اظهارات این روحانی معروف قابل تامل است و مشخص است این اظهارات بدون فکر اولیه و بررسی شرایط ایراد شده چرا که مشخص نیست چه ساز و کاری برای آسیب دیدگان احتمالی این پیاده روی اندیشیده اند و این اقدام ایشان ناخودآگاه ماجرای تلفن وزیر جهادکشاوری دولت احمدی نژاد را تداعی می کند که...
کد خبر: ۵۰۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 17 October 2017

حجت الاسلام پناهیان در برنامه زنده شبکه سه در اظهاراتی دولت را متهم به کاسبی از زائران اربعین کرده و اعلام کرده که دولت پول بیمه زائران اربعین را برگرداند و اگر مشکلی برای زائران اربعین صورت بگیرد، با کمک خیرین همان پولی که بیمه به زائران می دهد را تامین و به آسیب دیدگان می دهد! که فیلم اظهارات وی را میتوانید در ادامه مشاهده نمایید.

به گزارش عصرخبر، اظهارات این روحانی معروف قابل تامل است و مشخص است این اظهارات بدون فکر اولیه و بررسی شرایط ایراد شده چرا که مشخص نیست چه ساز و کاری برای آسیب دیدگان احتمالی این پیاده روی اندیشیده اند و این اقدام ایشان ناخودآگاه ماجرای تلفن وزیر جهادکشاوری دولت احمدی نژاد را تداعی می کند که در اقدامی محیرالعقول اقدام به اعلام شماره تلفن همراه خود کرد تا کشاورزان تماس بگیرند که در نهایت خط سوخته و تبدیل به سامانه شد.

حال چند نکته قابل بررسی است:
اگر خدای ناکرده در این مسیر یک خودرو تصادف کرده و 5 تن از زائران جان خود را از دست بدهند، بیمه با احتساب مبلغ دیه برای هر نفر 210 میلیون تومان، 1 میلیارد و 50 ملیون تومان خسارت پرداخت خواهد کرد و اگر بیمه نباشند جناب پناهیان با کمک خیرین این مبلغ را چگونه تامین خواهند کرد؟

اگر فردی دچار حادثه شود، قطع عضو یا حتی بیماری چگونه آقای پناهیان و سایر خیرین را پیدا خواهند کرد تا خسارت خود را مطالبه کنند؟

ساز و کار تایید و تعیین میزان خسارت چیست؟ و از کجا مشخص است که این فرد جزو زائرین اربعین بوده و یا حتی در این پیاده روی دچار حادثه شده است؟

جناب پناهیان چه ساز و کاری برای پاسخ به آسیب دیدگان اندیشده اند و آیا ایشان و یا دفترشان و یا بنیادهای خیریه و یا خیرینی که ایشان مدنظرشان است پاسخ تلفن ارباب رجوع را خواهند داد؟

بهتر نیست که این هزینه ای که خیرین برای تامین خسارت زائران اربعین در نظر گرفته اند صرف ساخت بیمارستان خیریه در عراق و یا نقاط مرزی ایران جهت سرویس دهی به زائران اربعین کنند؟

آیا عقلانی نیست که این مباحث اقتصادی که دارای ظرافت های خاص و تعیین شده در جهان است به اهلش که صنعت بیمه است، واگذار شود و با پیشنهادهای عجیب و غریب سعی در تحریک مردم برای انجام کار غیرعقلانی نداشته باشیم؟

البته جناب پناهیان و سایر خیرین که قطعا دارای انگیزه های خیرخواهانه می باشند می توانند به طور آزمایشی اقدام به پرداخت خسارت به زائران اربعین نمایند تا ایرادهای این تصمیم خداپسندانه نیز مشخص شود و با هماهنگی کامل و برنامه از سال دیگر زائران اربعین با مسئولیت آقای پناهیان خود را بیمه نکنند و یا حتی آقای پناهیان اقدام به تاسیس نهاد خیریه بیمه رایگان خیرین را راه اندازی کنند و مردم مختار باشند که بیمه دولتی را انجام بدهند یا تحت حمایت این موسسه به پیاده روی اربعین اقدام کنند.

منبع: عصرخبر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اقا پناهیان از شما روحانی روشنفکر بعید است چنین اظهار نظر کنید بلی می توان با قیمت کمتر بیمه کرد یا خود دولت هزینه بیمه را متقبل کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار