها قطع نشود.

700 شعبه بانکی در استان آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

ناظر پولی بانک مرکزی در آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت شبکه بانکی اظهار داشت: 32 بانک و هفت صد شعبه بانکی در سطح استان آذربایجان غربی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

حسین محمدی افزود: این بانک‌ها شامل بانک‌های دولتی، غیردولتی و مؤسسات مالی مجاز هستند و در سطح استان تمامی فعالیت‌هایی که این بانک‌ها دارند با چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی بانک مرکزی پیش می‌روند و رصد اطلاعات براساس و بر پایه قوانین کلی انجام می‌پذیرد.

وی با توجه به منابع مالی سال 95 و نیم سال نخست سال 96 بیان کرد: 110 درصد دارایی بانک‌ها به عنوان تسهیلات در سطح استان به بخش‌ها پرداخت شده است و اعطای تسهیلات یکی از مهم‌ترین معضلات در استان آذربایجان غربی است که برخی از منابع را ثابت نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: چندین دلیل در این موضوع وجود دارد که پیگیری شده است و جلساتی که با بانک‌های متفاوت برگزار خواهد شد این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم توانایی اعطای تسهیلات را بهتر از پیش خواهیم داشت و بانک‌ها در خدمت واحدها تولیدی قرار خواهند گرفت.

ناظر پولی بانک مرکزی در آذربایجان غربی گفت: موضوع جذب سپرده‌های نامتعارف یکی دیگر از مشکلات در استان آذربایجان غربی است که یک رقابت نامناسب را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: به بانک‌ها دستور داده شده است که به غیر از مردم به دنبال جذب سپرده باشند و اگر این موضوع رواج نیابد بانک‌ها را با مشکل روبرو می‌کند چرا که اگر مردم نباشند بانک‌ها نیز جذب سپرده‌ای نخواهند داشت.

پیاده سازی سامانه ایمنی آب به صورت پایلوت در آذربایجان غربی اجرا شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: فعالیت‌های عمده شرکت آب و فاضلاب به 2 قسمت جداگانه تقسیم می‌شود که بهره برداری از تاسیسات مرتبط با انتقال آب شهری و همچنین بهره برداری از شبکه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب از آن جمله است.

بخش علی حاتم زاده با بیان اینکه تعداد 2 فقره تصفیه خانه آب در شهرستان ارومیه فعال است گفت:  تعداد 173 هزار و 84 فقره انشعاب آب در سطح شهر ارومیه وجود دارد همچنین تعداد 116 هزار و 716 انشعاب فاضلاب به مردم شریف ارومیه واگذار گردیده است.

وی گریزی به آمار فروش انشعابات در 6 ماهه نخست امسال زد و افزود: در بخش آب تعداد 1493 فقره انشعاب از ابتدای امسال واگذار شده و به این ترتیب تعداد 3458 خانوار از نعمت آب شهری بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر ساماندهی انشعابات غیرمجاز در سطح شهر ارومیه عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 755 مورد انشعاب غیرمجاز در بخش آب و فاضلاب شناسایی شد که تعداد 616 مورد از اینها تبدیل به مجاز شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه ایجاد سامانه اطلاعات جغرافیایی جهت مدیریت مصارف مشترکین در دستور کار این اداره قرار دارد اذعان کرد: خوشبختانه پیاده سازی سامانه ایمنی آب به‌صورت پایلوت در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

پروژه‌های عمرانی در محورهای روستایی شهرستان ارومیه انجام می‌شود

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در راستای وظایف قانونی خود عملیاتی را در راه‌های شهرستان انجام می‌دهد تا وضعیت راه‌ها مطابق با زمان ساخت آن حفظ شود.

صادق حبیب زاده گفت: اداره متبوع سه هدف مهم را پیگیری می‌کند که تقلیل میزان خرابی راه‌ها و افزایش طول عمر آن و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایط نقلیه از آن جمله است.

وی با اشاره به انواع راهداری‌های موجود در ساختار اداری وزارت راه و شهرسازی افزود: راهداری عادی و جاری، راهداری مستمر و راهداری زمستانی از جمله موارد  راهداری در نظام اداری وزارت شهرسازی بوده که در هرکدام عملیات نگهداری با همدیگر متفاوت است.

وی عنوان کرد: شهرستان ارومیه از 15 آذرماه هرسال تا 15 فروردین سال آینده با استقرار 55  دستگاه ماشین آلات در راهدارخانه‌های شهرستان در جهت برف روبی معابر اقدام و سفر ایمن را برای عابران از این گذرگاه‌ها به ارمغان می‌آورد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه اذعان کرد: امسال به از 12 هزار تن نمک از دریاچه ارومیه استخراج شده تا در هنگام زمستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه کاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه شامل 6 طرح اساسی است گفت: بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان مقرر گردیده تا پروژه‌های عمرانی در محورهای روستایی با اعتباری بالغ بر 47 هزار میلیارد ریال انجام بپذیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار