مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو: ریشه کردن قاچاق به عنوان یکی از مهم ترین دلایل بحران اقتصاد و رکود واحدهای تولیدی، با اراده عمومی محقق می شود.
کد خبر: ۵۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 17 October 2017




به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حسین فروزان در نشست خبری باخبرنگاران که در سالن جلسه اداره کل منطقه آزاد ماکو برگزار شد ضمن اشاره به وضعیت قاچاق به عنوان یکی از مشکلات مهم این منطقه گفت: متاسفانه شاهد هستیم به دلیل نبود اراده عمومی و عدم همکاری برخی نهادها، شاهد ورود کالاهای قاچاق به منطقه و داخل کشور هستیم که ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و منطقه وارد می کند.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در پایانه ورود و خروج گمرک وجود دارد صف طولانی تریلی هاست که با افتتاح جاده لجستیک و پایانه ورود و خروج که تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید این مشکل برطرف شده و ترافیک و عبور و مرور تریلی ها از بازرگان خارج و مشکل این شهر حل خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به اتوبوس های یک روزه به عنوان یکی از عوامل عمده قاچاق اشاره و تصریح کرد: حداقل ۲۰۰ عدد از این اتوبوس ها طی ۱۰ روز طی سفرهای یک روزه مبادرت به ورود و خروج کالاهای قاچاق می کنند که برای مقابله با آنان  ۲ دستگاه ایکس ری در محل گمرک بازرگان نصب و راه اندازی خواهد شد.
فروزان گفت: یکی از اقداماتی باعث ورود کالاهای قاچاق در قالب ورود قانونی شده است، ایجاد یک بازارچه مرزی در داخل گمرک است که متاسفانه نظارت مناسبی نیز بر روی آن صورت نمی گیرد و باعث ورود انواع کالای قاچاق بخصوص نوشیدنی‌ها بصورت قانونی به داخل کشور می شود درحالی که بازارچه مرزی منطقه آزاد سالانه بصورت قانونی حدود ۵میلیون دلار البسه و کفش برای فروش وارد و عرضه می کند.
وی به توسعه منطقه با اجرای پروژه های عمرانی اشاره و افزود: هم‌اکنون دوهتل ۵ستاره از جمله طرح های عمرانی در حوزه گردشگری این شهرستان به شمار می رود که قرار است ظرف ۲ تا ۳ سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به تمایل کشورهای مختلف به سرمایه گذاری در این منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون علاوه بر ساخت نیروگاه توسط چینی ها و سرمایه گذاری هندی ها، کشورهای دیگری نظیر کره جنوبی و کانادا نیز تمایل خود را برای سرمایه گذاری اعلام کرده اند که درصورت حل مشکل انتقال ارز، اعطای مجوزهای لازم و کاهش بروکراسی های اداری می توان به توسعه روزافزون این منطقه امیدوارتر شد.انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار