نماینده مردم ارومیه در مجلس:
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: جایگاه آذربایجان غربی در زمینه صادرات ضعیف است و استاندار جدید باید در این رابطه فکری کند.
کد خبر: ۵۰۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،

سیدهادی بهادری امروز گفت: آذربایجان غربی به دلیل هم جواری با سه کشور خارجی و محسوب شدن شاهراه تجارت با اروپا و داشتن پتانسیل‌های ویژه در زمینه صادرات و بازاریابی و ارزآوری از موقعیت مناسبی برخوردار است اما علی رغم وجود این پتانسیل‌ها، در زمینه صادرات در جایگاه ضعیفی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم مرزی ما با پاره‌ای از مشکلات روبرو هست، افزود: استاندار جدید باید در این رابطه فکر و تدابیر مثمر ثمری بیندیشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس برخی موانع و مشکلات را در سطح استان و برخی موارد را در سطح ملی عنوان کرد و بر بررسی و تلاش برای رفع این موانع تاکید کرد.

بهادری افزود: مهمترین مسئله در زمینه صادرات استان، شبکه‌های صادراتی است و در حال حاضر عملا کاهش فعالیت این شبکه‌ها را شاهد هستیم و اگر این شبکه‌ها فعال شوند خود به خود در صادرات اثر مثبت خواهد گذاشت.

وی حمایت کم از صادرکنندگان را نیز از دیگر مشکلات بحث صادرات استان عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی با تولیدات وسیعی که در زمینه کشاورزی و صنایع فرآوری دارد می‌تواند در صادرات و درآمدزایی نقش راه‌گشایی داشته باشد که در این زمینه باید اقدامات جدی‌ صورت گیرد.

منبع /فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار