رونق صنعت گردشگری در سلماس را از اولویت های کاری اداره كل ميراث فرهنگي
کد خبر: ۵۱۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 21 October 2017


به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از سلماس  ؛ مدیرکل مديركل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان گفتیکی از کارهای اساسی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران ، مرمت و ساماندهی آثار و ابنیه تاریخی است که بهمین منظور این اداره کل با استفاده از اعتبارات سال 95 ، حدود 50 بنای تاریخی را در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی ؛ تملک یا مطالعه کرده  و یا در دست مرمت قرار دارد .


وي ادامه داد : شهرستان سلماس با توجه به وجود آثار و ابنیه تاریخی شاخص ، ازجمله هدف گذاریهای ما بوده است و تعدادی از ابنیه تاریخی آن بصورت ویژه در دست مرمت و ساماندهی می باشند .


جباري در همین خصوص افزود : از جمله این آثار ، تپه باستانی اهرنجان و حمام تاریخی شیخ است که طرح جامع ساماندهی آنرا شروع کرده ایم .


وي هم چنین ادامه داد : اقدامات مرمتی و حفاظتی را برای اثر تاریخی کلیسای هفتوان شروع شده و در نظر داریم محوطه 

ی آنرا به موزه سنگ تبدیل کنیم .



فرماندار سلماس نیز در دیدار با مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري گفت : توسعه صنعت گردشگری منجر به توسعه اقتصادی خواهد شد و سلماس نیز توانمندیهای گردشگری زیادی دارد که با اتکاء به آنها می توان نسبت به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اقدام کرد .


جواد جبارزاده تصریح کرد : ما در سلماس شاهد آثار تاریخی و فرهنگ و طبیعت بکر هستیم که از این توانمندیها می توان برای جذب مسافر و گردشگر استفاده کنیم تا با حضور در این شهرستان از آثار تاریخی مانند تپه اهرنجان و حکاکی های خان تختی بازدید نمایند .


وي اشاره کرد : باید توان دستگاههای متولی فرهنگ و تاریخ را افزایش داد تا ازاین طریق میراث و تمدن و فرهنگ منطقه را به علاقه مندان معرفی نمائیم  و برای این منظور بایستی بخش خصوصی تقویت شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار