فرماندار مهاباد در جلسه شورای حفاظت ار منابع این شهرستان ضرورت توجه دستگاههای متولی نسبت به تدوین راهکارهای عملی برای مقابله با بحران کم آبی را متذکر شد.
کد خبر: ۵۱۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 19 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،فرماندار مهاباد در جلسه شورای حفاظت ار منابع این شهرستان ضرورت توجه دستگاههای متولی نسبت به تدوین راهکارهای عملی برای مقابله با بحران کم آبی را متذکر شد.

ایرج شجاعی با اشاره به کاهش قابل توجه بارشها در سال گذشته و احتمال کم شدن بارش نزولات آسمانی در سال آبی پیش رو گفت: تدوین سناریوهای مدیریتی برای مقابله با بحران کم آبی امری اجتناب ناپذیر است که در صورت لزوم و بروز بحران های احتمالی در این حوزه نقش بسزایی در تنش زدایی اجتماعی و مدیریت صحیح منابع آبی شهرستان ایفا خواهد نمود.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد با تقدیر از درک بالای مردم و کشاورزان این شهرستان افزود؛ دستگاههای متولی بدون اعماض نسبت به حفظ منابع آبی و برخورد با بهره برداران غیر قانونی از جمله چاههای غیر مجاز حفر شده در حاشیه چشمه ها و چاههای تامین کننده آب شرب مردم اقدام نمایند.

وی در این باره افزود: خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته طی سالهای اخیر حفر چاههای غیر مجاز در سطح شهرستان متوقف شده است و در این حوزه به ثبات نسبی رسیده ایم.

فرماندار مهاباد با تاکید بر نقش قابل توجه ظرفیت های مردمی در فرهنگ سازی مصرف بهینه و صحیح از منابع آبی گفت: یکی از مهمترین نواقص ستاد احیای دریاچه ارومیه غافل ماندن از قابلیت های تشکل های مردمی در فرهنگ سازی بود که علی رغم اهمیت فراوان به این قابلیت ها توجه شایانی نشد.

انتهای پیام/

منبع/دانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار