مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از ابتدای شهریور سال جاری آغاز شده است و تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد، گفت: تاکنون 6 هزار و 640 نفر از مردم این استان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۵۰۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 16 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،محمدرضا ندیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارافزود: تاکنون چهار هزار و 490 نفر برای ویزا اقدام کرده اند که برای چهار هزار و 200 نفر از آنان ویزا صادر شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ثبت نام شدگان همایش پیاده روی اربعین حسینی در این استان 19 هزار نفر بوده که شاهد رشد 19 درصدی بودیم و پیش بینی می کنیم که این تعداد در سال جاری نیز در روزهای آینده افزایش یابد.
وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد اربعین کشور مبلغ بیمه برای زائران اربعین 18 هزار و 800 تومان بوده که نسبت به سال های گذشته خدمات آن افزایش یافته است.
وی با اشاره به سایر هزینه های این سفر، گفت: 10 هزار تومان حق کارگزاری، 6 هزار و 200 تومان حق بیمه درمانی و 40 دلار هزینه روادید سفارت است که در مجموع برای هر نفر یک میلیون و 900 هزار ریال تا 2 میلیون ریال هزینه ثبت نام اخذ می شود.
وی افزود: صدور ویزای گروهی در سال جاری لغو شده است که این امر موجب سهولت رفت وآمد و منع ترافیک در مرز می شود و همچنین مانعی برای زائران پیاده اربعین که قصد بازگشت با وسیله هوایی را دارند، وجود ندارد.
مدیر حج وزیارت آذربایجان غربی ادامه داد: این استان هشت موکب برای رفاه حال زائران تدارک دیده است که یک موکب در سامرا با حمایت شهرداری و یک موکب در قصر شیرین با حمایت اداره کل اوقاف استان راه اندازی شده است که در مجموع به صورت روزانه برای 18 هزار نفر جیره غذایی گرم و سرد توزیع می کنند.
وی افزود: 6 موکب مردمی نیز در مسیرهای پیاده وری و در خود کربلا برای ارائه خدمات به زائران و راحتی آنان آماده هستند.
ندیری گفت: زائران این استان می‌توانند از مرز خسروی که امسال برای تردد زائران باز شده است، استفاده کنند و مرز مهران جایگزین این مرز می شود.
وی ادامه داد: برای ایام اربعین 2 پرواز مستقیم از ارومیه در هشت و 15 آبان برنامه ریزی شده است و علاقه ‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند؛ هزینه بلیط رفت و برگشت در هشت آبان برای هر نفر 9 میلیون ریال و در 15 آبان 12 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا 18 آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
پیاده ‌روی اربعین، حرکت شمار زیادی از عاشقان حسین به سمت شهر کربلا به منظور جمع شدن همهٔ آنان در چهلمین روز پس از سالگرد به شهادت رسیدن حسین بن علی (ع)، سومین امام شیعیان در واقعهٔ عاشورا در سال ۶۸۰ میلادی است.
پیاده روی اربعین که همه ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می شود، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام در جهان و نمایانگر وحدت و عظمت جامعه اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار